Kyrgios ilmeisesti valitti paljon sitä, että stadionkenttä on hitaampi kuin ne muut, joissa hän aiemmilla kierroksilla pelasi. Niinhän se on, että Kyrgiosille on aina parempi, jos kenttä on nopea, koska syöttö puree paremmin ja myös ne massiiviset piiskakämmenet, mutta jos toinen pelaaja on vain parempi sinä päivänä ja niissä olosuhteissa, niin ei siinä auta valittaa. Kenttä näytti kyllä vähän nopeammalta aiemmissa Kyrgiosin otteluissa, jotka näin.
Jotkut sanovat myös, että tuollainen Kyrgiosin käytös on hänen “coping mechanism”, jos vastustaja vain pelaa paremmin, vaikka hän yrittää kaikkensa.
Jos Ruud tämän semin voittaa, nousee jo Rublevin ohi sijalle 7.
Täytyy myöntää että norskien menestys lähes kaikessa kilpailullisessa aiheuttaa lievää kateutta…
Tokaa erää alcarazin johtaessa 3-0 on todettava, että tämä pelitaso on ihan naurettavan kovaa, mitä tällä hetkellä kentällä nähdään suosittelen katsomaan highlightit ihan vähintään. Uskomatonta tykitystä molemmilta, huhhuh!!
Katsoin aamulla 3. erän loppuun, ja Alcarazilla näyttäisi olevan voitontahto ja henkinen kantti eri luokkaa kuin se on ollut muilla next gen pelaajilla. Ehkä Medvedevillä on vähän samaa, mutta esim. Kanadan 1999/2000 syntyneestä kaksikosta ei voi puhua edes samassa lauseessa. Alcarazissa on vähän samaa hurjapäisyyttä kuin nuoressa Nadalissa, vaikka pelityyli on erilainen (ja viihdyttävämpi).
Kecmanovicia vastaan Alcaraz voitti yli puolet pisteistä winnerillä (52/102), poikkeksellinen luku hitaalla kovalla kentällä.
Pelasi sentään aika hermostuneesti finaalissa, mikä ihan hyväkin nähdä, ettei tunnu ihan yli-ihmiseltä. Ruudia taisi joku vaiva häiritä, mutta tuskinpa tuolla rystyllä olisi saumaa muutenkaan. Kovia suosikkeja massakaudelle silti molemmat.
Aika kummalliset asetelmat tourilla tällä hetkellä. Kukaan muu kuin Alcaraz ei tunnu pelaavan joka ottelua top10-tasolla. Ja Alcaraz onkin ilmeisesti ainoa, joka on hävinnyt tällä kaudella pelkästään top10-pelaajille.
Onhan tuo pieni ihme, jos Medvedev ei lähiaikoina ykköseksi palaa. Taitaa olla todennäköisempää, että tuo tapahtuisi venäläisten sulkemisella kisoista, kuin pelkästään tuloksilla.
Ranking-listaa katsomalla sanoisin, että Alcaraz löytyy 9. sijalta lähes varmasti Monte Carlon jälkeen. Sitten päästään taas näkemään, että mille sijalle nuori mies yltää tässä saavutuksessa iän puolesta.
Eli mielestäsi on lähes varmaa, että Alcaraz etenee semiin, ja Auger-Aliassime voittaa korkeintaan yhden ottelun? Onhan tuo kovassa vireessä, mutta lähes varmaksi en sentään sanoisi…
Tanskan huippulupaus Holger Rune (18,9v, ATP91) urakoi tänään kahdessa turnauksessa. Ensin klo 12 alkaen SanRemon challengerin finaalissa ja sitten illalla Monte Carlon karsinnassa klo 18 jälkeen Albotia vastaan.
Voittamalla SanRemon finaalissa karsinnasta tulleen Passaron Rune nousee rankingissa Ruusuvuoren ohi ennätykseensä ATP79.
Ovatko Rune ja Emil pelanneet joskus vastakkain?!
Tuo Passaro voitti muuten eilisessä semissä luvuin 61 61 Emilin tämän päivän vastustajan Magerin. Mitä se sitten kertoneekaan Magerin nykykunnosta.
Ps. Rune voitti 61 26 64 ja siis nousee rankingissa Emilin yläpuolelle jo 18 vuotiaana.
Kyrgios voittamassa turnauksen Houstonin nopealla massakentällä? Välierässä Opelka ja finaalissa Isner tai Garin. Kyllä Kyrgios taitaa olla nyt vihdoinkin ihan tosissaan kiertueella, kun pelaa tällaisiakin turnauksia ja voittaa niissä otteluita. Houstonissa kaatunut McDonald kolmessa ja Paul kahdessa erässä.
Houstonissa linjatuomiot tai niiden puuttumiset pilannu 2 hyvää peliä; Sockin pelin ja Kyrgiosin pelin…
…Garin menetti syötön kyseenalaisen jalkavirheen takia…!!! ei varmaan peliä ratkaise, mutta taitaa olla aikalailla “kyläkisat”…
En nähnyt ottelua, mutta kuulemma Kyrgiosilla meni täysin hermot linjatuomioon ja sai pisterangaistuksen. No ainakin sitä kiinnostaa, kun noin koville ottaa väärät tuomiot tuollaisessa kyläkisassa.