Kansalliset kilpailumme

Suomen mestaruus ratkesi mestaruuspallossa Zennizin korjattua tuomarin virheen.

1 tykkäys

3-0 Smashille
Patti otti kuokkaan Ronkaiselta
Paldanius voitti Durasovicin hienosti
Alopaeus kiukutteli (kuten aina) mutta sai voiton jalkavaivaisesta Säätelästä.
Ei siis nelureita kuten naisissa ja pronssimatseissa (GT taitaa voittaa pronssia miehissä, lähellä on)

Kyllä Smash vei lopulta naisissakin 3-0 eli ei nelureita finaaleissa. Parhaat rekrytoijat liigaan taitavat asustella Myllypurossa

1 tykkäys

Miehissähän finaalissa oli kaksi kolmesta omia kasvatteja. Paras valmennus heillä ainakin on. HVS imee valmiit lahjakkuudet ja silti menee pieleen. Felixiä en myöskään laske HVS pelaajaksi, kun taidot on opittu ETS:ssä. Siinä toki oli rekry, joka osui ajoituksen puolesta todella kohdalleen.

4 tykkäystä

Joskus oli myös sellainen sääntö, että nelurista sai kaksi pistettä voitosta, kun oli kolme kaksinpeliä ja neluri. Tällä vältettiin 2-2 tilanne ja saatiin aina voittaja :laughing: Ainoa vaan, että kolmosten kaksinpeli oli turha, jos tilanne oli 1-1. Aikamoista puuhastelua tämä sarjatennis on välillä ollut.

Ysärillä sentään tulokset löytyivät selkeästi teksti-tv:ltä. Ei ole tennisliiga päässyt vielä kunnolla internet aikaan kiinni.

2 tykkäystä

Smash teki tälle kaudelle kaksi täsmärekrytointia nuorista kundeista. Mutta eivät Martikainen ja Alopaeus olleet pelkkiä ostopelaajia, vaan ihan aidosti siirtyivät Myllypuroon treenaamaan poikaporukalla. Siinä on vahva runko tulevillekin vuosille, kun sen päälle on tasainen virta omia junioreita. Molemmilla finalisteilla on pelaajista ennemminkin runsaudenpulaa, joka aiheuttaa aina keskustelua ja vääntöä siitä, kuka pelaa ja miten saadaan kutospelaajalle otteluita. Lainataanko muualle vai pelaako kakkosjoukkueessa? Kakkosjoukkueet kun eivät liigaan saa nousta.

Zenniz-laitteiden kanssa on käytössä aina kolme haastoa per erä ja tavalliseen tiebreakiin saa yhden till. Väärästä menettää ja oikeasta ei. Tuomareiden kanssa tuomari käyttää laitetta puhelimelta, ilman tuomaria pelaajat operoivat verkkotolpalta, jolloin tuloksetkin tulevat vanhaan malliin vain puoltenvaihdoista. Tämä systeemi vaatinee hieman kauden jälkeistä pohdintaa ja kenties yhden askeleen taakse, jotta voi mennä pari eteenpäin. Katsomon puolelle on ollut yksi vaikeimmin seurattavista kausista miesmuistiin!

5 tykkäystä

Itsekin näkisin tuomarittomeissa peleissä esim vapaaehtoisista otettua pisteenlaskijaa päivittämään point by point pisteet streamiin mahdolliseksi toimivaksi kevyeksi ratkaisuksi.

Ilmeisesti kukaan ei laittanut tänne antanut rapoa (no pun inteded) U21 SM-kisoista/peleistä (samalla Teho Junior Tourin osakisa), jotka pelattiin menneenä viikonloppuna Smash Centerissä Myllypurossa?

“Yllätysvoittaja” oli näköjään kaiken lisäksi ylivoimainen eli kukas muukaan kuin Felix Alopaeus, 19-v. Onnittelut sinne. Ilmeisesti ykkössijoitettu Arttu Ronkainen joutui jättämään kilpailun väliin. Mutta tuo Felixin ylivoima pistää silmään. Voitti finaalissa Ilari Jämsän tupla baageleilla ja Tennisliiton uutisen mukaan hävisi matkalla mestsaruuteen vain 9 peliä. Aikamoista haipakkaa Alopauksen pojalta. Tässäkö sittenkin meidän tuleva ykköshevonen ATP Tourin säihkyvissä valoissa? :open_mouth:

Mikäs tämä tilanne kansallisessa pelissä on kun ketään ei edes kiinnosta?! Lol! :sweat_smile:

1 tykkäys

21-sarja on kyllä väkisin tehty
Sanos varmaan Seppo Rätykin, joten niinhän se on oltava. Onko juniorin ja seniorin välissä siis 9 vuotta normiaikaa kansallisissa (tai itse asiassa 8 kun sarjoihin pääsee jo aiemmin)

Aika raakaa peliä on Ranualla, jos 18-kesäisten pitäisi suoraan siirtyä miesten peleihin. Tällä sarjalla saadaan hienosti lisää otteluita vuoteen niille, jotka eivät suoraan sinkoa itseään ulkomaille tahi kansalliseen kärkeen.

2 tykkäystä

Mielenkiintoinen kirittäjä saatu tämän viikonlopun Vaasan Finnish Touriin, kun Ymerin tennisveljesten nuorin edustaja Rafael ilmestyy paikalle. Avauksessa vastassa ykkösjunnumme Aatu Niemelä, mutta taitaa tuossa vielä mies viedä poikaa. En silti usko Ymerin turnausvoittoon, koska on mukana kovia meikäläisiäkin kansainvälisiä kenttiä koluavaa Oskari Eerolaa myöten.

Sivumainintana Ymerin katraasta Mikael ei ole pelannut enää tänä vuonna, mutta Elias porskuttaa ATP-sijalla 190. Tosin sekin porskuttaminen on tarkemmin katsottuna tappioita karsinnoissa ja pääsarjan avauskierroksilla, sillä saldossa on tasan kaksi otteluvoittoa pääsarjoissa. Edes haastajakisoissa ei ole peli auennut.

2 tykkäystä

Ei ollu Rafaelista Finnish Tourin menestyjäksi vaan Vesa Ahti kaatoi puolivälierissä 3-6, 6-3, 6-4. Eilisen suurimpana yllätyksenä Rasmus Rapo kaatoi Oskari Eerolan. Välierissä lisäksi Aleksi Löfman ja Jeri Lassila. Matsit pelattiin kai Seinäjoella hallissa, kun sateet vaivasivat.

2 tykkäystä