RG 2026

Meriittejä ja kokemusta riittää Harrin ja Henryn finaalivastustajalla, espanja-argentiinalaisparilla:
Granollers: 40 v, 32 turnausvoittoa 4-pelissä, 2 GS-voittoa (2025), 9 GS-finaalia, 16 M€ palkintorahoja
Zeballos: 41 v, 27 ATP-turnausvoittoa 4-pelissä, 2 GS-voittoa (2025), 7 GS-finaalia, 10 M€ palkintorahoja.

H&P – G&Z -keskinäiset 2-2, H&P:n molemmat tappiot massalla.

2 tykkäystä

Nyt Zverev sai sen tilatun tunnin mittaisen avauserän.

Onhan nuo Mensikin stopparit ja verkollenousut väsyneen miehen suorituksia.

Mensikin syötöistä on tainnut lähteä pois 10-20km/h lyhyen ajan sisällä.

Zverevin intensiteetti hiukan pudonnut ja tullut epätavallisia virheitä, jopa tilanteissa joissa ollut aikaa, ei ole kämmentä saanut edes kenttään välillä. Tuo maksoi mm. murron Mensikille.

Mensikillä alkoi kulkemaan stopparit ja verkkopeli paremmin ja Zverev oli erän aikana pelillisesti kireän oloinen…Neljännessä erässä Zverev pääsee aloittamaan erän syötöllä ensimmäistä kertaa ottelussa, Mensik on usein pelaaja, joka haluaa aloittaa erät syötöillä, näitä ei ole nykyään liiaksi.

Zverev edelleen kireän oloinen…tosin Mensik ei onnistu nyt stoppareissa ja varsinkin verkolla riittävän hyvin, Mensikillä myös vaikeaa rystynurkkauksessa.

Varsinkin ekan viikon eläimelliset olot maksavat nyt hintaa.

Onhan tuo katsojienkin kannalta harmi kun tulee yllättävän paljon puolikuntoista pelailua tai luovutuksia jopa

1 tykkäys

Palkintorahoista toki sen verran, että molemmilla myös varsin menestyksekkäät kaksariurat takana. Granollers melkein 10 vuotta top-100:ssa ja CH top-19. Zeballosissa piirun verran lyhyempi pätkä, eli 9 vuotta, joista ajoittain hetkellisesti ulkona top-100:sta. Hänellä CH top-39.

https://x.com/MichalSamulski/status/2062938009142534377

Due to a viral illness, Italy’s Matteo Arnaldi has been forced to withdraw from his semifinal match against Flavio Cobolli.

All spectators holding a ticket for the second men’s singles semifinal will receive a full refund. #RolandGarros

3 tykkäystä

No voihan vee. Onpa todella harmi Arnaldin kannalta :frowning:

Ollut kyllä tähän saakka tosi hieno kisa, mutta sääli että loppumetreillä Berrettinin ja Arnaldin kävi nyt näin.

2 tykkäystä

Tulee Madridin kvartsin uusinta. Siell vähän kesti Cobollilla päästä vauhtiin.

1 tykkäys

Cobolli voitti sentään Munchenissä, tuo oli silloin Cobollin uran ensimmäinen top 10 voitto.

1 tykkäys

Cobolli tosin voitti Munchenin välierässä Zverevin melko selvin numeroin.

Nyt kyllä Sashan kuuppa joutuu todelliseen testiin.

4 tykkäystä

Arnaldilla on nyt kasassa uraltaan ATP-250, Masters ja GS-semifinaali, mutta ATP-500 vielä puuttuu. Aika kova luku tulevan rankingin osalta ilman ATP-tason finaalipaikkoja (CH-30) ja nyt nousu sijalle 34.

2 tykkäystä

Toivottavasti ei liiroilla sairastanut. Aika lyhyeksi jäävät italiaanojen jäsentenväliset jostain syystä…

2 tykkäystä

Chwalinska aloitti ottelun huono-enteisesti kaksoisvirheellä, mutta sen jälkeen on saanut pelattua ihan hyvää tennistä. Hänestä tulee hiukan mieleen Patty Schnyder, vähän pienempi vasuripelaaja joka kuitenkin lyö kierteistä ja syvää peruslyöntiä. Varmasti massalla pirullinen vastustaja. Ei ilmeisesti ole ennen tätä turnausta voittanut kuin kuusi ammattilaisottelua??

Erän loppupuolella hänen pelinsä alkoi kuitenkin vähän hajoilla, ja Andrejeva vei paremmalla tasaisuudella 6-3.

Mirralle eka GS-titteli hienon esityksen jälkeen. Ensimmäiset neljä peliä olivat hermostunutta tennistä, mutta sen jälkeen Mirra taisi voittaa 8–9 peliä putkeen, kunnes alkoi taas hieman hermoilla, kun piti ottaa viimeiset pelit. Näki selvästi, että Mirran tiimi oli tehnyt kotiläksynsä, tiesi tasan tarkkaan millaisia stoppareita on tulossa, miten niihin pitää vastata ja vielä mitä sen jälkeen yleensä tapahtuu. Eipä Chwalinskan aseet riittäneet tänään, vaikka tietysti kokonaisuudessaan unelmaturnaus hänelle.

1 tykkäys

Andreeva onnistui aggressiivisessa pelissään ja hallitsi tuuliset olosuhteet paremmin kuin Chwalinska…Chwalinska ei ollut selvästi kovin tuoreen oloinen fyysisesti. Andreeva pystyi menestymään myös riittävän hyvin “kissahiiressä”.

Ei tainnut olla Roland Garros’n “arvon mukainen finaali”. Harvemmin naisissa on. Puolalainen oli loppua kohti ainakin lähes aseeton ja kompuroi kömpelösti syötön jälkeen eikä saanut serve+1 lyöntiä edes verkon yli.

Naistennis on oma mystinen maailmansa. Tuskin koskaan saadaan edes alustavasti viihteellistä saati tasaista kilpailullisia ottelua aikaan GS-finaaleissa jos aiemmilla kierroksillakaan.

Mistä näille maksetaan!? No, voittamisesta kai mutta joo. Ja miten voi naisissa olla niin vaikeaa nousta edes top-100: aan?! Ei voi ymmärtää. Riittää kun sekoittaa vähän peliä, rikkoo rytmiä, vaihtaa kierrettä eikä vain hakkaa aivotonta monotonista takakentän palloa kunnes se kolmas lyönti menee verkkoon/ulos!

Jippiajee.

1 tykkäys

Naistennis on oma mystinen maailmansa. Tuskin koskaan saadaan edes alustavasti viihteellistä saati tasaista kilpailullisia ottelua aikaan GS-finaaleissa jos aiemmilla kierroksillakaan.

Ihme mussutusta. Viime vuonna oli pitkä ja tasainen 3-eräinen vääntö finaalissa.

Urheilijoille maksetaan viihdyttämisestä, ja viimeisten 30 vuoden aikana naistennis on tainnut enemmän olla viihdyttävämpää ja katsojaystävällisempää kuin miestennis. Ei toki kaiken aikaa. Nykyään ainakaan minä en jaksa miestennistä enää katsoa, kun top 20:ssa pelaa 20 Thomas Enqvistiä.

Chwalinska ei ollut selvästi kovin tuoreen oloinen fyysisesti. Andreeva pystyi menestymään myös riittävän hyvin “kissahiiressä”

Polakilla selvästi puhti loppui (ja usko) toisessa erässä. Rupesi kompuroimaankin. Andrejeva myös sai peliin rentoutta eka erän voiton jälkeen ja kämmen lähti kulkemaan letkeästi. Turhan lyhyeksi hän jätti välistä lyöntejään, mutta Chwalinska ei alun jälkeen enää pystynyt siitä rankaisemaan.

1 tykkäys

Chwalinska jäi selkeästi kakkoseksi, kun pelasi myötätuulipuolella (ylhäällä), jotenkin menestyi tuolla vastatuulipuolella, mutta matsin pitkittyessä tuossakin kuilu kasvoi Andreevan eduksi. Chwalinskalla selkeästi puuttui lyöntien luovuuden osalta itseluottamusta, ei sopeutunut riittävän hyvin vallitsevaan tuuleen. Andreeva oli kuitenkin selkeästi parempi tänään.

1 tykkäys

Mussuttamista. Suunsa puhtaaksi puhumista aina välillä. Ei kaikkea skeidaa tarvitse loputtomiin sietää. :slight_smile:

Chwalinska oli ennen tätä tienannut palkintorahoja vain vähän päälle sata tonnia urallaan, eli todennäköisesti ‘firma’ on pyörinyt tappiolla. Finaalipaikka vertautuu lottovoittoon ihan siis kirjaimellisestikin.

Selostajat väläyttelivät villiä korttia Wimbledoniin. Aika usein tuhkimotarinoiden huippumenestys jää kyllä siihen yhteen turnaukseen. En tietty ole nyt nähnyt kuin tämän yhden tuulisessa kelissä pelatun matsin, mutta Chwalinska voisi hitaammilla kentillä kohtuullisesti kyllä pärjätä tulevaisuudessakin.