RG 2026

Huomenna puolivälierässä kohtaavilla Jódarilla ja Zverevillä on molemmilla edellisen kymmenen ottelun saldona 8-2. Noissa tappioissa molemmat hävisivät Madridissa Sinnerille erin 0-2, ja molemmat Roomassa puolestaan Darderille erin 1-2. Nuo nyt eivät sinänsä paljoa kerro, mutta mielestäni Zverevin kerroin on aika alhainen, kun ottaa huomioon Jódarin potentiaalin nappipäivänä. Toki espanjalaisella on pohjalla kaksi viisieräistä. Match upeihin kommentoinnin jätän pätevämmille. Kumpikaan ei ole tätä ennen RG:ssä kohdannut sijoitettua pelaajaa.

2 tykkäystä

Paperilla voisi ajatella, ettei täysin mieluinen match-up Zvereville…Jodar vertautuu jollain tavoin Sinneriin, mutta toistaiseksi vielä kaukana kehityspotentiaalin huipusta, Zverev ei ole muutenkaan hävinnyt tätä ottelua heti pukukopissa toisin kuin Sinneriä vastaan.

Siitä pitää lähteä liikkeelle, että Jodarin kuntopuoli tässä vaiheessa kisaa pitää kyseenalaistaa, varsinkin kahden viisieräisen matsin takia, myöskin kylmä sää antaa valtit Zvereville tehdä ottelusta tosi fyysinen.

Iso vedenjakaja on miten paljon Jodar pääsee kiinni Zverevin syöttöön ja täten painostaa Zverevin kämmentä. Zverevin syöttö ei kuitenkaan ole vauhdeista huolimatta mikään supertarkka, ennemmin korkean ykkössyöttöprosentin ehdoilla rakennettu. Zverevillä ollut tässä kisassa tavanomaista enemmän kaksoisvirheitä, sitten Zverevin kohdalla paineet on myös yksi aspekti, kun tarjotaan sitä GS-pokaalia.

3 tykkäystä

Pidän myös Zvereviä suurena ennakkosuosikkina. Monipuolisuus ja kokemus tulee olemaan liikaa Jodarille. Ellei Zverev rupea pelkämään, että voisi voittaa ekan GS-tittelinsä, mutta en usko että vielä tässä ottelussa.

Naisten Zverev, eli Sabalenka otti juuri ekan erän Osakaa vastaan. Ovat muuten yllättävän samanlaisia Zverevin kanssa. Kova syöttö ja peruslyönnit, mutta pää ei aina kestä. Hauska yksityiskohta, Sabalenka johtaa kaksoisvirhetilastoissa. On onnistunut syöttämään 21 kaksoisvirhettä samassa ottelussa. Zverev pystynyt vain 20een. Ehkä siinä se pieni ero, joka selittää miksi Sabalenka on GS-voittaja ja Zverev ei vielä? :slight_smile:

2 tykkäystä

Ihan vähän off-topicina, tuossa tyttöjen junnusarjassa Ranskalainen Cedillo- Vayson De Pradenne sai vyölleen kolmieräisessä ottelussa 22 kaksoisvirhettä.

2 tykkäystä

Sellaiset kevyet 2h 31 min Tiafoe vs Arnaldi kaksi tb erää.

Molemmat ovat aika hermostuneen oloisia, varsinkin Tiafoe ollut poikkeuksellisen paljon.

Jos Arnaldi voittaa, niin kohtaa Berrettinin. Molemmat ovat sadan ulkopuolella 104&105, eikä ainakaan itselleni tule mieleen tuollaista puolivälierää Grand Slameissa. Pelkästään kahden sijoittamattoman osuminen vastakkain tuossa vaiheessa turnausta on todella harvinaista.

4 tykkäystä

Arnaldin ranking on pitkälti loukkaantumishuolet syksy/alkuvuosi ja Berrettini vähän sama tarina, ehkä kuitenkin viime aikoina pienemmässä määrin kuin Arnaldi…Berrettinille itseasiassa tosi lyhyt top 100 ulkopuolella visiitti.

Kaikki naisten RG-puolivälieräpelaajat vanhan itäblokin maista :thinking: :
Sabalenka (BLR), Schnaider (RUS), Kalinskaya (RUS) Andreeva (RUS), Svitolina (UKR), Kostyuk (UKR), Cirstea (ROM), Chwalinska (POL).

2 tykkäystä

Arnaldi perkele. Komea murto ja neljäs erä 5-5.

Henkisellä puolella meni toi.

2 tykkäystä

Tunnin eriä kaikki. Tai meneehän tää toki reilusti yli. Hyvä jos ei neljässä ja puolessa olla kun mahdollinen vitonen alkaa.
Arnaldi päättikin pelata.

Tiafoe on karmean hermostunut koko ottelun ajan…Sitten vastaavasti Arnaldilla on huippuhetkiä ja aallonpohjia.

Ottelut venyvät myös vessassa istumisten takia sama homma MTO:n kanssa.

Nykyään sinne vessaan otetaan matkalaukullinen tavaraa mukaan.

Arnaldikin pakkasi pari isoa juomapulloa mukaan. Ehkä jotain lukemista on hyvä ottaa kanssa matkaan

1 tykkäys

Jódar on tullut pelaamaan. Tilanteeseen 5-2 todella vakuuttavalla pelillä…

1 tykkäys

Zverev lisäsi kämmeneen kaarta, niin Jodar joutui epämukavuusalueelle, noin juuri Fils teki Barcelonassa, tietysti Filsillä tuo tulee luonnostaan.

1 tykkäys

Mensik on toista maata. Siis kuin Ruud. Onko sitten tsekin kämmenen vastaavasti flatimpi kuin norjalaisella. Niin voisi kuvitella ainakin.

Jakub M. on kyllä vakuuttavassa iskussa tai ylipäänsä vakuuttava mutta vaikea sanoa, kuka tämänvuotisen kattauksen vie. Zverev, Mensik, vai Cobolli? Ehkä hurmiossa operoiva Berrettini jopa.

Fonsecan energiat on syöty ja tie vie seuraavaksi ruoholle, siltä nyt näyttää vahvasti.

Entä Ruud? Joko on oslolaiselle valjennut raadollinen totuus kaikessa koruttomuudessaan. Grand Slam tittelin hallusinaatiotkin voi tästä eteenpäin unohtaa. Se ikkuna sulkeutui viimeistään ottelussa brassiteiniä vastaan.

Onneksi kaveri on realisti ja henkisesti hyvässä paikassa. Ei tämä mikään uutinnen Casperille varmaan ole. Kun oli paikka niin ei riittänyt eikä niitä paikkoja enää tule!

2 tykkäystä

Mensikin lyönnit on pitkälti flättejä, mutta isoin ero Fonsecaan on ilmaiset pisteet syötöllä, hitaassa olosuhteessa, tuo tuottaa taatusti stressiä Fonsecalle, muutenkin kun peruspeli on tänään hiukan hukassa.

1 tykkäys

Tietenkin myös syöttö. Se on niin ilmeinen Mensikin kilpailuetu suhteessa Ruudiin (ja Fonsecaankin), että jäipä/unohtuipa edes mainita

1 tykkäys

Tuo kantaa usein hedelmää loppuvaiheessa kisaa, kun on prosentteja fyysisestä puolesta syöty. Muutenkin yleistuntuma lähtökohtaisesti positiivinen voittojen kautta vs turnauksen alku.

2 tykkäystä

Vai taasko mennään vaikeimman kautta ja viidessä erässä voittoon à la Joao Fonseca!? Ei kai nyt sentään. Yhden erän voi riolainen vielä napsaista mutta Mensik vie sitten neljässä! :smiley:

Mensik näyttää nyt väsyneen oloisemmalta, tuosta pitkälti tulee karkeita virheitä, Fonseca täytyy saada palautuksia kenttään vaikka väkisin eikä yrittää liian aggressiivisesti palauttaa läheltä.

Jtn. kertoo tuo murtopallon “roll the dice” 208km/h.

Antoi Fonseca kyllä murron takaisin halvalla, kun alkusyöttövuorosta teki pari idioottimaista kämmenvirhettä.

1 tykkäys