…ja pitempi ja lämpimämpi kesä…! ![]()
![]()
![]()
Montako tenniksen mahtimaata nyt on?
…ehkä TOP-8/16 maa riittää, jos muuten on tssoa…
US, FR, GB, IT, ES, … ???
…ja pitempi ja lämpimämpi kesä…! ![]()
![]()
![]()
Montako tenniksen mahtimaata nyt on?
…ehkä TOP-8/16 maa riittää, jos muuten on tssoa…
US, FR, GB, IT, ES, … ???
Ehkä vielä Saksa ja Sveitsi.
Argentiina ja Australia. Balkanin maat yhdessä lienee kovin tenniskeskittymä koko maailmassa.
Ohessa taulukoita tennismaiden pelaajista TOP 100:ssa ja TOP 1000:ssa tällä hetkellä.
| Miehet | TOP 100 | TOP 1000 | Naiset | TOP 100 | TOP 1000 | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| USA | 14 | 91 | USA | 15 | 118 | |
| Ranska | 9 | 85 | Venäjä | 10 | 73 | |
| Espanja | 9 | 52 | Tsekinmaa | 8 | 33 | |
| Argentiina | 7 | 54 | Italia | 5 | 55 | |
| Italia | 6 | 82 | Kiina | 5 | 24 | |
| Australia | 6 | 45 | Espanja | 5 | 23 | |
| Serbia | 5 | 13 | Romania | 4 | 33 | |
| UK | 4 | 33 | Ukraina | 4 | 17 | |
| Saksa | 3 | 50 | Saksa | 3 | 46 | |
| Venäjä | 3 | 31 | Sveitsi | 3 | 25 | |
| Kanada | 3 | 18 | ||||
| Valko-Venäjä | 3 | 13 | ||||
| Unkari | 3 | 12 | ||||
| Suomi | 1 | 3 | Suomi | 0 | 2 |
Taitopelaajan ennustus Suomen “suurmaastatuksesta” vuoden 2030 kieppeillä tullee näillä näkymin bumerangina takaisin syöttöruutuun.
Hyvä kooste, vähän on vielä matkaa listalle.
Ainahan voi unelmoida Suomesta uutena Serbiana tai takavuosien Krotiana, mutta ei tuo nyt kovin todennäköiseltä vaikuta…
Ei riitä suurmaaksi Saksa ja Sveitsi nyt.
Makuasia
kisoja ja pelaajia on kuitenkin paljon. Saksassa on yli 40 tuhatta tenniskenttää - meillä n.2000 ![]()
Arvonta suoritetaan ke 29.3 klo 17 Suomen aikaa. Näkyy Davis Cupin verkkosivustolla tai ITF:n YouTube sivulla. Samalla selviää 4 järjestävää maata, jotka sijoitetaan eri lohkoihin.
Suomen lohko 12.-17.9.2023
Kroatiassa (kaupunki avoin)
Kroatia
Hollanti
USA
Suomi
USA ennakkoon selvästi kovin. Muut haastettavissa myös kaksinpelissä.
Hyvä lohko🤔
USA oli kyllä melko paska arpa, kun muut kolme olis ollut selkeästi helpompia.
Aika kova lohko. Jenkit voi olla liikaa.
2 parasta jokaisesta lohkosta jatkoon?
Kyllä
2 muuta voitettavissa ja se riittää.
Miten näissä Davis Cup -finaaliturnauksissa nyt pelataankaan? Kaikki lohkon neljä maata toisiaan vastaan, kyllä. Ja ilmeisesti kunkin otteluparin voitto ratkeaa paras kolmesta, eikä kuten normaalidc:ssä paras viidestä? Onko järjestys kaksinpeli, nelinpeli ja tarvittaessa toinen kaksinpeli? Miten kaksinpeliparit päätetään, arvalla vai sijoitusten mukaan?
Kaikki kolme peliä pelataan joka tapauksessa. Järjestys tulee voitettujen maaotteluiden, voitettujen otteluiden ja eräsuhteen perusteella. Ykköset vastakkain, kakkoset vastakkain ja neluri. Viiden pelin systeemi toisi suomelle etua. Mutta nytkin voidaan pärjätä. Otto syksyllä sadan sakissa tätä vauhtia.
Pelataanhan nämä kaikki kovalla kentällä…
Onko tietoa missä hinnoissa liput voisi olla? Kiinnostaa käydä katsomassa Suomen otteluita ja samalla lomailla Kroatiassa.