Oli miten oli, racelistalla kuitenkin tämän voiton myötä varmistettu pääsy päätösturnaukseen.
Rupee olee ATP-finaalit parit selvillä 5 varmaa, Bolelli/Vavassori ja Krawietz/Pütz aika lähellä ja oisko sit RV/Nys vai Harrison/King se 8. pari???
Kattelin peliä 2-2 tilanteeseen asti.
Sitten Tapiolaan pelaamaan neluria ite.
Kotiin jatkamaan HH,n matsia.
Jännäks meni mutta finaalipaikka tuli, että napsahti!
Jesjes. Onnea jatkoon!
KauRuu kentälle noin klo 18 Mouilleroussa.
Ei tässä olla sitten Dubain kisan päästy finaalitunnelmaa haistelemaan eli varmasti on HH:n motivaatio ja nälkä kohdillaan, siitä se ei tule kiinni jäämään.
Nelurissa vähän hassuja tilanteita nämä kaksinpelaajat vs. neluristit sen takia, että neluristeilla on näissä matseissa uran puolesta paljon enemmän pelissä kuin kaksinpelaajilla. Ja se voi tuoda pientä epäsuhtaa painepuoleen, HH tarvitsee voittopisteitä huomattavasti enemmän kuin vastustajansa. HH:lle 500-pytty nelurista on isompi saavutus oman uran näkökulmasta kun lähes top10-tason nimimiehille joilla päätavoitteet kaksinpelissä. Ei siellä Rublev uran jälkeen ala ensimmäisenä nelurisaavutuksiaan laskemaan, Harri ja Henry taas hengittävät näistä voitoista.
Veikkaan, että Rublev / Khachanov tulevat vetämään letkeää peliä, ja siinä leikissä ei sovi Harrilla tai Henryllä mailaa puristaa. HH:lla kaks ekaa matsia tässä kisassa olleet ykkössyöttöprosentin kanssa mun mielestä ok, 64% ja 65%. Mut tänään jäätiin 55% lukemaan, kaiken lisäksi ykkösellä voitettiin vaivaiset 57%, kun toissapäivän matsissa tykitettiin hirmulukema 94%.
Se nyt on ihan selvä juttu, että syöttöstatsit täytyy huomenna nousta. Heikon ykkössyöttötehon lisäksi tänään HH:n saldo viis tuplaa, on tuossakin muutama liikaa.
Mikä nelinpelissä pitäisi olla ”reilu tulonjako”?
Sellainen, että kiertue pysyy elinvoimaisena. Kaikkien kannattaa kiertää, ja menestyksellä pääsee kiinni sellaisiin rahoihin, että neluriura on lopettamista houkuttelevampi vaihtoehto kuin siinä vaiheessa, kun kaksinpelin puolella tulee seinä vastaan.
No se on ainakin niiden kohdalla täysin toteutunut. Paremmin nuokin rahat voisi käyttää että menisivät alemmas rankatuille kaksinpelaajille.
Makuasioita. Mieluummin mielestäni näin, kuin ilman nelinpeliä kiertueella.
HHn matsit tarjoavat “vauhtia ja vaarallisia tilanteita” ja paikallinen yleisö tykkää, jollei ole jo aiemmin pilattu huippukaksinpeleillä. Sikäli hyville viihdyttäjille ja viihteestä täytyy olla valmis maksamaan. ![]()
![]()
![]()
Samoilla linjoilla. Itse tykkään katsoa molempia. Ja kun dubbelihuiput on tässä vuosien kuluessa tulleet hyvin tutuiksi, niin kyllä se kiinnostus matsien seuraamiseen myös muiden kuin H & H osalta on kasvanut selvästi. Livenä kisoissa sen viimeistään huomaa, että kuinka taitavia nämä kaverit tosiaan ovat.
“paikallinen yleisö tykkää,” valitettavasti vain katsomot ovat silti kovin tyhjiä useimmissa dubbeleissa, ellei siellä satu olemaan paikallinen jonkunasteinen nimimies kehissä. Singelimiehiä toivotaan dubbeleihin vetonauloiksi, mutta singelin rasittavuus pitää huolen siitä, ettei huipuilla yleensä riitä paukut pelata molempia ns. tosissaan. Tonneissa dubbelimassit kyllä kiinnostaa monia, jotka kiertää isomman teamin kanssa (esim. coach, fysio, fysiikkacoach + perhe), jotta saa kulut paremmin peittoon jos vaikka putoaa ekalla tai tokalla.
…Pekingissä oli suht hyvin katsojia… saattaa olla järjestelysysteemin ansiota, mutta eihän katsomoiden tarvi olla tukossa, kuhan ovat ees puolillaan… ![]()
Kumpi siinä palkintopuheessa nyt tokaisi Harri vai Henry jotenkin, että kiitos nimekkäille kaksinpelaajille et oli kohtuuhyvin katsojia.
200 pistettä plussaa rankingeihin. Se toki oli jo ennalta tiedossa et mitään isoa nousua ei tulla tekemään vaikka pytty irtoaisi ja niinhän se on, ranking säilyy ennallaan voitosta huolimatta. Onko se tänään vai huomenna kun viralliset listat tämän viikon osalta julkaistaan johtuen tuosta viissatasten aikataulutuksesta.
En onnistunut Shanghain turnausohjelmaa löytämään yhtään mistään mistä näkisi nelurin aikataulutuksen. Tuo kisa ehdottomasti tosi tärkeä kisa, varsinkin kun siellä mahdollisuus parannella asemia rankingeissa ihan toisella tapaa kuin Pekingissä. Ja yks syy on tuo nolla mikä viime vuonna Shanghaista pyöritettiin herrojen laskettaviin pisteisiin. Harrin blogissa nelurit merkitty tänään alkamaan mut niinhän se ei mene kun ei ole koko kaaviota edes ulkona.
Jotenkin käsittämätöntä, että tuolla tavalla voi jatkuvasti voittaa turnauksia. Sen, mitä ehdin silmäillä, niin ainakin ekassa erässä tekeminen nimenomaan siellä verkolla, jossa piti olla se etu, oli todella heikkoa. Toki vastustajalla onnistui ihan kaikki, mutta silti. Aivan epätoivoisia dyykkauksia sulkea ristilyönti ja helppoja virheitä.
Mutta joku tuossa kombossa vaan toimii usein huonoinakin hetkinä ja hyvä niin. Tpivottavasti tämä vei nyt apinan ja toisi takaisin sen vahvimman asenn, eli henkisen yliotteen.
Toihan on ollu HHn tavaramerkki, et eka erä menee lämmitellessä, etenkin kovempien vastustajien kanssa. Annetaan 1. erässä vähän löysää ja samalla opetellaan vastustajan pelikuvioita, samalla säästyy voimia MTB:hen. Sit isketään 2. erässä ja toivotaan, et MTB tulee kotiin.. ![]()
![]()
![]()
![]()
Lipunmyynnissä on merkattu, että doubles alkaa 3.10, eli pe.
1.krs Arends/Luke Johnson, Lukella on sama valmentaja kuin Henrylla
Kärkipareista lisäksi mukana ainoastaan Arevalo/Pavic, eli viimeisen puolen vuoden kovimmat kolme paria ulkona. Race-lista menee mielenkiintoiseksi…
Lloyd/Julian saikulla, ilmeisesti parempi ottaa kotona iisisti parannellen…
edit. Hyvät saumat päästä ainakin finaaliin asti, jos vaan pelit lähtee sujumaan. ![]()
![]()
![]()