Henri Kontinen

Ei pelaajat itse aina näitä muista kenen kanssa tai keitä vastaan ovat pelanneet.

Huhtikuussa Talissa DC-arvontatilaisuudessa Grigelis ei muistanut kohdanneen aiemmin Heliövaaraa. Oliko Harri jopa kahdesti voittanut nuoren Grigelisin vuosikymmenen taitteessa.

Toki näissä haastattelutilanteissa voi myös syntyä väärinkäsityksiä ja pelaajat nyt laukoo mitä vain.
Toisaalta varmasti mukana myös puhdasta muistamattomuutta, sillä onhan nuo määrät vuosien saatossa hurjia joita vastaan pelaa ja kenen kanssa pelaa.

Urheilija haluaa unohtaa tappiot ja voitot jää mieleen. Sellaiset “perustappiot” varmaan unohtuu helpoimmin, mutta jos pahasti kirpaisee niin varmasti muistaa yhtä hyvin kuin suuren voiton.

Itse olen aina pitänyt hämmentävänä, kansallisissakin kuvioissa, kun pelaajat eivät tunnu olevan varmoja, ovatko kohdanneet jonkun. Itse muistan jokaisen pelaajan kasvoilta ja nimeltä, kenet olen kohdannut kautta-aikain, harkkamatseista kisamatseihin.

Ihan samalla tavalla muistan, olenko kohdannut jonkun ihmisen kasvokkain ja keskustellut kanssaan - ainakin 98-99 % osumaprosentilla. Ja, ihmisten kohdalla puhutaan nelinumeroisesta määrästä. Minulla ei ole edes mitenkään normaalista poikkeava muisti nähdäkseni.

Paljon kiinni miten ihminen kokee nuo asiat.

Serena Williams esim. menee usein kentälle vain pelataakseen omaa peliä eikä tiedä vastustajasta mitään eikä katso koskaan kaavioita.

En minä ainakaan muista 19 vuoden takaa armeijakavereista kuin 2/10 nimeltä ja ulkonäöltä ja siinäkin syy se että niiden kahden kanssa pitänyt yhteyttä sen jälkeen. Loput 8 tupakaveria täysin hämärän peitossa keitä olivat vaikka puoli vuotta asui samassa paikassa.
Edit. No joo, ehkä jotain muistaa kun kaivelee muistilokeroita, mutta ei erityisen tarkasti.

Mitä tenniksen tulee, niin vaihtelevasti muistaa 90-luvun vastustajat.

Tuohan on myös persoonakysymys miten esim. ammattilainen tai harrastaja kokee ottelunsa. Toisille se on myös sosiaalinen tapahtuma jossa matsin jälkeen juttua heitetään ja toiset taas käyvät vain pelaamassa ilman lätinöitä.

Propelaajien pukkareissa kuulemma löytyy myös niitä jotka ei juuri ota kontaktia muihin pelaajiin. Tuollaiset tuskin muistaa 10 vuoden takaa vastustajiaan kun tekivät vain oman suorituksen.

Ihan näin mustavalkoista ei toki ole.

Jep. Minulla pitäisi olla 100 eri pelaajan kohtaamisen sijaan 1000, jolloin voisin paremmin arvioida asiaa…

Ranskan avoimet: 3.krs vastaan Bracciali/Seppi. Braccialin ranking on kohtuu matala 1182. Pelannut 6 turnausta vedonlyöntipannan jälkeen. Mitenkähän Bracciali on turnaukseen päässyt tuolla rankingilla?

Toisella kierroksella Kon/Pee otti voiton 61 62.
Homma kesti 42min ja oli esimerkki hyvästä parityöskentelystä nelurissa.

Yritin saada ylen areenasta matsin näkyviin, mutta olin liian hidas.
Täytyi jättää toisen erän katsominen tv2-lähetykseen,
muttei sekään paljon kahvikuppia pitempään kestänyt.

Hyvä näin. Nyt vasta matsit oikeasti alkaa. Kolmoskierroksella ollaan ja se on Jes!!!

2 tykkäystä

Kontinen pelaa huomenna sekanelinpelissä
Mihaela BUZARNESCU (ROU) & Henri KONTINEN (FIN)
vs Yifan XU (CHN) & Oliver MARACH (AUT) [3]

Ottelu pelataan kentällä 9, jossa pelit alkaa klo 12 ja Kontisen peli on vuorossa yhden miesten nelinpelin ja kahden naisten nelinpelin jälkeen. Eli joskus illasta siis.

2 tykkäystä

Nelinpelissä eka erä oli vähän tahmeaa, mutta toinen kohtuu helposti. Puolivälieriin siis.

2 tykkäystä

Vastus kovenee huomattavasti kahteen seuraavaan otteluun, mutta kolmella voitolla noustaan takaisin maailman ykköspariksi. Jos laskin oikein ja Live-rankingiin on luottaminen.

1 tykkäys

Oikein laskit ja semifinaalipaikalla voitolla Lopez-parista Kontinen/Peers nousisivat jo kolmospariksi ohi Bryanien.

Huomenna kentällä 1 ensimmäisenä otteluna F.Lopez/M.Lopez vs. H.Kontinen/J.Peers.
Semipaikkaa ratkotaan.

2 tykkäystä

Äsken oltiin jo lynkkaamassa parin menestysmahdollisuuksia ja jos pari voittoa vielä tulisi niin kohta sitten kustaan taas jo hunajaa…

2 tykkäystä

:sweat_smile: Touché

1 tykkäys

Aijai vieläkö pojat nousee? Hieno nousu ainakin toisessa voittoon. Erä ja tuplabreikillä olivat jo perässä.

3 tykkäystä

Australian avoimet 2017 voittivat rankingeilla 7 ja 9. Sen jälkeen puolitoista vuotta paremmissa rankingeissa ilman GS-voittoa.

Nyt sijoitukset 7 ja 8.

Wimbledonissa voi tärpätä.

Niin lähellä. Hieno nousu ja Peers pääsi jo syöttämään otteluvoitosta ja sai ottelupallonkin, mutta luu jäi käteen.

3 tykkäystä

Lopez/Lopez vei semipaikan 64 67 76.
Harmi.

Kontinen/Peers ei antanut periksi ja nousi toisen erän voittoon kahden breikin takamatkalta.
Vain kokeakseen kolmannessa menetetyn matsipallon jälkeen yhden uransa katkerimmista tappioista.

Just tämmöstä on urheilu. Sen vuoksi kai harrastamme sitä. Kele.

2 tykkäystä

Hieno otteluhan se oli jossa neljä erilaista pelaajaa esitti upeita otteita ja yllättäviä ue-ita.
Löytyykö nelinpelistä koskaan joukkue- tai pelaajakohtaisia tilastoja winnereistä tai ue-ista.
Kontisella näyttää tuo kaksoivirheiden määrä tällä hetkellä korkealta, mutta onko se hänelle tyypillistä kuten esim Sharapovalla.

1 tykkäys
3 tykkäystä