ATP-kiertue 2024

Jahas, TennisTV lähtenyt tuohon Saudien saastaan mukaan ja nyt noilta klipeiltä ei voi välttyä somessakaan.

Nii, eipä taida TennisTV paljoa postailla klippejä vaikkapa UTS:n osakisoista.
Rahalla saa ja hevosella pääsee, siitähän tässä lopulta kyse on eikä mistään muusta.

Kieltämättä nämä on aina mielenkiintoisia sosiaalisia ihmiskokeita ja tenniksen puolella kukaan ei vaikuta olevan immuuni rahatukun vetovoimalle. WTA:n puolella ei myöskään mitään ongelmaa lähteä Saudeihin.

Viime kaudella Harri ja Glasspool jätti Dohan kisan väliin, koska Glasspool ei halunnut periaatteen miehenä Qatarissa pelata. Tuo periaate jäi kuitenkin tänä vuonna sitten unholaan…

Tomic on nähdäkseni kiertueen suoraselkäisin mies. Sanoo niin kuin asiat on. Bublik toiseksi rehellisin.

1 tykkäys

Jo yhdestä kerrasta on annettava kuitenkn krediittiä. Etenkin neluripuolella nyt kyse ei oikeasti ole siitä, että sen sadan miljoonan päälle haetaan vielä pari lisämiljoonaa, niin onhan se toki ymmärrettävää ja inhimillistä. Eli yksikin mielenosoituksellinen kieltäytyminen on paljon parempaa kuin ei mitään. Yhden pelaajan on vaikea yksi asioita muuttaa. Pitäisi olla joku kollektiivinen pelaajien päätös.

Mutta silti säälittävää. Etenkin näille kuudelle “kuninkaalle”. Heidän kannaltaa kyse on enää ihan vaan periaatteellisesta rahasta, jota he aidosti eivät tarvitse. Ja kun vastapuolella on SEKÄ ihmisoikeuspuoli, että samalla ATP-järjestelmää auki repivä tilanne, jossa ikään kuin kustaan muiden pelaajien muroihin, tämä on häpeällistä heiltä.

muutentaan tämä pyynnöstä hienompaan mutooon: en panisi pahaksi, jos vaikka rafa joutuisi syystä tai toisesta vähän saudien vrianomaisten kanssa ongelmiin, niin pääsisi nauttimaan tukemistaan arvoista.

1 tykkäys

Voisit jiitu itse poistaa tuon viimeisen kappaleen, joka pilaa täysin muuten asiallisen kommenttisi ja joka ei ole hyväksyttävää kirjoittelua missään mediassa!

10 tykkäystä

Muutin nyt hieman eri mutooon. Kirjoitukseni kuvaa sitä,e ttä olen aidosti raivoissani näille ja heidän ignoranssille. Rumat sanat palstalla ei ole maailmassa suuri ongelma, mutta se, että nämä ovat tukemassa tätä Saudien toimintaa, on.

Kuten olen joskus maininnutkin, itse olen yhden head hunterin ehdotuksista juurikin saudeihin kieltäytynyt ja minä sentään olen pertti perusinisnööri, jolle tuo olisi oikeasti voinut olla aika merkittävä muutos nykyiseen henkilökohtaisessa tilanteessani. Kehtaan aika suorasanaisesti odottaa sadan miljoonan miehiltä moraalia kieltäytyä parista lisämiljoonasta.

Joo, kyllä nää miljonäärit vois tehdä arvovalintoja, jos ois arvoja. Ehkä tuo Runen mukana olo kertoo, että kieltäytyneitäkin on ja ettei ihan kaikki ole mukana pelkästään rahan takia kiertueella. Kyllähän varsinkin serpien kylältä ja mallorcan sonnilta odottaisi enemmän moraalia.

1 tykkäys

Nyt on parempi.

Medvedev hävisi Sinnerille 0-6,3-6. Medvedevin minuuttipalkka pelissä Aftonbladetin/HS:n mukaan 20 000 euroa. Tuskin harmittelee tappiotaan yhtään. Eikä myöskään lopulta varsin merkityksetöntä pikkutahraa maineeseensa matkalla pankkiin. Valitettavasti saudihommiin ei haluta puuttua.

Aika surullista tosiaan, mutta menee samaan kategoriaan golfin LIV kiertueen kanssa, joka toki vielä paljon laajempi kokonaisuus, joka yritettiin jopa yhdistää PGAn kanssa, kun maailman parhaita alkoi siirtymään satojen miljoonien palkkioiden perässä. Jotenkin irvokasta, että Saudit lisänneet ton ”Slam” sanan tähän turnaukseen, ikäänkuin ennakoiden vääjäämätöntä loppuvuoden Slamia Saudeihin…?

Rune pääsi mukaan "tulevaisuuden GS voittajana "

1 tykkäys

Tai näin on myyty

No tulevaisuus sen kertoo, että mihkä suuntaan tässä lähdetään. Jos pitää ennustaa, se sauditonni ja sitten oliskohan ATP-finaalit kiikarissa. WTA jo finaalinsa saudeille antoi, joten näin teoriamielessä olisko siellä kiinnostus myös miesten vastaavaa kohtaan.

En nyt mihkään vitosslämiin usko, ainakaan lähivuosien aikana. Sitä ei sit tiedä miltä tennismaailma 2030-luvulla näyttää.

En minäkään viidenteen slämiin usko, mutta saudit varmasti itse uskovat. :slight_smile:

Tuolla näkyy livenä nadal vs alcaraz

Joku muodollinen 100 Meur voisi kummasti vahvistaa myös kattojärjestöjen uskoa :thinking:, tonninen ja finaalit taitaa kyllä ainakin onnistua.

Tämäpä juuri. :slight_smile:

Tukholmassa puolivälierässä pelaajien keski-ikä 28 :smile: :+1:
Sieltä jos Wawrinka, Dimitrov, Paul ja Griekspoor menevät semeihin - keski-ikä 32 :smile:

1 tykkäys

Eikös grand slamit ole erillään muista ATP-kisoista, joten ATP ei voi yksin niistä päättää? Hieman epäilen suostuuko Wimbledon tai RG ottaamaan viidennen slamin joukkoonsa. Jenkit nyt tekevät mitä vaan rahan takia ja aussit tottelevat mitä jenkit päättävät. Eli äänet menisivät 2-2, riittääkö se?
Minusta on aika luonnollista, että isoja kisoja viedään länsimaiden ulkopuolelle, onhan se ollut aika epäreilua, että aikonaan 5 kisaa oli länsi-euroopassa ja 4 USA/Kanadassa. Tukholma oli aikoinaan masters event, kuten Hampuri ja Stuttgart. Aasiaan saatiin vihdoin edes yksi Masters, Shanghai, mutta esim etelä-amerikkaan ei vieläkään ole saatu yhtään isoa turnausta. (Varmaan johtuen siitä, ettei esim Argentiinasta, Chilestä tai Brasiliasta ikinä tule hyviä pelaajia, eihän?) Missä entisen itäblokin isot turnaukset? Venäjän? Afrikkaan olisi varmaan tällä hetkellä mahdotona rakentaa toimivaa turnausta, mutta jossain vaiheessa sinnekin pitäisi saada lisättyä isoja kisoja. Arabeilla on rahaa ja ammattiurheilu seuraa rahan perässä, mutta ihan samoista syystä turnaukset on aina ennekin jaettu. Miksi ei saudeille?
Kukaan ei tietenkään halua luopua omasta masters statuksestaan, mutta jos tennis aikoo pärjätä ammattiurheiluna niin pitää muuttua muun maailman mukana.