Tennis-liitännäisiä uutisia

Ottamatta tähän tapaukseen kantaa, on erittäin tärkeää että kaikista epäillyistä lasten seksuaalisen hyväksikäytön tai ahdistelun tapauksista (Huom! myös ahdisteluyritykset) tehdään tutkintapyyntö poliisille. Vain rikosrekisterimerkintä aiheuttaa sen että tällaisia ahdistelutaipumuksia omaava ei voi jatkaa työtään lasten parissa. Kouluilla yms. on velvollisuus nykyään pyytää palkattavilta henkilöiltä rikosrekisterinote, ja jos asiat aina “sovitaan omassa piirissä”, tieto ei koskaan välity niille jotka sitä tarvitsisivat.
Lakia lukemalla (finlex/lastensuojelulaki) on tulkinnanvaraista, onko esim urheiluseuralla velvollisuus ilmoittaa hyväksikäyttöepäilyistä. Lain mukaan tällainen velvollisuus on mm. koulutuksen ja opetuksen järjestäjillä.

1 tykkäys

Tästä olen aivan samaa mieltä. Ei ole kuitenkaan oikein, että keskustelupalstalla käydään se oikeudenkäynti, mikä olisi pitänyt käydä tuomioistuimessa.

Onko ero siinä että lähettää kymmenentuhatta tai sata viestiä?

Itse miellän tämän keskustelun lähinnä siten, että kritisoidaan menettelytapaa, eli tekemättä jättämistä. Minun mielestäni sille asialle pitäisi tehdä jotain, ottakoot sitten ao. instanssit kantaa varsinaiseen sisältöön.

Poliisille välitetty tieto. Heidänhän päätettävissä onko yes or no no

En varmasti tiennyt kuka olisi kyseessä, mutta ohjasin HVS ja JNTA suuntaan. Pienen tämänpäiväisen henkilökohtaisen Tali tiedustelun perusteella taisin osua oikeaan. Kiitos siitä P.M. :+1:

3 tykkäystä

Tuosta olen eri mieltä, jos vaaditaan mm. nimiä peliin. Mutta hyvä, että ilmoitus tehty poliisille, saavat päättää onko aihetta tutkia asiaa.

2 tykkäystä

Kuten moni on jo varmaan videolta nähnyt, Denis Shapovalova tempaisi pallon täysillä Davis Cupissa ottelun päätuomaria Arnaud Gabasia silmään. ITF on langettanut tapauksesta http://www.daviscup.com/en/news/253005.aspx Shapovalovalle/Kanadan joukkueelle $7000 sakon, joka käytännössä vähennetään Kanadan ensimmäisen kierroksen palkintorahasta.
Gabas ei tästä saanut anteeksipyyntöjen lisäksi muuta kuin nimen telkkariin ja mustan silmän.
Onneksi silmä ei vahingoittunut.

Niin, että mitä että?

1 tykkäys

Pohdintaa Henristä sekä Suomen tenniksestä!

Terve Tennishirmu(t)!

Kiitos viimeaikaisista kriittisistä ja rakentavistakin kommenteista viestiketjuun. Kiitos myös muillekin kirjoittajille. Välillä keskustelun taso noussut mielestäni todella korkealle tasolle. Hienoa!

Tennishirmun kommentointeihin, jotka liittyivät viime viikonloppuna käytyihin Davis Cupeihin, JNTA:n toimintaan tai Tennisliittoa koskeviin asioihin en halua ottaa kantaa. Työskentelen HVS tenniksessä ja olisin todella kiinnostunut vaihtamaan kanssasi ajatuksia seuramme nykyhetkestä ja tulevaisuudesta. Oma mielipiteeni on, että seura jossa työskentelen tällä hetkellä on mennyt viimeisten 10 vuoden aikana monellakin mittarilla positiiviseen suuntaan. Kuitenkin ollaan vielä kaukana potentiaalistamme. Visiot seuramme tulevaisuudesta pyrimme pitämään yksinkertaisina, tavoitteet seuran jokaisella osa-alueella todella korkeina ja kehittyä jokainen päivä pienin askelin.

Käymme tulevina viikkoina läpi mennyttä ja suunnataan tavoitteet kohti tulevaa. Uskon että sinulla Tennishirmu olisi varmasti annettavavia ajatuksia seurallemme. Lukemani perusteella olet/olette olleet Suomen tenniksessä pidempäänkin. Voit kirjoittaa luottamuksella sähköpostiini hvsteam@gmail.com. Kiitos jo etukäteen!!! Ja jos tulet/tulette tänään HVS:n järjestämään Henri Kontisen iltaan Taliin niin tänäänkin aikaa vaihtaa ajatuksia. :slight_smile:

Ystävällisin terveisin,
Timo Kunnas

3 tykkäystä
2 tykkäystä

Jaa taasko näitä uusia Jakke Niämisiä… (?) Noh toivotaan että hän olisi pari kymppisenä vaikka sitten CH-tasolla jo ja siitä etiäkin päin vaikka vielä korkeammalla :wink:

Tuossa lisää artikkeleja ja myös Ylen urheiluruudun juttu Ruusuvuoresta kymmenen vuoden takaa vuodelta 2007.

2 tykkäystä

Kanada vs Iso-Britannia ottelun tuomari Arnaus Gabas jouduttiin leikkaamaan - luun murtuma kasvoissa silmän alapuolella… :frowning: http://www.daviscup.com/en/news/254775.aspx Toipumisaika leikkauksesta ainakin kuusi viikkoa.

Onpas ikävää… :frowning: Shapovalov veti pallon kyllä niin raivon lujaa taskustaan täysiä päin lärviä että en toisaalta ihmettele että oli jatkoseuraamuksia tässä.

No Dimitrovihan löi tuomaria päähän Helsingissä eikä edes katunut.

Ei lyönyt - tuuppasi rintaan - ja sai siitä pelikiellon.

Video Del Potrosta treenailemassa fysiikkaa ja lajiharjoituksia kauden avausta varten Delray Beachissä. Toivottavasti miehen fysiikka kestää koko kauden, sillä itse tykkään kovasti katsoa miehen pelejä.

1 tykkäys

löysin tälläisen youtubesta, en ollut katsomossa itse

1 tykkäys