Challenger & Futures

Tätä olen itsekin ihmetellyt. CH dubbelissa majoitus on ilmainen vain jos menee loppuun asti. Jos putosi keskiviikkona, pitää torstaina maksaa ite.

Edit. eipäs juu

Osaako yliopisto tennistä enemmän seuraavat/tietävät kertoa tästä J.J Wolfista? Katselen nyt toista kertaa miehen peliä, kun sain kerran vinkin ja on kyllä kaveri kenen odotan nousevan aika rytinällä kohti top-100 kunhan pääsee toden teolla näihin ammattilaispeleihin. Siis vielä yliopistossa, -98 syntynyt mutta helkatin hyvä syöttäjä, ja tulinen kämmen… Sopii peli kyllä koville kentille ja nopeille alustoille.

Tämäkin on näitä “Isner-kopioita” eli pallo menee aina takaapäin jalkovälistä heitolla ennen syöttöä :smiley:

Edit. on minun silmääni jo nyt parempi pelillisesti kuin tämä Eubanks joka vastassa, joka on tuollainen ässäkone mutta hieman “kömpelöhkö” ja liikkestä lyödessä aika virheherkkä pelaaja.

Ensimmäiset yhdeksän gamea pelattu, ja ässät 9-8 Eubanksin hyväksi… Selostaja taisi sanoa että hävinneet yhteensä yhden pisteen ykkössyötöllä. Ja nämä Knoxvillen kentät vielä selostajan mukaan hitaat :smiley:

Sanoisin että Egor Gerasimov on tulevaisuuden top-10 lupaus. Jos pää vain kestää :stuck_out_tongue:

Tällä viikolla pelataan futuret muun muassa Kamerunissa ja Pakistanissa.

Nigeria, Benin, Togo, Senegal ja Norsuunluurannikko on tuttuja tennismaita tuolta suunnalta, mutta Kamerun kuulostaa eksoottiselta uudelta tennismaalta.

Pakistanin kisan 1-sijoitettuna 28v Korean Kim, joka eteni Pakistanin futuren semifinaaliin jo 14 vuotta sitten 14-vuotiaana syksyllä 2004. Samaan aikaan kun ikätoverit pelasivat TE14-kiertueella, H.Kontiset ja muut.
Tuntuu viihtyvän Pakistanissa tuo korealainen.

Sellainen huomio myös, että Tshekin superlupaus 2002-syntynyt Dalibor Svrcina 16v sai viime viikolla ATP-rankingin Prahan futuressa.
Otto Virtanen sai ensimmäisen pisteensä vuosi sitten Helsingin futuressa samassa iässä, joten maailmanlaajuisesti hehkutettu tshekki ei ole tuon puolesta yhtään Ottoa edellä. Toki tuo piste vaihtuu tammikuussa ITF-pisteisiin.

1 tykkäys

Juu mutta veikkaanpa että tuollakin tsekillä, niin kuin monella muullakin tuolta päin maailmaa tulevilla tai esim. balkanilaisilla on yksi asia “edellä” Ottoa. Annan vinkin, sinä sanot siitä asiasta kun Virtanen häviää 6-1, 6-1 että ei tappio liity tennispuoleen MUTTA niin kuin moni asiantuntija ja itse pelaaja on sanonut, että ammattilaistennis on 50/50 pelillinen puoli ja sitten mentaalinen puoli. Harmi vain että tällä meidän kultalusikka kädessä syntyneellä junnulla tuo henkinen puoli taitaa olla ainakin tällä hetkellä vielä lähelle nollaa, niin tulee sen karulla tavalla huomaamaan kun siirtyy pysyvästi ammattilaispeleihin.

Tästä hyvä esimerkki kun yksi hyvä tuttuni oli tänä vuonna New Yorkissa katsomassa US Openia, kun on aika “urheiluhullu” kiertämään maailmalla futiksen ja tenniksen perässä, ja sanoin sille että käyppäs vilkaisemassa tätä Suomen hehkutettua superlupausta Otto Virtasta. Mies oli sitten mennyt katsomaan Oton neluria ja ensimmäiset kommentit olivat minulle wattsapissa että “vittu mikä spede”. Siis oli kuulemma pistänyt ihan täysin lenkkeriksi nelurin, ja hirveän ylimielinen asenne. Itse en kovastikaan tykkää fanittaa näitä “ErnestGulbis” tyyppejä, tosi Otolla on vielä aikaa todistaa olevansa jotain muuta :wink:

Olen kanssasi samaa mieltä joltain osin.
Mutta, tämä maa on kaivannut tennistähteä jolla sama asenne kuin Palanderilla ja Laineella.

Helkutinmoinen ylpeys ja tietää tasan tarkkaan minkälaiset kyvyt omaa.
Ei sinne huipulle kukaan ole nöyristelemällä noussut.

2 tykkäystä