Harri Heliövaara - maailman paras nelinpelaaja

”Aika fantastisen iloinen ja onnellinen olo. Ei pelkästään finaalipaikasta vaan samalla varmistui maailmanlistan ykkössija vielä syntymäpäivänä. Kyllä tässä oli aika upea päivä Pariisissa tänään, voidaan olla ylpeitä siitä, mitä saavutettiin”

”Ottelu oli älyttömän tiukka ja uskomatonta, että kolmas perättäinen matsi samoin lukemin 6-3, 6-4. Tänään kuitenkin meitä testattiin ihan erilailla. Onnistuttiin pitämään oma taso ja kaikista tärkeintä oli, että pystyttiin pysymään hetkessä kiinni. Yleisö oli meitä vastaan ja toisessa erässä oltiin muutaman kerran tosi tiukassa paikassa, mutta uskottiin, että meidän paras peli riittää ja pystytään paineen alla tekemään oikeita ratkaisuja”

”On se aikamoinen unelma saavuttaa maailmanlistan ykköspaikka. Se ei tuntunut ikinä realistiselta tavoitteelta mun nuoruusvuosina tai muutamakaan vuosi takaperin. Tässä sitä ollaan – viime vuonna oltiin yhden matsin päässä ja silloin oli vähän sellainen fiilis, että siinäkö se paikka oli, mutta se tuli uudestaan ja nyt mentiin kertaheitolla viivan yli. Ylpeitä voidaan olla itsestämme ja koko tiimistä”

” Kuten lukemat kertovat, aika upea ottelu meiltä. Meillä oli itse asiassa samat lukemat kolmannella kierroksella ja puolivälierässä eli kolmas ottelu peräkkäin täsmällisesti samoin lukemin”

”Mielenkiintoinen polkuhan tämä on ollut. Viime vuonna olimme lähellä, yhden ottelun päässä. Tuntui siltä, että emme osanneet käsitellä sitä tilannetta. Onko siitä opittu? On paljon”

”Oman tiimin kanssa kaikki on nyt käsitelty ennakkoon paljon paremmin. Totta kai olen itsekin kehittynyt, mutta olen tehnyt myös suuresti töitä sen eteen, että pystyn keskittymään pelaamisen ja siirtämään paineen pois kehosta silloin, kun pitää onnistua.”

”Ensimmäisen erän peli oli ihan uskomattoman vahvaa. Toisessa saatiin aikainen murto ja pidettiin huoli siitä, ettemme luovu johdosta. Yleisö totta kai kannusti (ranskalaisia) vastustajia. Pystyimme elämään hetkessä ja keskittymään piste kerrallaan”

”Aika kiva fiilis, että saa kolme onnistumista samalle päivälle, jos syntymäpäivää voi tässä iässä onnistumiseksi kutsua. Muutamia katkerampiakin syntymäpäiviä on ollut, kun se osuu tähän Ranskan avoimiin, emmekä olleet aikasemmin edenneet puolivälieriä pidemmälle. Nyt olemme aika iloisia”

”Aika kiva tilanne siinä mielessä, että meillä on välipäivä. Tänään henkinen lataus aavistuksen purkautuu, mutta se on ihan normaalia. Meillä on huomenna treenipäivä ja mahdollisuus keskittää ajatukset olennaiseen.”

”Maailmanlistan ykköspaikka on makea bonus, mutta haluamme tietenkin voittaa kilpailun. Meillä on valtavan hyvä tilasto Grand Slam -finaaleista: Olemme pelanneet kahdesti ja voittaneet molemmat tiukat ottelut”

4 tykkäystä

Ilman erätappioita finaaliin

Ranskan avoimet, nelinpeli

  1. kierros | [2] Heliövaara/Patten – Nuno Borges/Zhizhen Zhang 6-3, 6-3
  2. kierros | [2] Heliövaara/Patten – Mattia Bellucci/Fabian Marozsan 6-1, 6-4
  3. kierros | [2] Heliövaara/Patten – Andre Goransson/Evan King 6-3, 6-4
  4. Puolivälierä | [2] Heliövaara/Patten – N.Sriram Balaji/Marcelo Demonliner 6-3, 6-4
  5. Välierä | [2] Heliövaara/Patten – Quentin Halys/Pierre-Hugues Herbert 6-3, 6-4

Granollers/Zeballos on erätappioitta semissä, Bolelli/Vavassorilla yksi erätappio.

2 tykkäystä

Vielä vakuuttavampaa on, ettei yhtään erää mennyt edes TB:hen asti. Ei kovin tavallista nelinpeleissä.

5 tykkäystä

HH:lle syötönmurtaminen ei ole niin ihmeellinen asia yksittäisen erän sisällä kuin monelle muulle tiimille se on työn ja tuskan takana. Onhan siellä yksittäisiä tiimejä, jotka ehkä pystyy tähän, heillä toisaalta ei ole yhtä stabiilia syöttöpuoli kuin HH:lla. Esim. Roger-Vasselin/Nys -tiimi malliesimerkki.

2 tykkäystä

Yllättävänkin kovasti on terävin kärki läsähtänyt tässä viime aikoina. Siellä tuntuu oikeastaan olevan vain juuri nytkin mukana olevat parit ja muut ovat vähintään yhden portaan perässä. Tilastotappiota tietenkin tulee muillekin, mutta melko avoin on juuri nyt väylä verrattuna vuoden takaiseen. Silloin ihan kärjessä oli cashpooloa, arevalot, skupskit hetkellisesti ehkä harrisonking myös.

Joo, H & H ollut kyllä US Openin jälkeen kiertueen dominoivin pari ja Vavassori / Bolelli sitten pelanneet tämän vuoden kovalla tasolla. Granollers / Zeballos ei ole myöskään vielä tällä kaudella pyttyä nostelleet, mutta slämeissä tuntuvat olevan aina kärkikahinoissa mukana.

Skupskin nousu listäkärkeen oli kyllä mielenkiintoinen juttu. Voittivat toki tammikuussa AO:n mutta sitä edeltävä kisavoitto oli kesäkuulta -24. Harvemmin sitä ilman kunnon pyttysaalista kärkipaikalle noustaan.

Saas nähdä mitä Arevalo / Pavic tekevät jatkon suhteen, viimeinen kisavoitto on vuosi sitten Roomasta. Sama koskee vähän Glasspool / Cash paria. Toki Barcelonasta tuli voitto, mutta muuten tuloskunto ollut todella vaisu.

Vähän siis vaikuttaa siltä, että kauden kärkiparin tittelistä on tulossa kahden kauppa.

2 tykkäystä

Kärki on kova, mutta siihen ei kuulu montaa paria.

Eipä mittään. Tainnu viime vuosina siunaanutunut tänne tuo tehtävä. Mennäänkö tällä jos ei parempaa päivitystä tule otsikkoon?

1 tykkäys

Päivitys sitten kun neljä neluri GS pyttyä

2 tykkäystä

Nopeasti Harri jo postannut tapahtumista

1 tykkäys

Harrin blogista poimittuna, finaali klo 12 lauantaina

Saako business-luokassa taivaalla livevideota, jos on nettiä, näkymään vai onko se edelleen ihan Lada?

Riippuu toki lentoyhtiöstä

Finskillä streaming paketit rajoitettu muutamaan konetyyppiin Euroopan sisäisillä lennoilla, A320, A321 ja A319.
Business class antaa tämän 30 minuutiksi, sitten pitää maksaa, 11,95€ koko lento

Olen tuota testannut urheilun seuraamiseen, ja toimii pääosin. Katseluaika Pariisin lennolla toki rajoitettu, kun kentällä, nousujen ja laskujen aikana ei netit toimi.

1 tykkäys

Lauantaina hyvä nähdä miten HH on saanu kasattua ittensä “Harrin synttärijuhlien” jälkeen… Toisaalta RG-pytty, pisteet ja palkintorahat varmaan auttaa!
:tennis::blush::+1:
Vastustajilla päivä vähemmän palautumisaikaa ja Vavassorilla mixty-voitto eiliseltä…?!

1 tykkäys

Finaalivoitolla ero seuraaviin olisi 1770 pistettä, ja tappiolla 170 pistettä. Turnausvoitolla oltaisiin todennäköisesti kärjessä pitkälle syksyyn.

6 tykkäystä

Huomiselle aamupäivälle/puoliltapäivin luvattu sadetta, joten finaali saatetaan pelata katto kiinni. Olosuhteet joka tapauksessa aika hitaat, mikä taitaa sataa kyllä enemmän GZ laariin. Noh, ei H & H ole huonosti pelannut vaikka vähän viileää ja kosteaa tällä viikolla onkin ollut.

Toisessa ketjussa olikin, että pohjalla neljä kohtaamista ja voitot 2-2. Massalla tosin H & H ei ole onnistunut vielä voittamaan erääkään, joten sitä tilastoa saadaan huomenna toivottavasti korjattua.

1 tykkäys

Se oli viime viikolla tiedossa et helteiden päättyminen ja sateiden lisääntyminen muuttaa kisan luonnetta kovin toiseksi. Ja tämä ennakolta ei ole HH:lle hyvä juttu.

Eihän se voittosaumoja tietenkään vie, mut sieltä tulee vastaan pari ketkä viihtyvät hitaammissa oloissa kuin kotonaan joten kyllä mä ehkä HH:n pieneksi altavastaajaksi laittaisin.

Hyvinhän HH on tässä pärjäillyt vaikka nyt olot onkin hidastuneet, mutta ehkä ne ihan kovimmat parit on edelleen kohtaamatta ja tositesti on edessä huomenna.

GZ on päässy kyllä liian helpolla aiemmissa matseissaan, tämän päivän pelikään ei paljon huomenna tunnu/rasita.
Toivotaan hyvää säätä, että pääsevät pelaamaan katto ainakin puoliksi auki :tennis::blush::+1:

Markkinat hinnoitelleet HH pieneksi suosikiksi ja niin haluaisin ajatella itsekin. Sen verran vakuuttavaa peli on ollut viime ajat ja yksi lepopäivä alla, vaikka suht. helpolla vastustajatkin päässeet.

1 tykkäys

Nyt tosin kertoimet kääntyneet, Granollers/Zeballos niukkoja suosikkeja vedonlyönnissä.

Edit: Vastustajien kertoimet laskevat koko ajan.