US Open 2023

Ainakin vesipäisyydessä Djoko on ylivoimainen ykkönen viime vuosien mestareista, ehkä jopa kaikkien aikojen.
Kiukutteleva Venäjää myötäilevä koronadenialisti on ihmisenä sen verran pieni, että jää kauaksi horisonttiin - eikä pelkästään Federerin taakse, vaikka osaisikin erinäisiä tennislyöntejä.
Rogerin aikaan kisa oli kovempi juuri sillä aikakaudella ja kuka noita aussikisoja edes muihun slameihin vertaa? :wink:

1 tykkäys

Totta kai tunnistin, koska olen samaa mieltä kanssasi :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Nämä ovat ne syyt, miksen ko. pelleä jaksa. Tarkistin muuten Phelpsin olympiavoittojen määrän, sehän on 23 kultaa. Varmaan silläkin perusteella voi joku nostaa hänet ykköseksi.

1 tykkäys

Juu, muistan ku aloin aikanaan laskemaan jo vuonna näitä GS-voittoja n. vuonna 2005 Nadalin kanssa ja sittemin Djokon kanssa.

Sitten huomasin, että mitä väliä tolla mun elämään on, ei yhtään mitään :slight_smile:

Roger that :laughing:

Jokuhan voi pitää vaikka virolaista eukonkantajaa kaikkien aikojen urheilijana ja suotakoon se hänelle. :slight_smile: Itellä menee varmaa jotenkin tyyliin Ali, Jordan, Messi, Federer. :slight_smile: Siis tämä ei ollut eksakti järjestys, VÄLTTÄMÄTTÄ :slight_smile:

Ronnie :slightly_smiling_face:

Jeps, aika monta juttua häneltäkin tullut seurattua, mm. tuhannes satanen aikanaan :slight_smile:

Tätäkin asiaa kannattaa katsoa objektiivisesti puhtailla faktoilla ja erottaa omat suosikit pois. Federed, Nadal ja Djokovic olivat yhtä aikaa huipulla ja varmasti kolme kaikkien aikojen pelaajaa. Djokovic on voittanut eniten ja tulee vielä voittamaan reilusti lisää. Nämä faktat eivät valehtele ja kannattaa nauttia, kun yhtä näistä huipuista pääsee vielä näkemään. Kaikki lajit huomioon ottaen puhutaan aivan absoluuttisesta kärjestä kaikkien kolmen osalta, lajina tennis on niin vaativa.

2 tykkäystä

Joo, no mä katselen tätä vähän tunteella, ihan oikeassahan sä tossa oot. Uskomatonta kuitenki, että tuo pelle on kohta jo 40 vuotta, ei kai sille voi ku nauraa. :slight_smile: Ja pellenähän se tulee aina pysymään, toisaalta mitä väliä, jos joku historia sen nostaa suurimmaksi tennispelaajaksi? Nostakoon, sekin joutuu tyhmän päänsä kanssa uran jälkeen pohtimaan, että mitenkähän voisi taas olla esillä? Ehkä Wagner-joukoissa? :smiley:

Ja näiden lajien eroista toki kaikenmoisia henkiökohtaisia peppukipuja toki joillakin on, itse onneksi tiedän faktat :slight_smile: Tennispelaajia pidän ehdottomasti kovina urheilijoina ja sä varmaan pidät vielä kovempina. Eikä sekään haittaa. :slight_smile:

Ehdottomasti kannattaa olla fiilislisää mukana.
Sietämätön pallon loputon pompottelu unohtui listalta.

2 tykkäystä

Nii sekin vielä, aivan raivostuttavaa.

1 tykkäys

Ja miten se kusihätä tulee aina tappioasemassa?
Kai se päänpuistelusta johtuu, tiedä häntä?

1 tykkäys

A.Zverev on löytänyt pikku hiljaa kovan vireen. Nyt jäi alle Sinner.

Kyllä, mutta 4 tuntia 40 minuuttia brutaaleissa olosuhteissa, eipä jäänyt paljon tankkiin jäljelle Alcarazin kohtaamiseen. Matsin kovuudesta kertoo sekin, että Sinnerillä alkoivat jalat krampata jo kolmannen erän alussa, mutta silti ukot jatkoivat raakaa tykittämistä alkuyön tunneille. Samaan aikaan Alcaraz nautti jo makeista unista hotellilla.

2 tykkäystä

Tässä ollaan asian ytimessä. Djoko ei tule koskaan olemaan kaikkien aikojen suurin tennispelaaja. Ehkä eniten ennätyksiä rikkonut.

4 tykkäystä

Mietinkin jo, että Alcarazille voisi tulla ongelmia Sinnerin kanssa, Sinner ollut yksi vaikeimmista ellei vaikein vastustaja Alcarazille. Zverev varsinkin noin pitkän matsin jälkeen tuskin tarjoaa samaa haastetta. Toki Zverev johtaa keskinäisiä 3-2, tämän vuoden ainoan kohtaamisen vei Alcaraz massalla 6-1, 6-2. Samalta viivalta lähdettäessä saattaisi hyvin ollakin 50/50 matsi mutta kun Carlos ollut kentällä 8h 36min ja Zverev 14h 15min, niin aikamoinen teräsmies on saksalainen, ellei tuo näy seuraavassa ottelussa. Sinänsä sopii minulle tämä, koska Alcaraz todennäköisin kaveri, joka pystyy Djokovicin kaatamaan.

4 tykkäystä

:wink: Pitäisi tehdä oma palsta Keskuskentän “Djoko-faneillemme” vaikka otsikolla “Nole - klovni vuohen turkissa”, niin he voisivat rauhassa keskustella, millä perusteilla 23-kertaisesta GS-mestarista ei voi tulla koskaan GOAT:a.

1 tykkäys

Mikäs Nadal-fanien kokoontumisajo täällä on? Nadal on Federerin lähiöversio, jonka paidassa ei ole kauluksia eikä aina edes hihoja. Maila näyttää kuin Pride-porukan paraativiuhkalta sateenkaariväreineen. No ei jatketa vaan keskitytään positiivisiin asioihin.

Itse en ainakaan ole Nadal-fani, vielä vähemmän klovnin fani. Viimeksi kun katsoin, tätä kutsuttiin keskustelupalstaksi, joten tämä on minun panokseni keskusteluun. Jos ainoastaan klovnin numerot merkkaavat, ei siinä mitään, hyväksyn sen jonkun muun näkemyksenä. :slight_smile: