Ranskan Avoimet 2024

Huomenna kaikki kentät aloittaa kello 11.00 Suomen aikaa, koskee ilmeisesti myös pääkenttää.

Eli siellä varmaan ennakoidaan sitä, että tänään tulee peruutuksia

1 tykkäys

Noin viiteen sadetta, sitten voisi tuurilla olla selkeää loppuilta.

Taas on todettava, että Ranskassa on ylivoimaisesti slämien kauhein yleisö (fakta).
”Po pop popoppo pooo olé!” n. 100 kertaa/matsi kruunaa kaiken typeryyden.
Ranskalaiset on pöhköjä.

t. aikoinaan 10 vuotta Ranskassa asunut

1 tykkäys

Itse ainakin pidän elävistä yleisöistä paljon enemmän, vaikka se menisikin välillä vähän yli niin kuin Ranskassa. Yleisön energia tuo lisämielenkiintoa tylsempiinkin matseihin.

3 tykkäystä

Juu ei mulla niin väliä et mitä ne ranskalaiset siellä katsomossa hoilailee, tuovat kuitenkin kiitettävällä tavalla energiaa matseihin, ja hyvä tunnelma katsomossa nostaa fiiliksiä myös kotisohvilla. Ja toki pelaajat myös imevät mielellään sitä katsomoenergiaa.

Ainoa asia mistä etusormeani heruttelisin, nää yleisöaallot pitäisi saada loppumaan sillon kun tuomari niin sanoo. Tossa yks päivä laskin, että jossain päästadikoista kun semmonen meni niin itse peli viivästyi lähes minuutilla. En itse tykkää kun olen päin vastoin pelin nopeuttamisen kannalla.

3 tykkäystä

Onko nykyään jokin sääntö kuinka myöhään saa pelata? Tänään taitaa mennä aika myöhään.

Shapovalov on palannut? Hetken vaan katsoin ottelua Tiafoeta vastaan, mutta näytti keskittyneeltä ja motivoituneelta kentällä. Ykkösellä voitetut pisteet 82%, 21 ässää ja Winner/UE 66/48 eli hyvät statsit myös.

En mä usko. Voihan aina olla jotain suosituksia slämeille annettu ITF:n toimesta, mut tälläkin kaudella AO:ssa nähtiin näitä kello 23 jälkeen-startteja. mm. Ruusuvuori tais alotella suunnilleen noihin aikoihin Medvedeviä vastaan.

Wimbledonilla nyt on omat kuvionsa mut sen tarinan jokainen kuullut ainakin tuhanteen kertaan. :grinning: Voisivat siellä aikaistaa pääkenttiä vaikka tunnilla niin vois vähentyä yön yli-tauot.

Totta, mutta vähintään yksi på puuttuu tuosta. :wink:

Nyt siel kiellettiin alkoholi katsomoissa :slight_smile:

1 tykkäys

Ehkä olen katsonut vääriä matseja, mut itse en ole huomannut tässä kisassa yhtään mitään normaalista poikkeavaa. Syöttöjen välissä huutelua on ollut aina, mölyämistä pelin ollessa käynnissä on ollut aina.

Badosa hyvin kommentoi noihin Swiatekin puheisiin, että sivukentillä joutuu jatkuvasti kuuntelemaan mölyä siellä täällä, kuuluu toisten kenttien äänet jne. Jossain kisoissa kuulee kun diskomusat soi jossain lounge-areenalla. Se on sitä pelaajan arkea kun ei ole tähtipelaaja. Mut sen kanssa oppii elämään ja keskittyy vain omaan tekemiseen.

Tietysti törkysikailu sitten erikseen, mutta näissäkin vois dumari poistaa häiriköt katsomosta matalalla kynnyksellä.

RANSKAN avoimen tennisturnauksen järjestäjät aikovat puuttua jatkossa entistä ankarammin kannattajien häiriökäyttäytymiseen turnauksen otteluissa. Kisajärjestäjät kertoivat torstaina kieltäneensä alkoholin nauttimisen stadionien lehtereillä, ja lisäksi otteluiden tuomareita ja turvamiehiä on kehotettu puuttumaan tiukemmin katsojien häiritsevään käytökseen.

– Olemme iloisia, että otteluissa on tunnelmaa, tunteita ja katsojia paikalla. Pelaajien ja pelin kunnioittamisen suhteen olemme kuitenkin tinkimättömiä, Ranskan avointen turnausjohtaja Amelie Mauresmo totesi.

– Edessä on todennäköisesti tilanteita, joissa pitää käyttää harkintaa. Jos heität jotakin pelaajaa kohti, olet ulkona. Itsensä ilmaiseminen pisteen aikana on myös ehdottomasti kielletty, yritämme rajoittaa sitä niin paljon kuin mahdollista. Tuomareillamme on tiukemmat ja tarkemmat ohjeet, joilla he voivat pitää yleisön nuhteessa. Se kuuluu myös tuomarin rooliin, Mauresmo sanoi.

2 tykkäystä

Cobolli ja Rune vetävät eeppistä viisieräistä viimeisen erän pitkässä tie breakissa. Rune vei lopulta 7-7 tilanteessa kolme viimeistä pistettä ja ottelun.

2 tykkäystä

Itse nappasin livestä 6-2 Cobollin johtaessa Runen voiton, tiesin että on liian kova paikka Cobollille. Tämä oli kolmas äärimmäisen tiukka tappio Cobollille lyhyen ajan sisään. Hurjan kovalla tasolla pelaa Cobolli ajoittain, jää jopa kovat pelaajat ajoittain jyrän alle, mutta ei ainakaan vielä kykene toimittamaan ratkaisuhetkillä, kun sitä vaaditaan, erityisesti rysty hajoaa. Potentiaali siis olemassa, kun saisi vaan kaikki palaset loksahtamaan kohdalleen.

1 tykkäys

Toisella kierroksella kaksi kolmannesta pelaajista (43/64) oli syntynyt välillä 1996-2001. Kolmannella kierroksella samalla välillä syntyneitä on jo kolme neljästä (24/32). Nuorimpina 21-vuotiaat Alcaraz ja Rune, veteraaneja neljä kappaletta (Djokovic -87, Struff -90, Dimitrov -91, Kovalik -92).

Vaan mitäs mitäs? Kuukausi sitten palstalla päiviteltiin joukolla miten tennis huipputasolla on aivan liian rankkaa, ja kärkipelaajat telakalla. Nyt siellä on 15 kärkirankattua edelleen mukana, ja mitä ilmeisimmin suhteellisen hyvässä pelikunnossa. Yhtä lukuun ottamatta kaikissa 3. kierroksen otteluissa on siis Top15-pelaaja mukana.

Poikkeus on Moutet-Ofner, ja Moutet onkin ainoa jatkossa oleva ranskalainen. Espanjalaisiakin mukana enää yksi, Alcaraz. Pettyneitä kansakuntia siis muuallakin. Britit ja brassit lähtivät turnaukseen neljällä pelaajalla, ja Chilellä oli kaksi sijoitettua kovavireistä pelaajaa. Noista kolmesta maasta ei löytynyt yhtään otteluvoittajaa…

1 tykkäys

Kovalik (LL) eteni 3.kierrokselle. Ekalla rundilla kaatui Giron ja nyt viidessä erässä Kachanov. Seuraavaksi Rune!

3 tykkäystä

Kyllähän Rune ratkaisuhetkillä nosti pelitasoaan. Cobolli pommitteli minkä pystyi mut Runesta näki, että nyt on seinämoodi päällä ja kaikki tulee takaisin. Siihen vielä kun italialaiselta pientä hermoilua jättipaineissa niin tanskalaisen matsi lopulta.

Siinä kyllä Cobollilla oli ratkaisuerässä paikkansa, johtihan tuo jotain Runen syöttövuoroa 0-40 esimerkiksi.

Kyllä siellä on tanskalaisella edelleen toivonkipinää, että lähtisi juna isommin liikkeelle. Nyt on ollu vähän haastavaa ja ranking myös luisunut reilusti top kympin ulkopuolelle. Mut ei se potentiaali varmasti ole mihinkään kadonnut.

2 tykkäystä

Säätiedotus lupailee suht hyvää säätä tälle päivälle, joitakin iltapäiväkuuroja, muttei pitkiä yhtenäisiä sadealueita.
Vamos :tennis::slightly_smiling_face::+1:

2 tykkäystä

Pelit alkoi aikataulun mukaan

Eilen tuli päivällä tieto, että kaikki kentät aloittais tähän aikaan. Mutta eipä siellä ole kuin nelurikenttiä jotka laitettua tuntia aikaisemmin.

Kaikki kaksarit saatiin eilen pelattua niin varmaan siitä syystä voivat kaksarikentät alkaa ihan normaaliin aikaan.