RG 2026

Mistäpä Carreno Busta on “äkkiä” taas löytänyt pelinsä? Kovassa vireessä on kaveri kun Espanjan uusin toivo vaikuttaa “vanhan ketun” käsissä siltä mikä onkin: märkäkorvaiselta vastaantulijalta.

Raskaan hitaiden olosuhteiden piikkiinkö tämä pitää laittaa? Tosin Jodar murtaa yhden breikin nyt takaisin ja saattaa vielä löytää uuden vaihteen ja kruisailla voittoon. Katsotaan.

Ehkä hiukan yllättää kuitenkin pelaavat samanlaisella lyöntiprofiililla (melko flat)…Tuo on ollut usein Jodarin temmellyskenttää…Nyt ehkä pientä muutosta ilmassa, PCB:n vahvasta liikkeestä on pudonnut jonkun verran prosentteja pois, tuo on hyvä uutinen Jodarin kannalta, pitäisi viedä toinen erä, muutoin voi olla haastetta.

PCB meni 2-0 eräjohtoon, nyt testataan Jodaria tosissaan…PCB on muuten esiintynyt viimeksi GS-kvartseissa käytännössä 6 vuotta sitten RG:ssä. Toki silloin RG käytiin syksyllä koronatauon jälkeen.

PCB koittaa ruokkia vähän enemmän stoppareita, tuolla koittaa syödä Jodarilta jalkoja pois myöhemmistä eristä ja samalla PCB säästää energiaa mahdollisten helpompien pinnojen muodossa…Jodar ei ole kovin ketterä etukentän kissahiiripisteissä ja tekee verkolla virhearvioita ajoittain.

3 tykkäystä

Kolmannen Jódar vei kuitenkin suvereenisti 6-1. Ei mahtunut montaa helppoa virhettä tuohon erään…

Carreño Bustalla medical, ja oikea olkapää saa hoitoa.

1 tykkäys

PCB:llä jtn. vaivaa…Jodarin peli näyttää heti paremmalle, kun PCB:ltä alkaa tulla enemmän virheitä kuin aikaisemmin ja paine maalata lähelle rajoja vähenee, eikä haittaa ollenkaan Jodaria, kun PCB:n liike ei ole enää ykkös tai kakkoserän veroista.

1 tykkäys

Joo. Tää on Jodarin matsi jos ei taivas putoa. Liekö sitten enemmän Jodarin heräämistä pelin vaateeseen ja päivään vai Carreno Bustan vaivaa ja tasonlaskua?

Enemmän jälkimmäinen mielestäni…Jodar ei pelannut mielestäni kauhean huonosti kahta ekaa erää, vaan PCB oli suorastaan liekeissä. Ei toki ollut Jodarin lähellekään omaa parasta.

PCB näytti yllättävän vahvalle Tirante matsissa, pystyi aika hyvin nollaamaan Tiranten syötön ja haki myös kivasti palloja. Vaikuttavaa oli miten PCB pelasi painepisteitä Tirantea vastaan.

4 tykkäystä

Svitolina saisi mielellän edetä finaliin asti. Kostyuk olisi voinut pudota jo ekalla kierroksella, sen verran ärsyttävä tyyppi. Voisi mennä Vellajon kanssa PR-kurssille ja oppia miten ei päästetä sammakoita suustaan. :slight_smile:

Kato on käynyt naisten puolella. Sabalenka jäljellä ja pitäisi hoitaa ensin Osakan ja sen jälkeen Keysin ja edetä finaaliin. Rybakina, Swiatek, Gauff, Pegula, Anisimova ovat kaikki jo pudonneet. Eli seuraava seedi tosiaan Svitolina (7). Lisäksi Miraa (8) näyttäisi etenevän, eli eiköhän nämä kaksi kamppailevat siitä, että kuka saa hävitä Sabalenkalle finaalissa.

Mitäs muka Kostyuk on sanonut? Kova kilpailija, mutta kentän ulkopuolella vaikuttaa ihan jalat maassa olevalta tyypiltä.

1 tykkäys

Jokunen vuosi sitten Kostyuk väläytti, että Sabalenka ja Iga lyövät niin kovaa, koska heillä liian korkeat testosteroniarvot. Joutui pyytämään anteeksi. Myöhemmin lisäsi vielä, että Sabalenka näyttää mieheltä. Sabalenka ei siihen vastannut, mutta on sen jälkeen laittanut bikinikuvia someen (joista yleisö kiittää). Pahin aivopieru kuitenkin kun vähätteli Gazan kansanmurhaa. En nyt muista mitä sanoi, mutta tennissomessa hän sai leiman, että olisi Netanyahun natsihallinnon vankka ihailija. Toivottavasti on nyt oppinut pysymään hiljaa näistä asioista.

Mensik otti ekan erän Rublevilta ja pelaa erittäin hyvin. Täytyy myöntää, etten olisi uskonut sen jälkeen kun hänet haettiin pyörätuolilla poist kentältä.

Mensik on kyllä viimeisen päälle kylmäpäinen pelaaja. Voittajatyyppi. Löytää yleensä keinon voittaa tiukassa paikassa

Sinner on unettava lyöntikone, Alcaraz hymyilevä taituri, Fonseca on tulisieluisena shotmakerina hyvä lisä tennikseen, toivottavasti pystyy haastamaan myös tuon kaksikon jatkossa. Tulee olemaan Kuertenin tavoin suosittu Ranskassa varmasti.

2 tykkäystä

Ruud vie Fonsecan neljänteen erään, ja kello menee kohta yli puolen yön Pariisissa. Enpä tiedä näistä nykyisistä aikataulutuksista. Yömatsit sopivat Ausseihin ja US Openiin, mutta mielestäni eivät samalla lailla Ranskaan, saati sitten Wimbledoniin, jossa ei toki yöllä saisikaan pelata.

2 tykkäystä

Nyt mitataan Ruudia tosissaan…Pitäisi saada murto takaisin ja kestää tuota Fonsecan lyöntimyllyä ja se on kuluttavaa.

Fonseca lopulta voittoon, ei varmaan Fonseca laittaisi pahakseen, jos saisi iltamatsin Mensikiä vastaan, kuitenkin hyvin syöttöpainotteinen pelaaja.

1 tykkäys

Se on sitten alakaaviossa Sascha vastaan nuoriso, eli 2-sijoitetun haastavat sijoille 26-28 sijoitetut 19- ja 20-vuotiaat. Onhan tämä pitkästä aikaa mielenkiintoisin Grand Slam.

5 tykkäystä

Naisista puheen ollen, olen seurannut Romanian Sorana Cirstean pelejä. Pelaa hyvin ja esiintyminen tyylikästä. 36-vuotiaana pitkän uransa huipulla.

3 tykkäystä

Cirstea on ilmoittanut lopettavansa uransa tähän kauteen, joten aikamoiseen iskuun virittänyt itsensä uran loppuviitoituksella. Tällä kaudella kellottanut myös uran korkeimman rankingin (tällä hetkellä WTA-18), mutta saas nähdä kuinka monta sijaa ehtii vielä kauden loppuun mennessä napsia. Toisaalta, nyt kun kulkee, niin mahtaako tulla uran jatkon suhteen vielä toisiin ajatuksiin.

1 tykkäys

Eikös se sanonut että ehkäpä jatkaakin kun peli kulkee ja vastustajat paperia, ei nyt ihan näin mutta kuitenkin. Ei tää lady mitään nyt lopeta. Taso ratkaisee intohimon/motivaation ohella, ei muodollinen “ikä”.

Kyllä lyövät sekä Cobolli että Svajda vaivattomasti hienolla tekniikalla. Cobollin tatsi stoppareihin on vähän kadonnut mutta kikkisyöttö b-ruudun rystykulmaan on häijy ja aiheuttaa vaikeuksia. Svajda kun tykkää ottaa ajan pois ja lyödä äkkiä nopealla backswingillä

Svajda voi olla aika vaarallinen pelaaja ruoholla, kun tekee näin hyvää tulosta massalla tässä RG:n kisassa…Viime vuonna pelasi hyvin US Openissa Djokovicia vastaan, sen jälkeen tuli loukkaantuminen, niin jäi loppukausi välistä.

Svajda on aika syöttöpainotteinen pelaaja, vaikka on vain 175cm pitkä, liikkuminen ei ole kokoisekseen mitään erityisen vahvaa.

Käyttäisin Svajdan pelitavasta vertausta “mini Griekspoor”.

1 tykkäys

Chwalinska-Parry alkaa mielenkiintoisista asetelmista kun molemmilla on reisi vahvassa paketissa jo valmiiksi!

Parryn liikkuminen vaikuttaa hankalalta heti alussa..