Musiikkivertaus on täysin relevantti. Puhumme samasta tasosta. Se, että yleisöä kiinnostaa kuunnella musiikkia enemmän/maksaa lipuista, ei tarkoita, että olisivat parempia kuin kotimaiset kärkiurheilijat.
Mitä SM-kisoihin tulee, olisi aiheellista pohtia, kuinka saisimme pelaajat jatkamaan uriaan pidempään. Kehitystä tapahtuu myös vanhemmalla iällä, kun tulee järkeä, malttia ja kokemusta. Nykyään voi sopivilla järjestelyillä pelata pitkälle neljännelle kymmennelle. Se palvelisi myös niitä kuolattuja huippujunioreita, kun olisi vielä oivia tasonmittareita kotimaisissa kisoissa. Oikeassa olet, että myös ammattilaisiamme kaivattaisiin SM-kilpailuissa, mutta kuten liigakierros osoitti, tappion mahdollisuus on aina olemassa. Sellainen ei näyttäisi hyvältä ja jossain oman pään sisällä olisi vain hävittävää pelaamalla näitä kisoja.
Kyllähän näillä Alopaeuksen veljeksillä taisi olla junnuna melkoisen tiukat rajatuomiot. Ottamatta kantaa tämän kertaisiin tilanteisiin, kun en niitä nähnyt. Miksiköhän Targa -areenalla ei ollut zennis käytössä, kun ulkomassoilla se taitaa jo olla?
Hieno juttu suomitennikselle, että Linuksen kaltaiset tulevaisuuden tähdet nostattavat kansallista tasoa. Ei taida olla ihan hetkeen utr 13,34 tason pelaajaa Teho Finnish Tourilla tavattavissa?
Hyvältä näyttää erä lukemat Linuksella. Jos ja kun ammattilaisuus tavoitteena niin tältä sen pitääkin näyttää! Erinomainen kisa ja kohti kovempia pelejä
Eipä taida olla joo. Mutta onhan se vähän koomista, että osa huipuista ylenkatsoo kotimaista Finnish Tour-sarjaa liian huonona. Pelkkä ulkomaisten kisojen pelaaminen ei tee kenestäkään ammattilaista ja jos siellä ei pärjää, pieni piipahdus kotimaassa voisi tuoda itseluottamusta ja matkakassaa. Tappio tietenkin voisi olla kova paikka ja henkilökohtainen kasvojenmenetys
SM-liigaakin pelataan ja puolivälierässä GT ja ÅLK ottivat yllätysvoitot miesten puolella.
Ensi perjantaina ovat miehissä ja naisissa välierät, kotiedun mukaisesti molemmat miesten ottelut Helsingissä.
Lauantain finaalit ja pronssipelit pelataan kaikki joka tapauksessa Talissa.
Jos noista täysin kivikautisista Teholiigan tulossivuista saa kryptattua jotain suomeksi niin finaalit ilmeisesti:
HLK-Smash (naiset)
HVS-Smash (miehet)
Hesa siis pärjäs. Huomenna Talissa ja tubessa loput
Ehkä poimintana semeistä Zopp vei Paldaniukselta erän vaikka hävisi, samoin yhden erän vei pikku-Ruusuvuori Kaukovallalta
Viimeinen erä on ankeasti aina pitkä taiska.
Naisissa HLK vei kahdella nelurilla homman.
Eli periaatteessa jos neluriosaamista on niin hyvä kolmospelaaja on kullanarvoinen. Näin on viety joskus “parempia” pelaajia.
Tennisliigan välierät pelattiin ilman tuomareita. No, Zenniz sentään oli käytössä Sinne pelaaja tai koutsi kävi näppäilemässä ottelun tilanteen silloin, kun jaksoi. Tennisliigan sivutkin ovat käsittämättömän surkeat. Käynnissä olevat ottelut näki kyllä ”Päivän ottelut” -osiosta, mutta kaikki muu oleellinen tieto puuttui. Vieläkään ei muuten tämän päivän lopputulokset näy siellä.
Ja haukutaan tähän päälle vielä Tennisässä. On muuten käytettävyydeltään hemmetin kökkö
Veikkaan että väkeä on vähemmän kuin bandyliigan jatkosarjassa -15 asteen lämmössä, jolloin kaikki yli 50 lienee plussaa.
Haukutaan vielä tuo tuben arvauksella päivittyvä tulostaulu, tuloksien kolmannen erän 1-0, oikeesti tuleeeko Zennizistä?! ja säännöt koko kilpailuun sekä Amerikan presidentti.
Liigan pakollinen digiloikka oli harkitsematon toimi, jonka kaikkia seurauksia ei todella mietitty. Zenniz järjestelmänä on täysin toimiva ja lisäarvoa tuova, mutta katsojien kannalta tuomarittomuus on silkkaa painajaista. Ilman tuomaria tulostaulua päivitetään vain puoltenvaihdoissa, jolloin täytyy nähdä jokaisen pisteen lopputulema, haastoissa ei tiedä kumpi sen nyt sitten voitti ja välillä on epäselvää, mitä haastetaan ja kumman toimesta. Tällöinkin tilanteen seuraaminen on vaikeaa niin katsomossa kuin streamissa.
Toinen karmea uudistus tehtiin liigan verkkosivuille. Ne ovat mahdollisimman epäintuitiiviset käyttäjälle; mistään ei esimerkiksi nää joukkueiden pelaajalistoja, aiemmin pelattuja otteluita tai edes pelipäivänä yhden ottelun sisällä pelattuja, jo loppuneita matseja. Joku vääräleuka tietenkin sanoo, että sieltäpä katsot tulosseurannan tahi Ässän puolelta, mutta seurannanstakin osa otteluista katoaa välillä ja Tenniässästä asioiden löytäminen ilman IT-alan kandidaatin tutkintoa on melkoinen savotta. Pelaajat kyllä löytävät nämä, mutta seuraajat eivät niinkään.
All in all, näitä juttuja täytyisi tehdä seuraajia varten. Nyt moni asia tehdään vain lajin sisäpiirille ja karkotetaan sillä ne vähänkin kiinnostuneet harrastajat. Ja vielä jäi markkinointi kokonaan käymättä…
HVS näemmä kaivaa Pattin kakkospelaajaksi singeliin.
Veikkaan silti Smashin voittoa. Naisten puolella voi olla tiukempaa.
Liigakarsinnat ovat jo klo 12 ja pronssistakin pelataan välissä.
Ne singelin otteluparit näkyvät.
Onko vielä säännöt sellaiset että nelurit vaan aloitellaan kun singelit alkavat päättyä ja jos menee 3-1, viimeinen matsi vaan keskeytetään, koska muuten palaisi liikaa aikaa? Ehkei kuitenkaan finaalissa.
Eli kesken matsin tulee tieto että lopettakaa tai pelaatte kullasta.
Erikoinen konsepti kerta kaikkiaan
Näemmä takakameralla kaikki liigakarsinnatkin näytetään ja joka kenttä. Eli 6 striimiä peräti tarjolla. Parhaalla kentällä 6 katsojaa. Kuva on kuitenkin parempi kuin maaottelussa.
Kiiski se jaksaa vääntää TaTS:n paidassa edelleen
Ilmeisesti tuomarit on tänään saatu ja zennizistä päästy.
TaTS voitti Satan 3-0 ja säilyy.
Naisissa menee nelureihin karsinnat.
OVS tuon vie 3-1 ja pysyy sarjassa. Näköjään haluavat pelailla toisen dubbelin loppuun
Oikein superhieno kukkanen vielä noissa muutenkin aivan karmeudenhuippu tulossivuissa. Paitsi että siellä tulokset eivät tule otteluittain vaan aivan sikinsokin aikajärjestyksessä, niin seuran nimeä ei näe mistään. Pelkkä sukunimi ja joukkueen logo! Eihän tuota joukkuetta näillä spekseillä tiedä mistään. Pitää googlailla muualta kun kaikissa ei lue seuran nimeäkään ja on kännykällä lisäksi kärpäsenjätöksen kokoinen. Kaiken lisäksi kuka sen tietää kuka veljeksistä on kentällä.
Todellakin sisäpiirille luotua kompostia koko komeus.
Tuomari tuomitsee ja jos pelaaja haastaa niin tuomari tarkistaa Zennizistä. Jos tuomaria ei ole niin pelaajat haastavat ja tarkistavat itse. Tänäänkin monta kertaa saatiin korjaus väärään tuomioon. Tuomari voi kyllä päivittää pistetilannetta mutta muuten aika turha.