Davis cup

Ylhäältä parempi katselukokemus. Näkee kokonaisuuden eikä tarvitse käännellä päätä.

Makuasioita. Yläkatsomossa menettää live-kokemuksesta paljon. Alempana pelin vauhti tulee paremmin esiin, ja tunnelmakin on usein parempi. Itse suosin sivukatsomoa suunnilleen takarajan kohdalla, ja mielellään suhteellisen alhaalla. Ei tule niskat tuossakaan kääntelystä kipeiksi, ja silti ollaan lähempänä tapahtumia.

4 tykkäystä

Päädyssä aina kun mahdollista :slight_smile:

5 tykkäystä

Itse suosin kans tenniksessä päätykatsomoa muuten paitsi jäähalleissa, joissa päädyt usein tosi kaukana kentästä (tenniskentän koko vrt jääkiekkokaukalon koko). Tuli opittua tämä Suomi-Itävalta pelissä, kun istualtaan ei nähnyt edes takarajaa, vaikkei ollutkaan alimmilla riveillä. Eli sivukatsomossa nyt taas ja noin takarajan tuntumassa.

1 tykkäys

Yläkatsomot myynnissä nyt

1 tykkäys

Ja 7000 lippua puhki.

1 tykkäys

Kohta 9000 myyty ja halli tulee täyteen. Olipa harmi, että Nokia Areena oli varattu Ilveksen peliin, nyt jää osa ilman lippuja.

3 tykkäystä

Tämä antaa myös hyvää dataa ATP turnauksen järjestämiselle Suomeen.

Tuskin kukaan halukas ilman lippuja kuitenkaan jää. Tuo 9000 on myytyjen lippujen määrä yhteensä kahdelle päivälle eli tällä hetkellä lienee myyty noin 4000-5000 lippua/päivä kun kapasiteetti on reilut 10 000/päivä. Mutta on kyllä hienoa, että lippuja menee kaupaksi ja jos haluaa hyvät paikat, niin pitää olla ajoissa liikenteessä!

3 tykkäystä

Liikaa en itse kyllä päättelisi, koska tässä on kyse puhtaasta maajoukkueilmiöstä hyvin menneen edellisturnauksen jäljiltä. Joukkuemenestys ruokkii kiinnostusta ja veikkaanpa, ainakin osa katsojista sellaisia ketkä eivät lajia noin muuten edes seuraa sen enempää mitä DC näille tarjoaa.

ATP-turnaus vaatii sitten jo katsomoihin sitä populaa joita laji itsessään kiinnostaa, ja löytyy motivaatiota seurata itse huipputennistä vaikka suomalaisia ei kentällä olisikaan.

Mun mielestä aika iso ero. Se on vähän sama mitä jääkiekossa, eipä tuo liiga nyt halleja täyteen vedä onhan näistä katsojaluvuista tai niiden pienuudesta keskusteltu jo useampi vuosi. Mutta sitten kun on maajoukkuepaita päällä ja MM-kisat niin kansan syvät rivit heräävät ja kotikoutseja löytyy yhtäkkiä joka pitäjästä.

3 tykkäystä

Liiga on kyllä huono esimerkki. Moni peli vetää kunnasta >10% asukasluvusta halliin. Ei kai sitä enempää voisi oikeasti olettaa.

Mutta vaikea tosiaan nähdä ryntäystä torstain huippupeliin Tabilo-Hijikata.

1 tykkäys

:christmas_tree: :santa: :star:

Eipä taida enää kovin hyviä paikkoja olla tarjolla molemmille päiville

Ja Yle näyttää odotetusti Portugali-matsin, hienoa!

3 tykkäystä

3 tykkäystä

Portugalilaiset näyttää väsyneemmiltä nyt jo :sweat_smile:

2 tykkäystä

Jos ei jo ole, niin suosittelen X:ssä laittamaan José Morgadon seurantaan. Muutenkin on hyvä tili tenniksen seuraajille, mutta varsinkin Davis Cupin aikaan nyt, kun Portugal on vastassa.

1 tykkäys

Joo voin kompata, Morgado vähän kuin puolivahingossa aikoinaan ilmestyi omalle seinälleni ja sitten laitoin tilaukseen.

Vois sanoa, että aktiivisuudesta ei homma kiinni jää. Välillä myös ihan hyvää knoppia sun muuta insideria, vaikka valtaosa twiiteistä usein jotain matsikommentointia onkin.

Mut joo, taitaa olla kyllä twitterin kovin tennisnäpyttäjä. Siis niistä henkilöistä jotka tekevät urheilun seuraamista työkseen. Eikös tuo joku toimittaja ole.