Pulse Play pisteenlaskuavustaja

Nyt rupeaa löytymään tenniksen amatööripelaajille pistelaskuapua. Lupaavimmalta näyttää Pulse Play -tuote. Olen sen itselleni ostanut. Konfiguraatioon tarvitaan tyypillisesti 2 kännykkää (Android/iOS), 1 älykello (Android/iOS), 1 läppäri (PC/Apple) ja WiFi-mokkula sekä Pulse Play -app kännyköihin. Jos ei halua käyttää läppäriä niin sitten sen sijaan 2 älykelloa taikka 1 Bluetooth-kaiutin. Kerron lisää kunhan kokemusta kertyy. Nettisivu on http://www.pulse-play.com/

Mitä tällä systeemillä saavutetaan: pelaajien ei tarvitse pitää muistissa pistetilannetta. Pisteiden rekisteröinnin tekee yksi pelaaja, hän voi älykellon kosketusnäytössä painaa joku My point tai Opp point -näppäintä. Otteluun tulee pro-tuntua jos on iso läppärinäyttö sekä pisteiden kuulutus myös kaiuttimesta.

Olen yrittänyt tällaista toiminnetta ehdottaa myös Zenniz-tuotteeseen mutta ei ole ilmestynyt.

Ensimmäinen tämäntapainen tuote ilmestyi v. 2012, mutta siinä oli vikoja eikä tekijä niitä vaivautunut korjaamaan, tuote jäi torsoksi.

Toinen peluri siis laitteistolla huolehtii pistelaskusta, eikä niinkuin perinteellisesti, ensisijaisesti syöttäjän olisi huolehdittava pistelaskusta (ääneen!).

Nimenomaan niissä tuomarittomissa kilpailumatsissa olisi myös vähän eriskummallista se, että toinen toimisi koko ajan “kirjurina”, toisen voidessa keskittyä itse pelaamiseen. Vai vaihdetaanko rooleja välillä?

Joka ottelussa tulee nykyään joku sekaannus, mutta venyttäisikö kirjurin toiminta liikaa pisteiden väliä?

Ehkä pistelaskuapusi sopisi kuitenkin parhaiten rahapanoksilla pelaavien (“ammattilais”)kaverusten keskinäisiin turnauksiin.

Terve

Kiitos kommenteista.
Laite vapauttaisi siis ääneen huutamisesta. Ja varmistaisi että tilannetta ei unohdeta; monesti tuppaa tapahtumaan että jonkun vaiherikkaan palloralllin jälkeen ei enää ole aavistustakaan mikä tilanne olikaan.
Pistenappulan painamisen voi tehdä myös vuorotellen. Siinä tapauksessa molemmilla puolilla on oltava älykello.
Pisteiden seuraaminen voi tapahtua monella vaihtoehdolla:

  • älykellon näytöstä

  • kännyn näytöstä

  • kännyn kaiuttimesta

  • bt-kaiuttimesta

  • läppärin videokuvasta

  • läppärin audiosta
    Eli optioita löytyy. Ja vastapuoli pääsee heti aina näkemään miten tuomitseva puoli tuomitsee.
    Napin painaminen on nopeaa, peliin ei käytännössä tule viivytystä.
    Jos tuomio meni väärin, voidaan peruuttaa, ainakin muutama piste taaksepäin.

  • Reijo L.

Tennishallivastuulliset voisivat miettiä onko pistelasku myyntivaltti. Jos laitteen käyttöä tarjotaan kassalta, niin yleistyminen olisi nopeampaa. No, se tarkoittaisi että hallin täytyisi tarjota tätä infraa, kuten wifi, näyttö, känny ja älykello, esim. tietyillä kentillä. Tennis on tietysti vähän vanhoilinen pelinä, mutta ainakin minä tykkäisin tällaisesta edistysaskeleesta.

Haiskahtaa siltä, että joku mainostaa omaa tuotettaan… Tai edustaa maahantuojaa. Sen verran tarkat speksit.

Ei ole oma tuote enkä edusta enkä aio edustaa, olen eläkkeellä oleva insinööri ja tennisharrastaja. Tämä nyt vaan on alue jota olen seurannut pitempään kun olen elektroniikka/tietoliikennealan ihminen. Eka tuote oli 2012 ja kokeilin sitä. Nyt Pulse Play on tuote jolla näyttää olevan enemmän pohattoja takana, niin se varmaan tulee lyömään itsensä läpi. Se että olen kertonut konfiguraatiosta on sen takia että jotta sen ymmärtäisi sitä on pakko kokeilla, ja varmaan minä nyt satun olemaan eka joka on Suomessa sitä kokeillut.

Selvä. Uusi nimimerkki, ja ainoat viestit hehkuttavia mainoksia yhdestä tuotteesta, joten ymmärrät varmaan epäilyni. Itse en lähtisi tuollaista määrää laitteita kentälle raijaamaan, ehkä joku innostui. Enkä kyllä muista, että pistetilannekaan olisi ainakaan molemmilta unohtunut. Zennizin etuna on juuri se, ettei se vaadi käyttäjältään juurikaan vaivautumista.

Ok, ymmärrän nyt että voidaan tulkita mainostamiseksi. Ja ylläpito voi poistaa jos hyväksi katsoo.

Muutin otsikkoa hieman kuvaavammaksi. Vähän kummallista mainontaa minustakin, kun täysin uusi käyttäjä. Olisi parempi vastaanotto, jos tultaisiin vähän varovaisemmin puskista hehkuttamaan uutta tuotetta.

Sinänsä semimielenkiintoinen aihe kuitenkin, eikä mielestäni nyt tähän hätään tarvitsisi tätä poistaa. Näyttäisi ratkaisun takana olevan firman co-founderina ja toimitusjohtajana monille tuttu nelurimies Isrealin Andy Ram (ei sukua USA:n Rajeeville).

Vähän harhaanjohtavasti sivuilla sanotaan Andyn olevan 3xGS-mestari, kun kaksi mestaruuksista on mixedistä. On sentään yksi ihan aito neluri Grand Slam voitto Australian avoimistakin :slight_smile: