Kjäer joutui myös vähän päivätyötä tekemään Brasilian Reis Da Silvaa vastaan, kolmen erän kautta voitto kotiin. Eihän tässä voi olla petaamatta Otto vs. Kjäer-asetelmaa kun kakkoskiekallakin molemmat selviä suosikkeja omaan otteluunsa.
Keskiviikkona tulee lämpöelementti mukaan, ei välttämättä Oton toivelistalla paahtava kuumuus mut ei mahda mitään ja aina voi sanoa, että olosuhteet molemmille samat. Kunnon helteissä se etu, että pallo kyllä liitää ja tuo tuskin Ottoa haittaa.
Lopulta hyvä et sai maanantaille matsin, ei tarvitse kolmea ottelua painaa tulevissa helteissä. Ja huomenna kun välipäivä, tuskin haittaa kun ei tässä turhan paljoa huiliaikaa jäänyt sitten viime kisan.
Budkov Kjæriä en kovin isona uhkana pitäisi, kun ruoholla tänä vuonna Challengereissa saldona 0-3, ja muutenkaan ei ole tällä kaudella vakuuttanut. No, ehkä Tampereella taas. Ja kauhean suuri tuuri ei ollut saada maanantaille matsia, kun koko ensimmäinen kierros tänään pelataan. Otto on oman kaavionosansa selkeä suosikki, mutta koska kyseessä on O. Virtanen, niin mikään ei ole varmaa…
Virtasen kentällä jaksamisesta tänä kesänä jotain keskustelua käyty, vaikea nähdä armottomien olosuhteiden palvelevan tätä osastoa.
Eikä se nyt sitä tarkoita et tulisi mitään ongelmia, luulisin et harva pelaaja tuolla kuitenkaan väkipakolla haluaa yli kolmen kympin keleihin päästä painamaan
Ei välttämättä halua ja jaksaminen voi johtua muistakin syistä kuin lämmöstä. Minulla on olo ja käsitys ettei kuumuus haittaa Ottoa. Kyse onkin siitä ketä haittaa vähiten ja keli on kaikille sama, joten jollekin se on etu.
Esim. Djokoa se on haitannut nuoresta pitäen ja taas vaikkapa Jarkko Nieminen teki monesti parhaat tuloksensa vaikeissa oloissa. Aasian kiertue helteessä ja kosteassa oli hänelle tuloksekas, koska kuumuus ei isosti haitannut peliä.
Viimeisimpänä tulee mieleen Manacorin CH:ssa tappio Hamish Stewartille, tuolloin lämpötilat oli päälle 30:en, tuo oli kyllä kauhean näköistä tekemistä, ei kovin kauan jaksanut hieroa palloa.
Mielestäni ei ihan sattumaa, kun ei ole menestynyt Aasian kisoissa/AO:n karsinnoissa järin hyvin. Oikeastaan ainut onnistuminen tuollaisissa +30 keleissä joka tulee mieleen on Liberecin CH-kisassa vuonna 2022.
Muistelisin Oton tuloksista että etenkin kuuman kosteat säät on aiheuttaneet tosi flegmaattisia pelipäiviä. Ainakin viime kesän Mallorcalla pelattu matsi meni täysin penkin alle. Tuo jäi muistiin koska olin samalla viikolla paikalla ja se oli viikon ylivoimaisesti kostein päivä, taisi olla ukkostakin.
Piti vähän maantiedettä tarkistella, Lontoossa yleisesti melko korkea ilmankosteusprosentti 70-90. Helteillä prosentti taitaa jonkin verran laskea, jossain ennusteessa keskiviikolle olis 57 mut kosteus tuomassa oman lisänsä jos näitä valtion sääpalvelun varoitusviestejä uskominen mikä annettu Lontoon seudulle. BBC lupailee Lontooseen keskiviikolle jo 37 astetta, saas nähdä mitä tästä vielä tulee.
During the heatwave expected to affect a large part of England and Wales this week, the highlighted area now looks increasingly likely to see a two to three day period where maximum temperatures in the shade exceed 37 Celsius, perhaps rising to 38 to 40 Celsius in some places. The heat will be accompanied by high humidity, exacerbating the potential for discomfort and health impacts, with very warm and humid night times also reducing the ability for people to recover overnight. overnight.
Kenttä viisi ja kolmas matsi. Tutusti klo 13 alkaa eli neljältä voi jo miettiä väijymistä.
Lämmittelynä ennen Ottoa Tomicin matsi maan jäsentenvälisissä
Ennusteet ei ole juuri muuttuneet, Oton matsin aikoihin 34-35 astetta. Positiivisen kautta, vieressä Ranskan maalla mittari kohoillut 40 asteeseen et tälläsiä lukemia ei tarvii sentään kärvistellä.
Lontoossa näyttäis loppuviikosta viilenevän, pääsarjan avausviikkoa päästään pelaamaan mukavassa noin 25 asteen kesäkelissä eikä tällä hetkellä näytä, että sateitakaan olisi ensi viikolle tiedossa. Mut Lontoon kelit on Lontoon kelit, siellä voi tapahtua ihmeellisiä asioita vaikka ennusteet lupailisi aivan muuta
Huomenna jos pelataan noissa lämpötiloissa, niin ei voi olla liikaa korostamatta Oton kohdalla tuota pelitason osalta…Esim. miten ratkoo pisteitä ja mikä on laatutaso sekä ykkössyöttöprosentti. Ei täysin yllättäisi jos droppaa tekeminen noilla osa-alueilla, toivottavasti olen kuitenkin väärässä.
Myöskin pisteiden välit, miten nämä hoitaa…Ylimääräinen kiire kielisi kyllä ettei halua viihtyä liikaa kentällä, tuolla voi olla myös hintansa. Kaikella tällä on vaikutuksensa sumeneeko päätöksentekokyky kentällä.
Nardi pelasi Manamassa Ottoa vastaan menestyksekkäästi kun palautteli Oton syöttöjä takaseinästä. Lähtökohtaisesti Otolle ruoholla olisi ideaaleinta, jos vastustaja palauttaa lähempänä takaviivaa. Tällöin pallot tulevat harvemmin takaisin peliin ja todennäköisyydet lyhyille pisteille kasvaa.
Vastaan itse itselleni. Yhden ennusteen mukaan on Oton pelin alkaessa jos 16? juuri kuuminta (34°C) mutta kosteus on juuri alle 50%, jolloin ollaan juuri ja juuri “modification of play” -tilassa eli 10 min tauot erien väliin. Mutta jos lämpötila ja/tai kosteus yhtään nousee, saattaa ottelut keskeytyäkin.
LTA:n säännöt vähän eroaa Wimbledonista, LTA tarjoaa modification of play-lukemaksi 34 kun Wimbledonin sivuilla lukema 30.1. Mut sit taas Wimbledonin sivuilla ei mainita halaistua sanaa missä menee raja pelien keskeytykseen
Tauon saa pitää kakkos-ja kolmoserän välissä, bo5-formaatissa kolmos-ja neloserän välissä. Paras kolmesta todellinen kellon venyttelijä siis ottaa vessatauon avauserän jälkeen ja pyytää extreme heat-tauon kakkoserän jälkeen.