Jännityskone

Täälläkin varmaan jonkun verran oman jännityskoneen omistavia. Onko kokemusta ulkomailta käytetyn ostamisesta? Mistä kannattaisi lähteä etsimään? Tuntuu että kotimaasta käytettynä melko vaikea mitään löytää. Mitä tulisi ottaa huomioon jos ensimmäistä konettaan hankkii käytettynä?

Osta kotimainen EasyStringer. Toimii hyvin, olen itse jännittänyt tuolla kymmeniä mailoja. Plussaa on ehdottomasti hinta ja että tuon saa helposti piiloon ja esille.

Tuota kohtaan ollut kolme kysymysmerkkiä:

  1. Miten paljon tuo vie aikaa vs. perus punnuskone?
  2. Miten tarkka tuo on? (jännitys kg)
  3. Miten hyvin tuo säilyttää toimintansa ajan kuluessa? (Esim. kuvittelisi että ajanmyötä samalla kilomäärällä jännittäessä tulee alhaisempi jännitys)

En ole koskaan millään muulla koneella jännittänyt, mutta itsellä menee aikaa 30-35. minuuttia per maila. Jos oikein kiirehtisi, niin voisi saada 5-10min pois. Itse kiristäminen on nopeaa, suurin aika menee tälläkin koneella itse jänteiden pujotteluun.

En tiedä, miten tarkka tuo on muihin verrattuna. Onhan se mahdollista, että EasyStringerin 24kg vastaa sähkökoneen 25-26kg. Tai sitten ei. Olen löytänyt itselleni sopivan jänteen ja kilot, joten ihan sama, mitkä ne kilot oikeasti olisivat. Jälki on kuitenkin tasalaatuista, joten en ole asiaa edes miettinyt.

Kaksi vuotta ollut ja toiminut hyvin. Ainoastaan vuosi sitten piti vähän öljyä lisätä tuohon pistooliin, kun alkoi toimimaan jäykästi. Sen jälkeen toiminut taas moitteettomasti. En ole myöskään huomannut mitään sellaista, että pitkään samoilla kiloilla jännittäessä tulisi nykyään löysempi jännitys, enkä tiedä, mihin tuon pohtiminen oikeasti edes perustuu.

1 tykkäys