Hienoa, että ainakin blogin mukaan peli tuntuu taas paremmalta. Vaikkei vielä otteluissa näy. Minusta oli myös positiivistä, että murron jälkeen Harri yritti ihan tosisaan vastamurtoa. Jos Henry olisi saanut yhden onnistumisen siihen myös, niin kuka tietää miten peli olisi päättynyt.
Samaan hengenvetoon pakko muistuttaa, että Harri kirjoitteli kovin positiivisesti myös Lloydistä loppuun asti, vaikka olivat kai jo sopineet, etteivät jatka yhdessä.
Olen aika lailla varma siitä, että HH ovat jo keskustelleet ensi vuodesta ja mitä pitää muuttua, jotta voisivat jatkaa yhdessä. Veikkaan myös, että on sovittu, että päätökset tehdään vasta ATP finaalien jälkeen. Jos syksyllä tulee onnistumisia, niin miksei jatkaisivat. Jos sama homma jatkuu, niin luulen, että Henry on se joka ensimmäisenä etsii itselleen uuden parin. Nuori ja nälkäinen vielä, sekä ilman Harrin terveysongelmia, joten vientiä olisi.
Tappioita tulee kaikille, eniten pistää silmään, ettei oikein enää taistella kentällä. Naamasta ei voi päätellä, että onko tilanne 2-2 ja 15-15, vai onko jommallakummalla ottelupallo. Tässä suurin ero aikaisempiin otteluihin ja erityiseti Henry oli ottelun lopussa jo luovuttaneen näköinen.
Ikävä tilanne ja toivotaan, että yhteinen sävel vielä löytyy. Paljon on kyllä Harrin pelistä kiinni, hänen tehtävänsä kun on ollut se, joka tuo sitä ylimääräistä energiaa ratkaisupalloihin.
Mitä nyt olen ymmärtänyt, niin seuraavan kauden parikuviot on monen kohdalla perinteisesti lyöty lukkoon tässä US Openin jälkimainingeissa. Offseasonilla tarjolla on yleensä sitten vain syksyn tuolileikeissä tyhjän arvan saaneita kavereita.
Mikäli siis vaihtaminen on pöydällä, niin päätökset pitäisi tehdä jo tässä alkusyksystä. Vähän kuitenkin veikkaan, että jatkavat ensi kaudella ainakin alkuun yhdessä ja tilannetta tarkastellaan sitten AO:n jälkeen.
Tottakai hommaan vaikuttaa myös se, että ketä on markkinoilla… Ihan kärkinimistä vapaana on mahdollisesti Mektic, Pavic ja Arevalo. Ram pohtii ilmeisesti uransa jatkoa ja jättää ilmeisesti ainakin syksyn Aasian kisat kokonaan väliin. Noin muuten Top 30 osastossa ei varmasti montaa vaihtoehtoa ole, kun taas joku nuori ja nälkäinen nouseva kyky on sitten aina riski.
Bublikin vuoro puhua nelinpelaajista. Sinänsä hän on täysin oikeassa, mutta ehkä tällaista ei kannata sanoa ääneen haastattelussa.
Herää kysymys, että mitä näillä kommenteilla haetaan. Tai jos kerran on niin kova kaveri singelissä, niin mikä tarve on sitten painaa muita alaspäin?
Olen samaa mieltä Bublikin kanssa siinä, että puhutaan kahdesta eri asiasta, kun mietitään polkua kaksinpelin ja nelinpelin huipulle. Ja jos mietitään sitä, että mitä kommenttien takana voisi olla, niin esimerkiksi palkkiorakenne. Olisiko parempi, että useampi kaksinpelaaja tienaisi lajilla enemmän kuin tällä hetkellä, eikä rahaa jaettaisi nelinpelaajille? Mielestäni kyllä.
Bublik varmasti mietti tässä yhteydessä kollegoitaan siellä atp-150-200 sijoilla. Ja miehen omatkin tienestit ovat sitä tasoa, että pärjääkö tuolla kymmenellä miljoonalla oikein mitenkään.
Ei jäänyt paljoa top -3 tiimeille käteen US Openista Cash/Glasspool sekä HH ulos ensimmäisellä ja nyt Arevalo/Pavic putosivat toisella kierroksella.
Tämä avaa Salisbury/Skupskille sekä Granollers/Zeballos tiimille sauman nousta tiimilistalla kakkoseksi…Sitten vielä mahdollisena skenaariona kisavoittajana Mekticin saumat nousta kolmossijalle nelinpelirankingissa.
Joo, todennäköisesti näin. Ja varmaan sanoi vain sen ääneen, mitä moni muukin kaksinpelaaja miettii.
Ai että kun olisi HH nyt löytänyt jyvän..
Kivahan se aina jossitella, valitettavasti Harrin kohdalla aika kirveleviä pettymyksiä tullut ihan sarjana. Tieto siitä et pahimmat kilpailijat ei suorittanut sen paremmin on toisaalta hyvä, ero näihin ei kasva. Toisaalta voi olla kuin kaatais suolaa haavoihin, kultainen sauma ottaa eroa kinni ja se hukattiin. Rehellisesti sanottuna ei nää jatkuvat pettymykset itseluottamusta paranna, nyt tarvittais jostain onnistumisia. Täällä on kommentoitu kuinka ei oikein peli-ilo välity tuosta touhusta, osasyy voi olla ison menestyksen puute ei sellaista ole nähty sitten tammikuun.
Voi se menestys olla jotain pienempääkin mut jostain nyt pyttyjä tarvitaan. Niitä metsästetään vuoden ympäri ja jos ei palkintokaappi aukea vaikka kuinka yrittää, ei se positiivinen asia ole mentaalipuolen näkökulmasta. Ei näytä olevan edes Tukholmaa ohjelmassa mistä voisi vähän helpommalla pystin saada niin katsotaan nyt. Kauden lopuissa kisoissa jokaisessa saavat kyllä kaikkensa antaa jotta palkintokaappi sais täydennystä
Rypy on rypy, vaikka voissa paistaisi.
Harri on sen verran päivittänyt syksyn ohjelmaansa, että Tukholman 250-kisa on varmuuden vuoksi listalla. Lähinnä taas riippuu siitä, että meneekö Shanghaissa pitkän kaavan mukaan, vaiko ei.
Taisin itse pohdinnoissani jossain kohti mainita, toi pyttyjen puute tähän kauteen on jo pieni ongelma. Se voi olla myös henkinen raastaja, joka kisa pidemmän aikaa päättynyt enemmän tai vähemmän pettymykseen. Tällä en tarkoita pelkkiä tappioita, vaan liian moni tappioista menee oman huonon tekemisen piikkiin jolloin häviöt jäävät joka kerta korpeamaan normaalia enemmän. Kuitenkin kausi se vaan etenee, ei tässä loputtomiin ole aikaa. Nää kaverit vähän kuin hengittää kisavoitoista, ei niille muu kelpaa. Edellisestä ATP-finaalista kun alkaa olemaan yli puoli vuotta, nyt olisi loppukauteen kyllä erittäin arvokasta saada joku onnistuminen.
Tukholma olisi hyvä mesta hakea vähän itseluottamusta ja palata kisavoittojen tielle, tuskin kaavio mikään kovin kummoinen tulee olemaan. Mut tietenkin Shanghai tonnikisana on prioriteettilistan kärjessä, ja jos menisivät syvälle niin ei todellakaan Tukholman takia pidä lähteä juoksentelemaan.
Toi on kyllä totta, että jostain niitä kisavoittoja pitää alkaa kaivamaan. Voittaminen ruokkii voittamista. Kait se nyt vähän jo takaraivossa kiristää, kun viikosta toiseen saadaan kasaan yksi tai kaksi voittoa kisaan.
US Openiin valmistautuminen meni paperilla kait erittäin hyvin ja Harri on yleensä saanut Davis Cupista mukaan positiivista tekemisen meinkinkiä myös kiertueelle. Asian Swingin kohdalla on kyllä näytön paikka siinä, että tulosta saadaan myös kisoissa aikaan.
Heliövaaran hiljaiselo tourin suhteen päättyy ens viikolla, ainakin blogin kalenteriin merkitty Pekingin 500 ja aloituspäiväksi 25.9. Tää on seuraajille tosiaan kummallinen tilanne kun ei päästä kisalistoja tarkastelemaan yhtään missään, ei siis varmuudella edes tiedetä onko HH listoilla tai miten kova kisa on tiedossa. Mut kaippa Harri olisi jollain tapaa informoinut jos suunnitelmat olisi muuttuneet.
Nyt pari kuukautta HH on tourin puolella pelannut erittäin löysällä tahdilla. Wimbledonin kvartsi 9.7., sen jälkeen neljä pistekisamatsia ja nyt ollaan kohta syyskuun loppupuolella. Edellisestä matsivoitosta aika tarkka 1,5 kuukautta. Onko tää hyvä vai huono, ainakin molemmat saaneet akkuja latailla. Toisaalta Harrin DC-vire ei paljoa lupauksia herättänyt, toki siitä matsista jo viikko aikaa.
Ei mahtunut Patten brittien DC-jengiin Puolaa vastaan, pelasivat myös World Group ykkösessä. Nelurissa Cash / Glasspool joka meni häviämään matsinsa Drzewiecki / Zielinskille kolmoserän tb:ssä mut britit silti ottelusarjassa parempi voitoin 3-1.
Brittiparihan nyt kolmen matsin tappioputkessa, onkohan liitokeli vihdoinkin tullut päätökseensä myös tourin puolella. Toivottavasti, ei tuollaista dominanssia jaksa katsella jos kyseessä ei ole Harri. ![]()
H & H kohtaa Pekingin avauskierroksella de Minaur / Davidovich Fokina singeliparin.
Nelurin puolella kaikki kärkiparin suunnanneet isomman palkintopotin perässä Pekingin kisaan. Tokiossa olisi ollut kyllä aika paljon kevyempi kaavio tarjolla, joten olisi sitäkin vaihtoehtoa voineet H & H pohtia, sillä sen verran alavireistä ollut meno viime kuukausina.
Avausmatsi tosiaan huomenna. Ottelu neljäntenä kentällä, jossa edelle kolme muuta nelurimatsia. Arvio, että Suomen aikaan 10:30 olisivat kehissä. Mutta, päivän viimeisen matsin kohdalla aikataulu tietysti aina vähän elää. Ei kuitenkaan aamuyöstä tarvihte heräillä ruudun ääreen.
Liverankingissa Skupski meni H & H:sta ohi, tosin Skupski hävisi jo avausmatsissa Smithin parina (mahtaakohan vakiopari Salisbury olla lasaretissa) Arevalo / Pavicille. Tappioputki olisi kuitenkin tärkeä saada nyt tässä kohtaa katki ja loppusyksyn kisoihin ns. uusi startti. Treeneissa kuulemma kulkee, toivottavasti tällä kertaa myös matsikentällä.
Mitäs tuo ranking nyt näyttää, liveissä tasarankingia sijalla 8. Aika äkkiä se muuttui kärkitaistokahinoista top10-säilymiskahinoihin. Toki jos Salisbury pidempään poissa, sitten ei ole lähiaikoina suurta ongelmaa koska sijat 12 ja 13 kuitenkin yli tonnin verran HH:ta perässä.
Nythän sieltä lähtee Pekingin finaalipisteet 300, tilalle non-countablesta 180 eli -120 tässä vaiheessa. Shangaista taulukossa pyöreä nolla joten siellä on nyt iskun paikka. Tukholma 250 sekä Wien 180, Pariisi 180 sekä ATP-finaalien 600 pistettä. Ens kaudella onkin suoranaista shokkiherätystä kauteen tarjolla kun heti tammikuussa pitäisi 2000 pistettä puolustella, mut se on sen ajan murheita.
Joka tapauksessa jonkin verran on vielä hommaa edessä et saadaan nuo tämän kauden lähtevät puolustettua. Kisoja kyllä riittää ei sen suhteen ole hätää tehdä vaikka jonkinlaista nousua kauden loppusuoralla.
Pitäisikö tämän nyt näkyä HBO?
Ei kai.
HBO/Eurosport vain slamit.
ATP turneet Katsomo ja TennisTV