Haastava arpa Lontoon kisassa, Andreozzi / Guinard ekalla kierroksella vastaan.
Ram/Salisbury palanneet parin vuoden tauon jälkeen yhteen. Tai ainakin tämän kisan osalta.
Haastava arpa Lontoon kisassa, Andreozzi / Guinard ekalla kierroksella vastaan.
Ram/Salisbury palanneet parin vuoden tauon jälkeen yhteen. Tai ainakin tämän kisan osalta.
Onkohan Guinard koskaan voittanut ottelua ruoholla? Kaksinpelissä ei ole aikuisissa edes yrittänyt, ja nelurissakin viime vuonna saldona 0-2, ja ainakaan muutamana edellisenä vuonna ei ole ruoholla näkynyt nelurissakaan…
Cabral/Salisbury ei kovin pitkään kestänyt. Ehkä Cabral/Mektic toimii paremmin, ja Salisbury pääsee takaisin huipulle vanhan parinsa kanssa…
Totta turiset, Guinard ei ole kovinkaan montaa matsia ruoholla pelannut, tai voittanut. Andreozzi vähän parempi, viime vuonna Wimbledonissa kolmannelle kierrokselle ja Mallorcan kisassa kaatoi silloisen parinsa kanssa Bolelli / Vavassorin. Nopeat alustat ei muutenkaan ihan niin heille istu, joten ehkä tuo nyt ei niin paha arpa olekaan. Toki toivon mukaan tuo rankinkin piikkipaikan myötä H & H:lle ei tule jonnin sortin ulospuhallusta tähän ruohokaudelle.
Cabral/Miedler palaavatkin yhteen Hallessa. Tuohan oli viime kaudella nouseva pari, ja ainakin itse ihmettelin eri teillä jatkamista. Vavassori pelaa Pavlasekin parina, eli Bolellille lepoviikko. Toivottavasti ei loukkaantumista.
Bolelli väänsi nilkkansa RG:n semissä pahasti
Granollers / Zeballos ei ole ens viikolla tositoimissa, ei siis vaaraa et ykköspalli lähtisi alta. Samalla varmistuu, että HH on Wimbledonin ykkösseedi koska seuraavan viikon 250-kisat eivät kerkeä näihin seedeihin vaikuttamaan.
Teoriassa mahdollista menettää ykköspaikka ennen Wimbledonin alkua, jos HH ei saa pisteitään Queensissa nostettua ja Zeballos kävisi voittamassa seuraavalla viikolla Eastbourne / Mallorca. Mut tuosta ei mitään hajua onko edes pelaamassa, yhtä mahdollista et tää pari tulee suoraan Wimbledoniin skipaten kaikki valmistavat kisat.
Pisteet HH:lla nousee vasta Queensin finaalipaikalla, vähän joutuu siis puurtamaan pistepotin kasvattamiseksi. Mikäli Queensista tulisi nolla, HH:lla tyhjenee non-countable koska siellä jäljellä Queens 180p sekä Eastbourne 90p. Eli muillakin tuloksilla kuin finaalipaikalla on kuitenkin merkitys, ei se koskaan haitaksi ole jos löytyy potti tai pari “varapisteitä”.
Viime ajat Miedlerin parina pelannut Erler loukkaantui RG:ssä ja Cabral / Salisburyn yhteispeli ei kulkenut oikein missään vaiheessa. Eli ehkä vähän pakon sanelemana tuli tämä Cabralin ja Miedlerin yhteenpaluu, olkoonkin että olivat kyllä ihan kelpo mätsi varsinkin viime kaudella. Tänä vuonna meno vähän hyytyi kauden ensimmäisen kisan jälkeen, mutta saas nähdä jatkavatko yhdessä siinä kohtaa kun Erler on taas pelikuntoinen.
Vähän ounastelin, että Salisbury ja Skupski olisivat palanneet yhteen ruohokaudelle, mutta ei tapahtunut. Harrison / Skupskin tuloskunto AO:n jälkeen on jäänyt aika piippuun, mutta ilmeisesti luottoa on että saavat ketsuppipullon vielä auki.
Mielenkiintoista myös nähdä, että saavatko Cash / Glasspool peliään vihdoin uomiinsa ruohokaudella, vai jatkuuko kauden alavire. Sama koskee vähän Arevalo / Pavic paria.
Ei HH:ta vielä maanantaina. ![]()
Nelureita ei näköjään huomenna ole ohjelmassa ainuttakaan, joten keskiviikkona sitten H & H kehissä.
Edellinen matsi päättyi ![]()
Kolme neluria merkitty tässä vaiheessa huomiselle eikä Harrin nimeä näy. Liekö vasta aattona?
Vastaan tulee ehkä hieman yllättäen isäntämaan villikorttilaiset Stevenson/Willis kvartseissa. Heillä on kortti myös Wimbledoniin. Marcus Willis on sijalla 65, parinsa ei sadan joukossa juuri nyt. Pituutta löytyy molemmilla yli 190 cm, niin voinee odottaa ruoholla vastaanottovaikeuksia
Näillä Wimbledoniin, Nam / Niklas-Salminen löytyy jonolistan sija 25 yhteisrankingilla 262. RG:ssä olis mennyt sisään käytännössä millä rankingilla vaan jos olisi jäänyt kisapaikalle notkumaan ja vieläpä useamman parin voimin, en usko et Wimbledonissa samaa nähdään.
Arevalo/Pavic pudotti Cash/Glasspoolin toisessa semissä
Cash / Glass kausilistan kymppi eli suorastaan surkeaa kautta pelaavat kokonaisuutena, tällä tuloskunnolla romahtavat kohta lopullisesti kärkipään kelkasta. Eroa HH:n pisteisiin jo nyt 1700 mut US:ään mennessä briteiltä katoamassa 3300 pistettä lisää. Riippuen tuloksista täysin mahdollista, että US:n alkaessa eivät ole top10-pelaajia kumpikaan.
Kaksinpelifinaali sunnuntaina klo 15:30 alkaen.
HH:n finaali siihen perään.
Eihän se hyvä ole koskaan eriä hävitä, mut kvartseissa ja semissä HH ei MTB:ssä ole jättänyt mitään sattuman varaan.
Semimatsin päätös oli melkein identtinen kvartsimatsin kanssa: Molemmissa suht pikatahtiin 6-0 johtoon, sen jälkeen loppu pelkkää numeroiden kaunistelua.
HH keräsi aikanaan kehuja siitä kuinka marginaalit, MTB:t ja tie breikit kääntyy hyvällä prosentilla kotiin. Tällä kaudella tilastoissa melko vähän MTB-otteluita kun yksi kauden teema ollut suorat 2-0-voitot. Mut mukava nähdä et ainakaan tässä kisassa ei ole maila puristanut, maailman ykköset näyttäneet kaapin paikan kun aletaan matsivoittoa ratkomaan.
Viime vuonna ruoholla yhtä vaille kaikki matsinsa voittaneiden Cash / Glasspoolin vaisu kausi sai jatkoa, sillä hävisivät Eastbournessa avausmatsinsa JM Cerundolo / Ugo Carabelli parille. Ranking-pisteiden osalta ennen US Openia puolustettavana melkein 3500 pistettä, joka on käytännössä puolet nykyisestä pistesaldosta. Jos sama vaisu meno jatkuu, niin ei hirveästi yllätä jos lusikat menee US Openin jälkeen jakoon.
Slämi on toki aina slämi, mutta kovin yllättävää olisi jos nykyvireinen Cash / Glasspool menisi Wimbledonissä päätyyn saakka. Arevalo / Pavic sen sijaan olivat kuin uudesti syntyneet viime viikolla Queensissa ja jos sama pelitaso pysyy yllä seuraavat viikot, niin ovat kyllä yksi selkeistä suosikeista Wimbledonin osalta. H & H ei omien sanojensa mukaan pelanneet sunnuntain finaalissa edes huonosti, mutta olivat silti koko matsin aikalailla vastaantulijoita. Granollers / Zeballos olleet perinteisesti vahvoja myös Wimbledonissa, jossa neljän edelliskerran osalta saldona kaksi semifinaalipaikkaa ja kaksi finaalipaikkaa.
Bolellin pelikunto on tässä kohtaa mysteeri, vaikka listoilla Vavassorin kanssa vielä ovatkin. Mutta noin muuten näiden kärkiparien osalta tilanne on vähän se, että ei siellä hirveän monta suosikkia tähän kisaan nouse. Arribage / Olivetti voitti Hallen kisan, mutta kaavio siellä oli ihan luvattoman helppo.
Viime vuoden finalisti Hijikata pelaa toisen aussin, AO:n finalistin Polmansin kanssa. Ei yllättäisi, jos menisivät kisassa pitkälle. H & H kannalta toivon, että tuon arvan kun alkukierroksilla välttäisivät…
En mä halua enkä edes viitsi Harrin omaa analysointia lähteä kyseenalaistamaan, ammattimies tietää paremmin kuin yksikään täällä mikä on lopulta ollut homman nimi.
Mut vähän ihmettelin tuota blogipostausta missä totesi, ettei ollut HH:lta huono matsi se finaali. Kotikatsomoon näytti aivan muulta, syöttötykki Henryn syöttö yhtä reikäjuustoa. Vaikka vastustaja syöttösuuntia hyvin luki, ei silti tuon tason ammattitykki sais joka toista syöttöään hävitä.
Vastustaja pelasi hyvin ja AP on vaarallisen kovassa vireessä, mut jos HH muka pelasi hyvin ja tuli tuollainen turpakeikka, sitten pitäis olla jo hyvin huolestunut pelivireestä. Enkä itse usko, että siitä huolissaan tarvii olla.
Samaa vähän itsekin tuumailin, että jos Pattenin syöttö kolme kertaa matsissa murretaan, että kyseessä olisi ollut ns. hyvä päivä toimistolla. Miehellä oli muutenkin napsun vaikeampi viikko syötöllä, joten jos pitäisi veikata niin tuo vatsalihasvamma vaikutti jonkin verran työskentelyyn. Calvin Bettonin mukaanhan pukkarin puolella kauden mittaan useampikin pelaaja on käynyt toteamassa Henrylle, että tällä on kyllä koko kiertueen paras syöttö. Siinäkin valossa sunnuntain finaalin analyysi oli vähän erikoinen, sen verran helisemässä britti oli.
Vaikka tällä kaudella neljä kisavoittoa onkin jo irronnut, niin vastapainona ollut kolme todella heikkoa finaalimatsia. Se on ollut vähän kyllä yllätys, sen verran tehokasta on noin muuten tekeminen ollut. Ja Harri yleensä kun vaan nostaa pelitasoaan panosten kovetessa. Noh, toivottavasti loppukaudesta ei ohipelejä enää mahdollisiin finaaleihin osu.