Kyrgios-Fognini 6-2, 6-4.
Kyrgios hävisi omilla syötöillä 8 pistettä ja teki 12 pakottamatonta virhettä. Myös Kyrgiosin palautuspeli on parempaa kuin ennen.
Kyrgios-Fognini 6-2, 6-4.
Kyrgios hävisi omilla syötöillä 8 pistettä ja teki 12 pakottamatonta virhettä. Myös Kyrgiosin palautuspeli on parempaa kuin ennen.
Carreno-Bustalla myös neljä ottelupalloa Sinneriä vastaan. Syötti myös 5-3 tilanteessa voitosta kolmannessa ja hävisi nollille syöttönsä. Melko monta elämää tällä Sinnerillä Miamissa.
Viis niitä tosiaan olikin ![]()
Somessa jo haaveillaan Alcaraz-Kyrgios -finaalista ja olisihan se herkullinen. Tosin ehkä osoitus nykyisen nuoren kärjen (Med, Sascha, Tsi) kiinnostavuudesta, kun unelmafinaaleissa on ihan muut nimet.
Laitoin tuolle finaaliparille vedon, kun kerroin oli 81, mutta eiköhän se karahda viimeistään joko Alcarazin tappioon Medvedeville tai Kyrgiosin Zvereville…
Tosin Hurkacz voisi ehkä pudottaa Medvedevin sitä ennen… tai Brooksby…
Onhan tuo hyvä veto tuolla kertoimella. Pelillisten maksimitasojen puolesta jopa todennäköinen finaali, mutta henkinen kantti ja rutiini iso kysymysmerkki etenkin Kyrgiosilla. Aika usein aloittanut turnaukset hyvin, mutta sitten isoissa peleissä ei syöttö enää toimikaan. Alcarazillakin “vasta” yksi top5-voitto.
Kyrgiosilla hyvät mahdollisuudet turnausvoittoon asti, jos kroppa kestää. Fabiota vastaan pelasi hyvin, mutta erityisesti pisti silmään kuinka hyvin keskittyi joka pisteeseen, eikä antanut pienet vastoinkäymiset haitata peliä. Minusta näyttää siltä, että Kyrgios itse uskoo, että olisi vihdoin valmis voittamaan jotain suurta ja että on myös valmis tekemään töitä sen eteen. Ehkä iän tuoma ymmärrys mitä vaaditaan?
Thiem ja Wawrinka tekevät paluun Marbellan challengerissa. Wawrinkalla hieman yli vuoden tauko. Hän myös mukana dubbelissa kuten Harrikin.
Matti ja Teppo lauloivat jo aikanaan tästä uudesta Kyrgioksesta. Kunhan ei tule ongelmia huoneessa, voi mies saavuttaa suuria. Perheriita voi päästää häirikön irti.
Wawrinka on aloittanut paluuottelunsa Elias Ymeriä vastaan Marbellassa vaisusti häviämällä ekan erän 26. Johtaa kuitenkin toista erää 21.
Tappio tuli 26 46. Vaisu comeback. Parempaa Stanilta Monte Carlossa odottaen.
Mitäköhän Elias ajatteli, kun näki kaavion. Lähti varmaan challengeriin hakemaan “helppoja” pisteitä ja otteluvoittoja, kun ATP-tourilla ei vielä pärjää. Ja sitten vastassa onkin entinen ATP-3 ja grand slam voittaja. ![]()
”Livet är hårt men orättvist”
Seuraavaksi sitten Thiemin comeback. Vastassa Cachin (Arg, 26v, ATP228).
Eikä helppoa ole Thiemilläkään - ekan erän alkuun tappiolla 0-4!!
Thiem tappiolla 36 02. Ei hyvältä vaikuta.
Tappio tuli entiselle mestarille tässäkin comebackissa luvuin 36 46.
Thiem on kova peluri, mutta kovan kentän GS-voitto ja ranking kolmonen olivat sellaisia saavutuksia, jotka hyvin varmasti jäävät uran kohokohdiksi. On hyvä, muttei niin hyvä.
Sinnerin peli tällä hetkellä ihan eri tasolla kuin Ruusuvuorea vastaan.
Nyt lyö pitkästä aikaa Kyrgiosilla paineet yli ja tuli jo pelirangaistus. Mutta saa syyttää itseään erätappiosta, koska syöttö ei kulje tarpeeksi hyvin. Ykkösprosentti on hyvä 67%, mutta Kyrgios ei saa kovin paljon sisään niitä kunnon pommiykkösiä ja suuri osa ykkösistä on jotain 180 km/h, jotka Sinner saa aika helposti takaisin.
Toki Sinnerillä on osuutta siinä, että Kyrgios on tehnyt aiempia kierroksia enemmän virheitä peruslyönneissä. Mutta pieni pettymys Kyrgiosin esitys on ollut.
Tuo Kyrgiosin kuumana käyminen on toisaalta merkki siitä, että hän on ladannut itselleen kovia odotuksia, ei hän ole tuolla pelleilemässä ja roiskimassa huvikseen, kuten miltä usein viime vuosina on näyttänyt.
Painostamattomia virheitä rystyllä tulee tässä ottelussa liikaa myös neutraaleissa palloissa, aiemmissa peleissä niitä ei tullut juuri ollenkaan.
Niin, se pelirangaistus tuli tosiaan ensimmäisen erän jälkeen, ja sen takia Sinner sai murron heti erän alkuun. Ei tosiaan mitään järkeä siinä, kun Ei Kyrgios ollut kärsinyt mitenkään tuomaritoiminnasta.
Kyrgios pelasi ihan hyvin, mutta Sinner on niin nopea ja palauttaa niin hyvin, että Kyrgios taisi hermostua siihen. Parempi voitti.
Joo, ei Kyrgios huonosti pelannut, mutta olisi voinut syöttää vähän paremmin. Syöttö on se lyönti, jolla Kyrgios eroaa edukseen oikeastaan kaikista listan kärkipelaajista ja sitä pitää pystyä hyödyntämään. Noin hyviä pelaajia ja palauttajia kuin Sinner vastaan ei riitä hitaahkolla alustalla ok syöttäminen, vaan sen pitää olla ihan parasta mahdollista.
Joka tapauksessa pidän edelleen Kyrgiosia yhtenä Wimbledonin suosikeista, jos jatkaa samaan malliin jatkossa. Siellä hän voi voittaa ihan kenet tahansa, myös Djokovicin, jos syöttö kulkee.
Naurettava taso Alcarazilta taas Tsitsipasia vastaan 1. erässä. Nousi 2-5 tappiolta 7-5 voittoon pelaamalla täydellistä playstation-tennistä (syöttöä lukuun ottamatta). Jos kiinnostaa, niin kannattaa katsoa uusinta erän lopusta playeristä.
Carlosin uusi täydelliseksi hiottu lyönti näyttäisi olevan rystylobbi. Muutama upea nähty, myös huikea tweener-lobbi.
Nyt vielä murto toisen erän alkuun. 7 peliä putkeen eikä Tsitsi pelaa huonosti.
Edit. Alcaraz vei 7-5, 6-3.