Paris Masters 2018

Täällä keskustellaan juuri alkaneesta PAriisin Masters indoors turnauksesta. Tourin päättävä Masters kisa, siis WTF:ää lukuunottamatta!

Aikaisemmin tänään jo viime vuoden puolustava finalisti Serbian Krajinovic tippui 1.kierroksella helposti Khachanovia vastaan. #Backtochallengers

Adrian Mannarino käyttää kyllä upeasti tuota vasuri slice- syöttöä AD-ruutuun, vaikka miehellä ei edes mikään iso syöttö ole… Mutta se avaa niin jäätävästi kentän miehelle että siinä on vastustaja heti pulassa. Tuo on kuin kopio minun vasurisyötöstäni, mitä käytän kanssa AD-ruutuun :sunglasses:

2 tykkäystä

Päivän herkkupala (poimintoja) Pariisista: Luca- Gilleu battle of patongit, Tsitsipas- Dzumhur pystyykö tuuppari voittamaan (?), Rao- Tsonga kumpi syöttää kovempaa? Ja illan päättävä Cilic- Kohli tietysti.

Sana on vapaa!

On selvää että Jack Sockilla on näytön paikka tai noutaja käy kun ranking-pisteistä lohkeaa tämän kilvan ykkössijan pisteanti viime vuodelta. Samalla tämä wanna be kyrgios white trash habituksella suoraan trailer parkista, west virginiasta tai alabamasta, take your pick - voi sanoa good byet ATP London finaaleille ja top 50 kaksinpeli-rankingille. On myös selvää että näin käy ja Sockin syöksykierteen pelastaa vain laiskanmiehen nelinpelilätkyttely Brian bron kanssa. Sitä kautta sekä suhteilla heittänee läppää taas ensi vuoden Laver Cupissa best buddy Kyrgioksen kanssa. Kavereilla lienee keskinäinen kisa siitä kumpi treenaa vähemmän lol.

Entä itse turnausnäkymät? Tsitsipas päässee finaaliin jossa häviää Nolelle jos kaavio ei tätä kiellä. Fedex lays an egg jossain vaiheessa häviten ilmastointiongelmiin tai aamiasmunakkaaseen vedoten jollekin monotoniselle kuntoihmeelle Balkanilta tai Ausseista.

On kyllä ollut aivan hävyttömän helppo tuo Sockin tie turnausvoittoon viime vuonna :flushed:

1 tykkäys

Sanopa muuta… Tuolla kaaviolla yleensä voitetaan joku ATP-250 kisa, eikä tonnista Mastersia.

Edit. “hauska” nähdä Jaska alkuvuodesta hakemassa vauhtia jostain CH-kisoista. Saas nähdä mikä se motivaatio siellä sitten on, ja nähdäänkö kaveri vielä joskus top-30 tasolla. Kyllähän sitä kuuluisaa potentiaalia ja aseita on takaisin top-30 eli karrikoiden puhtaasti motivaatiotasosta ja työmoraalista tuo tulee olemaan Sockin kohdalla kiinni. Tosin tämän kauden perusteella en pidättelisi henkeäni, että nopeaa nousua tapahtuu.

Tomicmainen pidempi suvanne on täysin mahdollinen.

Jaahas. Tsitsipas ulos kättelyssä Dzumhuria vastaan 6-3, 6-3. Samoin Shapovalov kotiedusta nauttineelle Gasquet’lle, joka on Shapon tavoin kuuluisa yhden käden rystystään. Gasquet’n rystylyönti tosin on minun makuuni turhan löppöinen ja pyöreä kuten kämmenensäkin, massakenttien tekniikka enemmänkin. Siksi onkin mielenkiintoista että Shapon räjähtävmpi flat rysty toimi huonommin tänään(kin) kuin vastustajansa.

Gasquet on pelannut yllättävän vahvaa dennistä lately. Andersoninkin päänahka Shanghaista tuoreellaan vyöllä. Huvittava tyyppi tämä fransmanni, Gallian pöyhkeänä tepastelava kukko viinissä koomisine syöttötekniikkoineen. Myönnettäköön tähän väliin myös I was too eager to write him off completely. Federerillehän hemmo on aina ollut pelkkä suupala, mutta toisaalta niin oli joskus Andy Roddickikin, poor chap. Ja James Blake sekä moni muu varteenotettava tennisammattilainen.

Sellaista se on. Ja nyt menin jinxaamaan Tsitsipaksen, Tukholman valtiaan, Djokovicin viimeksi voittaneen nousevan nextgen supertähden. Kokemuksen merkitys korostuu kauden lopussa…

Tätä mieltä minäkin olen jos nyt kysytään… Olen lukenut ulkomaisilta foorumeilta, että Sock on aika laiska harjoittelemaan kaiketi ja muutenkin tuntuu olevan pääasiassa aika huonossa kunnossa. Ei ole kyllä mikään “timmin” näköinen urheilija.

Kyllähän se varmaan joskus tulevaisuudessa vielä jonkun tittelin rykäisee kaksarissakin ATP-tasolla, mutta siihen voi mennä vähän aikaa.

1 tykkäys

Tuo on mielenkiintoista, että itsekään en ole koskaan nostanut Rikun onehanded backhandia parhaiden joukkoon tai itseasiassa en siitä koskaan tykännyt. Jotenkin se on vain sellainen hirveällä yläkierteellä lyöty korkea lyönti eikä “stanimalmainen” suora tykki josta siis pidän paljon enemmän. Silti Rikun rystyä pidetään noista onehanded rystyistä yhtenä parhaista. Jotenkin tuupparimainen pelaaja aina itselleni ollut Riku… Ei sytytä :smiley:

1 tykkäys

Minun mielestäni juuri katsomassani pelissä Philipp “Kohli” Schreiberin single rysty on parempi kuin Rikun…:smiley:

Edit. Richardin uran “kohokohta” kun voitti Nadullin joskus 14veenä… Sen jälkeen ei ole paljoa isoja päänahkoja napsunut miehelle :laughing::joy:

1 tykkäys

jaa, itse taas pidän Ritchien rystyä yhtenä parhaista. pakkohan sen on olla hyvä lyönti koska Ritchien ura on ollut noin hyvä , vaikka liikkuminen ja kämmenlyönti ovat challenger-tasoa. hieno pelaaja kaikkinensa, varsinkin verkkopeliä olen aina ihaillut.

Niin, en minäkään nuyt lähde pitkäaikaista top-10 pelaajaa tyrmäämään sanomalla “et vittu mikä tusinajanari” ja kaiken kaikkiaan kyseessä on tyylikäs pelaaja, joka pelaa nimenomaan tyylillä. Kyseenalaistan vain sen, että jotain siitä pelistä on tavallaan puuttunut aina koska (en nyt jaksa tilastoja kaivaa) mutta aika tyrmäävän huonot recordit miehellä on jotain ihan absoluuttisia huippuja vastaa, ja nimenomaan se että ei ole pystynyt muistini mukaan oikein edes koskaan laittamaan kampoihin. Moni tosiaan sanoo että Richardin single rysty on “ase” mutta itse en vain näe sitä sellaisena lyöntinä, jos vaikka vertaan Wawrinkaan. Todella stabiili ja tyylikäs lyönti on ilman muuta, mutta tuo pelityyli on mielestäni liian defensiivinen että olisi koskaan pystynyt haavoittamaan jotain Rogeria tai Rafaa keskinäisissä. Toki tohon voi sanoa, että ei ole ne muutkaan pystyneet mutta Rikun kohdalla odotukset olivat aikanaan aika korkealla.

1 tykkäys

Näinhän se on, Puuha-Pete. Richard on niin ranskalainen, niin kovin ranskalainen tyyliltään. Minua tämän lapsitähden, “Nadalin lyöjän” 14 v., kehonkieli ja fyysinen olemus ovat aina huvittaneet, lyöntitekniikat ja kasvojen itsetietoiset ilmeet mukaanlukien.
:smile:

No, ranskalaiset tennisammattilaiset ovat yleensäkin persoonallisuuksia, joten yksi Richard Gasquet’kin tarvitaan joukkoon.

1 tykkäys

Cocaine kiss:

image

Tomicin clubisekoilut:

image

On ne velikullat vaan sellaisia :relaxed: Taisipa eräästä maailman nopeimmastakin olla vastaanvanlaisia kuvia, mutta ne taisivat tulla avioeron ja uran päättymisen (ainakin lähes) jälkeen.

Osa nousee suosta ja osa ei. Osa osaa sekoilla diskreetisti ja suljetussa piirissä, osa nauttii saamastaan huomiosta.

Päivän mielenkiintoisin kysymys mielestäni on (ilman provoilua) että onko Rogerilla paukkuja enää jäljellä… Kohtaa Milosin, joka hyvänä päivänä voi mielestäni voittaa. RF ei ollut taas(kaan) parhaimmillaan Baselissa vaikka tittelin nappasikin. Toki paranti loppua kohden. Mulla on vahva kutina takapuolessa tällä hetkellä että “vuohi” ei jatka tässä turnauksessa tämän illan jälkeen. Olen myös ennustanut että 4.kierros tulee olemaan miehelle maximi AO:ssa, ja veikkaan tämän loppukauden trendin perusteella Rogerille valitettavasti vaikeaa kautta 2019, JOS meinaa koko kauden viedä loppuun asti eikä tule lopettamispäätöstä jossain kohtaa. Toki varmaan Wimpelin nyt pelaa 100% varmuudella. Vaikea nähdä miestä enää top-15 tasolla ensi kauden lopussa, mutta aika sen meille näyttää :slight_smile:

Hernepyssy taipui tänään kotikentällä 57 46.

1 tykkäys

Hyvin sanottu.

Gäskee- Sock alkoi juuri, tässä on kovat panokset! (ainakin toisella):joy: Itse pelasin over 22,5 peliä, uskoen “sokeasti” että Sukka jaksaa taistella viimeiseen asti…