Ehkä voisi kuitenkin lisätä, että Jodar itse kiistää, että olisi edes koskenut tyttöön, pallotyttö ei itse ole syyttänyt häntä mistään, eikä turnaus ole ryhtynyt minkäänlaisiin kurinpitotoimenpiteisiin. Paikalla oleet katsojat ovat myös sanoneet, ettei kontaktia ollut. Ei kovin uskottava väite siis.
Djokovic muutti Ateenaan vieden samalla Serbiasta 250-kisan. Syynä tähän oli hallinnon vastustus sitä kautta, että Novak oli jollain tapaa antanut tukensa näille opiskelijamielenosoituksille. Välit hallinnon kanssa alkoi käydä vähän tukalaksi kun siellä Putinin tuttava Vucic ja muut hallinnon silmää tekevät kääntyivät Djokoa vastaan. Djokon tukemat opiskelijamiekkarit vastustivat korruptiota ja muuta vallan keskittymistä pienelle piirille, juuri sitä mitä herra Putin kotimaassaan ihannoi.
Serbin historiasta kyllä löytyy nationalismiin viittaavaa toimintaa mut lähinnä Kosovo-kysymyksessä. En tiedä miten Putinin onnistuit Djokoviciin yhdistämään, käsittääkseni Novakilla ei ole mitään venäjäkytköksiä olemassa.
No joo ![]()
En tiedä itsekään! ![]()
Cobollin ei tarvitse kuin laittaa yläkierremoukkua Tienille, jtn. kertonee kun Cobolli syöttää ennalta-arvattavasti kakkosruutuun yläkierteellä/kickillä…Tien koittaa parhaimman mukaan pelata poikki kentän ralleja, mutta ei vaan riitä.
Muilla alustoilla Tien olisi tässä match-upissa todennäköisesti edellä, korkeintaan jossain Meksikon hiekkapaperilla voisi olla tasaista.
Aika kova voitto Svajdalle…Tosi heikko massakenttäpelaaja, mutta päihitti F. Cerundolon viidessä erässä. Svajdan voitolle olisi saanut 9 kertoimen.
Näköjään enemmänkin p*rsreikiä tuolla sitten: Tennistähti arvosteli naistuomaria Ranskan avoimissa – luvassa jättisakot | HS.fi
Toki E-Amerikassa on aina ollut epätasa-arvoa, mutta nämä alkaa mennä jo misogynian puolelle.
JM Cerundolo - Landaluce. 3 erää pelattu ja aikaa kepposet 3h28min.
https://x.com/i/status/2060658310873760171
Näin ilmeisesti. Aika sattuma, että tyttö kompastui samaan aikaan.
Berrettini voittaa Comesañan viidennen erän tie-breakissa 15-13, ja ottelun kesto 5h 16min. Meinasi saada voiyon jo linjatuomarilta lahjana vähän aiemmin, kun useamman pallonmitan pitkäksi mennyt lyönti jäi tuomitsematta, mutta onneksi argentiinalainen lopetti pelaamisen. Aika jäykältä näytti Berrettinin kävely ottelun jälkeen, eli saapa nähdä millainen pelikunto ylihuomenna on…
Landaluce vie J. M. Cerundolon viidenteen erään, ja ottelun kesto on jo nyt 4h 50min. Tästä voittaja menee Berrettiniä vastaan, joten ei ainakaan pääse kukaan nauttimaan lepoedusta…
Taitaa turnauksen voittaa se, joka pääsee lyhyillä matseilla läpi vähän takavasemmalta ja huomaamatta. Todelliselle yllätysvoittajalle on nyt latu auki kuten Kuerten aikanaan.
Djokovic kaatui myös kestävyysjuttuihin. 39v on vaan sellainen ikä, että väkisin tulee nuoret ohi kun matsi menee viiteen erään.
Tabilolla matsipallo, ja mitä tekee Kouamé? Ässä rajalle. On huikea 17-vuotias…
Viides ottelupallo oli sitten liikaa, ja ranskalaiset ulkona.
Mitä @Gazza n spekulaatioon tulee, niin Cobolli täyttäisi kriteerit aika hyvin. Ei erätappioita, ja seuraavana ennakkoon helpohko Svajda.
5h58min. On ok matsi.
Tää tullee…
Neljännesvälierissä eli 16:n joukossa miehissä mukana pelaajia 12 eri maasta: kolme Italiasta, kaksi Espanjasta, kaksi USAsta sekä 1 x Norja, Saksa, Hollanti, Tsekki, Argentiina, Kanada, Chile, Brasilia ja maaton=Venäjä.
Varsin kattava valikoima siis.
Naisissakin samassa vaiheessa äkkiseltään laskien 11 erimaalaista.
Tämä Roland Garros on ollut hieno turnaus tänä vuonna. Upeita viiden erän fyysisiä ja henkisiä taisteluita ja myös yllättäviä tuloksia. Tosin harmi että Fonseca ja Ruud ovat vastakkain jo nyt neljännellä kierroksella, molemmilla olisi annettavaa vielä myöhemmässäkin vaiheessa turnausta.
Hienoa että Berretini on vielä mukana turnauksen toisella viikolla, niin monien vammojen jälkeen. Uusi GS voittajakin tulossa. Liian vaikeata veikata kuka se voisi olla mutta Cobolli on vahva ehdokas yllätys finalistiksi.
Aika lailla kuin samaa matsia katsoisi uudestaan ja uudestaan vain eri nimet näkyvillä, muuten ei paljon erottaisi. Hinkataan palloja jotka eivät lopu koskaan. Varma tae lisäloukkaantumisille.
Makuasioita. Itselleni perinteinen massatennis on sitä viihdyttävintä tennistä, ja kyllä noissa eilisissäkin matseissa eroja oli. En toki yhtään noista viisituntisista katsonut alusta loppuun, kun oli aika urheilurikas päivä muissakin lajeissa.
Nyt näyttää kyllä raskaalle massa, kun on lämpötilat selvästi matalampia, Jodarin lyönnit näyttävät ponnettomilta. PCB kyllä pelaa ihan ylärekisterissä.
Harmi, että Kostyuk ja Svitolina kohtaavat jo kvartsissa. Olis voimut tulla kokonaan Ukrainalainen finaali. Swiatek oli ihan paperia ja eiköhän Bencickin kaadu lopulta ilman suurempaa draamaa.