ATP-kiertue 2023

Kyrgios ilmeisesti valitti paljon sitä, että stadionkenttä on hitaampi kuin ne muut, joissa hän aiemmilla kierroksilla pelasi. Niinhän se on, että Kyrgiosille on aina parempi, jos kenttä on nopea, koska syöttö puree paremmin ja myös ne massiiviset piiskakämmenet, mutta jos toinen pelaaja on vain parempi sinä päivänä ja niissä olosuhteissa, niin ei siinä auta valittaa. Kenttä näytti kyllä vähän nopeammalta aiemmissa Kyrgiosin otteluissa, jotka näin.

Jotkut sanovat myös, että tuollainen Kyrgiosin käytös on hänen “coping mechanism”, jos vastustaja vain pelaa paremmin, vaikka hän yrittää kaikkensa.

2 tykkäystä

Ruud-Cerundolo F. semi Miamissa :slight_smile:

2 tykkäystä

Argentiinalaisen uran kokonaisansioihin 64,2% lisäystä tästä turnauksesta :smile:

3 tykkäystä

Cerundolo on alimmalla rankkauksella semifinaaliin yltänyt pelaaja tässä turnauksessa, jota on pelattu vuodesta 1985.

Rankingnousua tulle nyt vähintään 52 sijaa (103 → 51). Jos vielä Ruudin nujertaa, niin lähes 80 pykälää ylöspäin listalla.

Ruudille hieno voitto, ei ole aikaisemmin (2021: Acapulco, Cincinnati, Pariisi) saanut murtopalloa, saati erääkään Zvereviltä.

2 tykkäystä

Jos Ruud tämän semin voittaa, nousee jo Rublevin ohi sijalle 7.
Täytyy myöntää että norskien menestys lähes kaikessa kilpailullisessa aiheuttaa lievää kateutta…

2 tykkäystä

Tanskallakin on superlupaus Rune. Suomella Virtanen ja melkein top 50 Rosberg.

Tokaa erää alcarazin johtaessa 3-0 on todettava, että tämä pelitaso on ihan naurettavan kovaa, mitä tällä hetkellä kentällä nähdään :smiley: suosittelen katsomaan highlightit ihan vähintään. Uskomatonta tykitystä molemmilta, huhhuh!!

2 tykkäystä

Katsoin aamulla 3. erän loppuun, ja Alcarazilla näyttäisi olevan voitontahto ja henkinen kantti eri luokkaa kuin se on ollut muilla next gen pelaajilla. Ehkä Medvedevillä on vähän samaa, mutta esim. Kanadan 1999/2000 syntyneestä kaksikosta ei voi puhua edes samassa lauseessa. Alcarazissa on vähän samaa hurjapäisyyttä kuin nuoressa Nadalissa, vaikka pelityyli on erilainen (ja viihdyttävämpi).

Kecmanovicia vastaan Alcaraz voitti yli puolet pisteistä winnerillä (52/102), poikkeksellinen luku hitaalla kovalla kentällä.

5 tykkäystä

Alcaraz-Hurkacz 76(5) 76(2). Korkeatasoista peliä. Alcarazin taistelutahto on uskomattoman kova.

Sunnuntai-iltana klo 20 Miamin finaali Alcaraz-Ruud.

Kysymys nouseeko Alcaraz tenniksen kaksinpelin ykköseksi voidaan muuttaa kysymykseksi milloin se tulee tapahtumaan.
Ensi vuonna hyvin todennäköisesti.

Tämä herra Alcaraz on kyllä aivan poikkeuksellinen lahjakkuus! Hyvin mentoreita taitaa Espanjassa riittää…

2 tykkäystä

Pelasi sentään aika hermostuneesti finaalissa, mikä ihan hyväkin nähdä, ettei tunnu ihan yli-ihmiseltä. Ruudia taisi joku vaiva häiritä, mutta tuskinpa tuolla rystyllä olisi saumaa muutenkaan. Kovia suosikkeja massakaudelle silti molemmat.

Aika kummalliset asetelmat tourilla tällä hetkellä. Kukaan muu kuin Alcaraz ei tunnu pelaavan joka ottelua top10-tasolla. Ja Alcaraz onkin ilmeisesti ainoa, joka on hävinnyt tällä kaudella pelkästään top10-pelaajille.

1 tykkäys

Vähän projektirankingeja, eli tietyille päivämäärille nyt kasassa olevia pisteitä:

16.5. Massakenttien Mastersien jälkeen

1. Medvedev 7980
2. Djokovic 7140
3. Zverev 5880
4. Nadal 5255
5. Tsitsipas 4210
6. Berrettini 3805
7. Ruud 3570
8. Rublev 3505
9. Auger-Aliassime 3445
10. Alcaraz 3263

Jos Djokovic on massalla hyvällä tasolla, niin säilyttänee kärkipaikkansa vielä toukokuussa. Ruudille ja Alcarazille voisi odotella ennätysrankingeja.

13.6. Roland Garros’n jälkeen (siis vasta viikkoa myöhemmin, kun vanhat pisteet on merkattu tippumaan)

1. Medvedev 7620
2. Zverev 5035
3. Djokovic 4890
4. Nadal 4255
5. Rublev 3325
6. Berrettini 3320
7. Ruud 3275
8. Auger-Aliassime 3265
9. Alcaraz 3023
10. Norrie 2958

Tässä saakin sitten joku kolmikosta Zverev, Djokovic, Nadal pelata loistavan massakauden, ja Medvedev taas ei saisi juurikaan menestyä.

11.7. Wimbledonin jälkeen

1. Medvedev 7100
2. Zverev 4810
3. Nadal 3895
4. Ruud 3230
5. Alcaraz 2978
6. Djokovic 2890
7. Rublev 2855
8. Tsitsipas 2725
9. Auger-Aliassime 2668
10. Norrie 2578

Onhan tuo pieni ihme, jos Medvedev ei lähiaikoina ykköseksi palaa. Taitaa olla todennäköisempää, että tuo tapahtuisi venäläisten sulkemisella kisoista, kuin pelkästään tuloksilla.

22.8. Kesän kovien kenttien Mastersien jälkeen

1. Medvedev 5590
2. Zverev 3720
3. Nadal 3350
4. Djokovic 2890
5. Alcaraz 2680
6. Auger-Aliassime 2375
7. Fritz 2295
8. Norrie 2215
9. Ruud 2075
10. Sinner 1960
2 tykkäystä

No nyt se tuli Tsongan suusta. Eläkkeelle RG:n jälkeen.

Ranking-listaa katsomalla sanoisin, että Alcaraz löytyy 9. sijalta lähes varmasti Monte Carlon jälkeen. Sitten päästään taas näkemään, että mille sijalle nuori mies yltää tässä saavutuksessa iän puolesta.

Eli mielestäsi on lähes varmaa, että Alcaraz etenee semiin, ja Auger-Aliassime voittaa korkeintaan yhden ottelun? Onhan tuo kovassa vireessä, mutta lähes varmaksi en sentään sanoisi…

Tanskan huippulupaus Holger Rune (18,9v, ATP91) urakoi tänään kahdessa turnauksessa. Ensin klo 12 alkaen SanRemon challengerin finaalissa ja sitten illalla Monte Carlon karsinnassa klo 18 jälkeen Albotia vastaan.

Voittamalla SanRemon finaalissa karsinnasta tulleen Passaron Rune nousee rankingissa Ruusuvuoren ohi ennätykseensä ATP79.

Ovatko Rune ja Emil pelanneet joskus vastakkain?!

Tuo Passaro voitti muuten eilisessä semissä luvuin 61 61 Emilin tämän päivän vastustajan Magerin. Mitä se sitten kertoneekaan Magerin nykykunnosta.

Ps. Rune voitti 61 26 64 ja siis nousee rankingissa Emilin yläpuolelle jo 18 vuotiaana.

1 tykkäys

Kyrgios voittamassa turnauksen Houstonin nopealla massakentällä? Välierässä Opelka ja finaalissa Isner tai Garin. Kyllä Kyrgios taitaa olla nyt vihdoinkin ihan tosissaan kiertueella, kun pelaa tällaisiakin turnauksia ja voittaa niissä otteluita. Houstonissa kaatunut McDonald kolmessa ja Paul kahdessa erässä.

1 tykkäys

Houstonissa linjatuomiot tai niiden puuttumiset pilannu 2 hyvää peliä; Sockin pelin ja Kyrgiosin pelin… :-1:
…Garin menetti syötön kyseenalaisen jalkavirheen takia…!!! :thinking: ei varmaan peliä ratkaise, mutta taitaa olla aikalailla “kyläkisat”…

En nähnyt ottelua, mutta kuulemma Kyrgiosilla meni täysin hermot linjatuomioon ja sai pisterangaistuksen. No ainakin sitä kiinnostaa, kun noin koville ottaa väärät tuomiot tuollaisessa kyläkisassa.

1 tykkäys

Isojen miesten finaali Isner-Opelka; jaksaako Opelka painaa vai löytääkö Isner jotain aseita…