Hyvät on saumat
ok ![]()
Ei ykköstiimi, hyvä läppä
?
Tiafoe (ATP 10)
Paul (ATP 13)
Krajicek (ATP 3)
Ram (ATP 4)
Fritz puuttuu. Olis Emilille liikaa.
Ensivaikutelma että Suomella ja Yhdysvalloilla parhaat joukkueet ja eikös kaksi mene jatkoon.
Tässä järjestyksessä:
12.9. FIN-NED
15.9. FIN-CRO
16.9. FIN-USA
Ottelut sitten varmaankin:
Ruusuvuori-Griekspoor
Virtanen-Van de Zandsculp
Heliövaara/Ruusuvuori(Niklas-Salminen?)-Koolhof/Middelkoop
Veikkaisin 1-2, Emilille voitto, muista tappiot.
Ruusuvuori-Coric
Virtanen-Gojo(Prizmic?)
Heliövaara/Ruusuvuori(Niklas-Salminen?)-Dodic/Pavic
Tässäkin 1-2, Otto voittaa, muut häviävät.
Ruusuvuori-Paul(Tiafoe?)
Virtanen-McDonald(Paul?)
Heliövaara/Ruusuvuori(Niklas-Salminen?)-Krajicek/Ram
Taas 1-2 -tappio Emilin voittaessa.
Muilla on turhan vahvat dubbeliparit, vaikka meilläkin hyvä. Pienellä venymisellä yhteen nelurivoittoon mahdollisuus, mikä sitten saattaisi riittää jopa jatkopaikkaan.
Pelataanko ottelut järjestyksessä 2vs2, 1vs1 ja nelinpeli?
Joo. Kakkoset, ykköset ja neluri. Tiafoe on Emilille aika jees. Voivat toki ovelasti huilauttaa Tiafoeta, jolloin Emilille Paul ja Otolle McDonald.
Hollannilla myös Griekespoor on parempi match mielestäni Emilille kuin Van de Zandschulp. Kroatialta saa tulla kumpi vaan. Kotiyleisö tässä vaan se miina.
Emilin pitäisi voittaa 2/3 ja nelureista 2/3. Tällä olisi hyvä sauma jatkoon. Otolla mielestäni sauma Kroatiaa tai jenkkejä vastaan, jos McDoanald tulee vastaan. Mutta odotusarvo on tietty 0/3. Luulen, että Patti pelaa vain, jos kaksinpelit on 0-2.
Tulevista vastustajista Paul tänään voitti Kecmanovicin kahdessa ja Coric Kordan kahdessa (eilen kesken jäi peli).
Borna Coric loukkaantunut eikä pysty osallistumaan Davis Cuppiin, hyvä juttu Suomen kannalta!
Yle televisioi
Nopea pelialusta on Niemisen ja Virtasen mukaan kuin Suomelle tehty.
Tällä hetkellä todella on maajoukkueessa tilanne, että kaikkia pelaajia suosii nopeat kentät.
Kun muistelee noin vuosia 1999-2002 niin hajontaa oli enemmän. Tiilikainen ja Nurminen viihtyi massalla tosi hyvin, kuten myös nuori Nieminen. Ketola ja Liukko taasen olivat nopeiden kenttien miehiä.
Tulevaisuudessa 2030-luvulla kun siirrytään 2007-2010 syntyneiden aikakauteen, niin näillä näkymin suomalaiset viihtyy massalla nykyistä paremmin.
Joten ei se ole aina ollut selviö että vain nopeat kentät suosii Suomen maajoukkuetta, mutta tällä hetkellä selvästi sillä tavalla on.
Huomenna tiistaina siis alkaa Hollantia vastaan. Ainakaan Davis Cupin sivuilta ei juuri löydy tietoja, mutta Ylen mukaan lähetys alkaa klo 16, varmaan ensimmäinen ottelukin sitten? Milloin ilmoitetaan, kuka pelaa ketäkin vastaan?
Kakkoset, ykköset, neluri.
Griekespoor - Emil
Van de Scahdschulp - Otto
Ja jäätävä neluri päälle
Oton ottelu siis varmaan ensimmäisenä.
Zandchulp on tällä kaudella ollut aivan lapanen. Ainoa hyvä suoritus Munchenissä Huhtikuussa - muuten käytännössä ulos joka turnauksessa 1.kierroksella. Tippui Winston-Salemissa laiskan esityksen jälkeen ulos ATP355 vastaan.
Kaveri on muutenkin tänä vuonna näyttänyt masentuneelta ja vaipunut aivan horrokseen.
Toki Botic on ollut koko uransa ehkä yksi kiertueen ailahtelevimmista pelaajista, eikä omaa lainkaan tasaista suoritusvarma pelaamista.
Otto tulee voittamaan Zandchulpin jos pysyy lestissään US Openin tavoin.
Ruusuvuoren veikkaan häviävän Griekspoorille, mutta nelurissa Emil/Harri kyllä voittaa.
2-1 Suomelle.
Minä luotan Emiliinkin. Empulla on ollut hyvä treenipaussi ja toivottavasti sairastelut takana. Hän on pystynyt venymään DC:ssa.
Oton on pakko voittaa ja se tulee sieltä “varmasti”. ![]()
En laskisi nelurin varaan liikaa. Ei ole mikään Ruusuvuoren ehdoton vahvuus ja miten Harri on palautunut ja yhteispeli sujuu alussa.
Tiukka maaottelu joka tapauksessa!
2-1 ja eka voitto Suomelle Hollannista.
Joku on kirjoittanut Suomen pelistä ennakon DC sivuille, mutta tuntuu että webbiserveri on yhtä vanha kuin itse turnaus…
Ketäs on paikanpäällä? Alkaako olla tunnelmaa? Joko pelaajat on julkistettu?
Ilmoitetut ottelut Tennisliiton X:stä:
Virtanen-Van de Zandschulp
Ruusuvuori-Griekspoor
Heliövaara/Ruusuvuori-Koolhof/Middelkoop
Tuo Funland kiinnitti huomion. Pian hymy hyytyy muilla. ![]()
![]()
![]()