Harri Heliövaara - maailman paras nelinpelaaja

Mutta kyllä on ATP tuuliajolla. 2019 “loistava” ranking-pisteuudistus, 2020 päätettiin, että Australian avointen pisteet ovat voimassa 24 kuukautta, mutta Ranskan avointen pisteet 8 kuukautta. Nyt sitten ei saada aikaan toimivaa livescorea, tai edes kaavioita omille sivuille.

Harri uusi ennätysranking on nyt tällä viikolla ATP111. Ensi viikolla toivottavasti parempi. Top100 lähestyy :+1:

1 tykkäys

ekalla kierroksella vastassa

MOLCHANOV, Denys
NEDOVYESOV, Aleksandr

tokalla 2 sijoitetut Dodig/Polasek, olisi voinut käydä parempikin tuuri, sijoitetuista olisi löytynyt Nielsen/Cacic parikin

1 tykkäys

Ei todellakaan hyvä arpaonni.

Toivottavasti Emilillä on kaksinpelissä parempi. Emilillä on 50 prossan mahdollisuus saada alkuun vastaansa rankingissa selvästi huonompi pelaaja.

Harrin ottelu on siirretty huomiselle

Finaalipaikka nelinpelissä nostaisi Harrin nelurirankingin Top100aan

Mielenkiinnolla odotetaan Harrin blogia tänään. Jotenkin pääsi siihen ytimeen miksi halusi paluun tehdä. Taisteluvoitto.

1 tykkäys

Harri aloittanut ottelunsa Kotovia vastaan syöttönsä pidolla.
Kotov 3-1 johtoon
Eka erä Kotov 62 (38min)
GSM Kotov 62 62 (1t 2min)

Karsinnasta kuitenkin Harrille 1750 euroa ja tuntumaa kenttään nelinpeliä varten.
Rankingiin pientä parannusta - noin ATP599 jolla vähäksi aikaa ohi Oton (ATP611).

Hyvä artikkeli Harrista.

2 tykkäystä

Istanbulin eka kierros vastassa Lammons/Withrow (3), parina Glasspool

1 tykkäys

Tänään iltapäivällä!
https://livestream.com/atp/events/9491491

1 tykkäys

Onko siellä Harrin yläpuolella muita lopettaneita kuin kaksoset? Se tosiasiallinen top-100 alkaa olla hyvin lähellä…

Top100 varmistuisi Harrille turnausvoitolla ja finaalipaikalla ATP100 ranking olisi hyvin lähellä.

1 tykkäys

Harrin rankingvaihtoehdot ensi viikolle varmistuneet.
Istanbulin turnauksen menestyksestä riippuen ne tulevat olemaan:
QF: ATP108
SF: ATP106
F: ATP100
W: ATP95

Tämän päivän voitolla ennätysranking ATP108 jo paranisi ja finaaliin pääsyllä tavoitteena oleva Top100 toteutuisi.

2 tykkäystä

Harrin ottelu alkamassa. Livestream löytyy atptour sivujen kautta. Unibetin kautta en löytänyt enkä VeikkausTVn.

Syötöt helposti pitäen 1-1
Harrin syöttö breikataan 1-3een mutta vastabreikki perään 2-3
3-3
Breikki 4-3 johtoon Harrin hienolla kämmenpalautuksella 40-40 ssä
5-3 Harrin syöttö nollilla
5-4 nollilla -> G syöttämään erävoitosta
Ekan erän voitto 6-4
Taisi tulla Harrin hienolla verkkotolpan ohituksella kentän ulkopuolelta??

Toinen erä
Breikki heti alkuun! Nyt näyttää hyvältä
2-0 Gn syötöllä puhtaasti
2-1, 3-1 Harrin syötöillä vaikeuksitta
3-2, 4-2 helpoilla pidoilla
4-3 murtopallo lopussa ei onnistunut
5-3 Harrin syöttäessä - yksi peli vielä pojat :+1:

GSM 64 63 :clinking_glasses::tennis:

5 tykkäystä

Tuo Harrin palautuspeli alkaa jo olla aivan huippuluokkaa. Vielä kun saa täydellisen syöttövireen kaivettua, on turnausvoitto hyppysissä.

3 tykkäystä

Näin noin puolet tästä ja edellisestä pelistä. Taisi jäädä muutama huippusuoritus näkemättä, mutta muuten sanoisin että taso ei ollut kovin korkea. Hienot voitot, mutta paljon helppoja virheitä myös. Jäin miettimään, että oliko Harrilla vaikeuksia syttyä challenger puurtamiseen ATP-turnauksen jälkeen. Tosin oli kyllä vastustajillakin ongelmia, amerikkalaiset sähläsivät keskenään oikein urakalla. :slight_smile:

Se mikä oli hienoa, on että Harri pystyy nykyään ihan peruspelillä voittamaan otteluita. Antaa vielä vähän liikaa murtopalloja omissa syötöissään, mutta ratkaisuhetkillä nostaa tasoaan. Pari vuotta sitten oli vielä hetkiä kun mietin miksi kaveri on ylipäätänsä kentällä jos pelaaminen ei kiinnosta. Nyt on kuitenkin ihan eri Harri, myös silloin kun kaikki ei onnistu heti ekalla yrittämällä. Tällä pelillä pystyy jo pärjäämään ATP-tasolla, kunhan löytyisi sopiva vakkaripari. Näissä otteluissa on tuntunut että Glasspool on selkeästi heikompi lenkki, vaikka kaverin ranking lienee 150. Kertoo jotain Harrin nykykunnosta. Toivotaan pari turnausvoittoa ja sitten hieman onnea Emilin kanssa keväällä.

1 tykkäys

Tänään sählänneet vastustajat olivat Tsekistä ja Puolasta. Ekalla kierroksella hävinneet myös usein sählänneet Lammons/Withrow olivat kylläkin jenkkejä, joihin taisit viitatakin.

Million Harri hankkiutui eroon kaljamahastaan? Viime kesänäkö? Nyt urheilijan näköinen.

Juu, tarkoitin juuri niitä jenkkejä. Ainakin pari kertaa kumpikaan ei lyönnyt palloa, katselivat vain toisiaan “ai, olisiko minun pitänyt…”. Ehkä eivät olleet pelanneet yhdessä aikaisemmin, tai sitten oli ollut liian pitkä tauko välissä. Mutta meillehän sopii. :slight_smile: