Miami Masters

Joo en mä fanipojaksi kyllä ryhdy… Miehessä on vielä tuota tiettyä arroganssia mikä ärsyttää, vaikka huima pelimies onkin.

Nyt löytyi varmaankin se homman ydin miksi löytyy joukko tennistä suuresti seuraavia jotka eivät Rogerista niin välitä vaikka onkin täydellinen pelimies monilla tavoin.

Arroganssi on se taikasana moneen mieheen liitettyyn kritiikkiin joka saanut tosin liian suuret mittasuhteet keskustelupalstoilla.

1 tykkäys

Hassua kun serve&volley RF nousee verkolle kakkosella, ja Kokki ohittaa kun karkin veis lapselta niin helposti :smiley:

Vielä tuohon arroganssiin liittyen = kopeus.

Muistan takavuosilta tilanteen kun katsoin ex-avopuolisoni kanssa GS-finaalia Federer vs Nadal sporttibaarissa ja kyseessä oli ehkä toiset treffit tms tutustumisen alkumetreillä. Niin pohjoisen perukoilta kotoisin oleva typykkä tiesi siinä vaiheessa että seuraan tennistä mutta ei tiennyt kumman puolella olen, niin hän tokaisi että “et kai tuon sveitsiläisen puolella ole kun elekieli näyttää niin vastenmieliseltä”. ja hänellä ei ollut minkäänlaista käsitystä tenniksestä siinä vaiheessa vaan kiinnitti huomiota ilmeisiin ja sellaisiiin juttuihin mitä harva tennisguru edes noteeraa.
Oikein tyttö arvasi että Rafa oli se suosikki ja pohjoisessa kiinnitetään ennen kaikkea huomiota luonnollisuuteen ja siihen että ihminen otetaan ihmisenä ilman tittelien tuomaa kopeutta.

Mutta miten kukanenkin asian kokee. Ymmärrän senkin jos joku näkee ja kokee Rogerin herrasmiehenä, jota varmasti myös on.
Upea tennismies joka tapauksessa!

Aijai, ei tainnut sittenkään minun puheeni loppukauden CH-turnauksista Rookerin kohdalla olla tuulesta temmattuja kun häviää isossa kisassa ATP-175 rankatulle… Tällä menolla saa olla tyytyväinen 4.kierroksen paikkaan kesän GS-kisoissa :slight_smile:

Kunpa Kokk ei olisi rikki koko ajan niin jotain tämän tapaista tapahtuisi enemmänkin. Nyt ei todellakaan ole isosta neljästä enää mitään jäljellä tässä skabassa. Tosin onhan tuolla vielä iso liuta näissä kemuissa onnistuneita.

Jos pohjoisen tyttö olisi vähän terävämpi niin eiköhän olisi nähnyt Nadalistakin mailien päähän sen keinotekoisen vaatimattomuuden. Nadal, joka on varmaan yksi kovimmista feikkareista, jos yhdistetään tuo teeskentely ja tuomareille iniseminen aina kun asiat menevät toisin kuin haluaa.

Toisaalta tuo ns.pohjoisen luonnollisuus onkin pitkälti aika keksittyä. Oman käsityksen mukaan siellä kai lähinnä nuuskitaan naapureiden elämää.

Federerin aikainen tappio Miamissa oli kyllä odotettavissa, koska ei ollut ihan parhaimmillaan IW:ssä ja pappaa varmasti painaa tuollainen turnaus jaloissa enemmän kuin peak-vuosina. En tosin odottanut, että ihan ekaa matsia häviäisi. Del Potro tulee tod.näk. myös putoamaan aikaisin, ellei jo Nishikoria vastaan.

Minulla on muuten veto yhden toisen pelaajan turnausvoitosta, joka on samalla puolella kaaviota kuin Federer, joten osakkeet nousi nyt tietenkin huimasti… :sunglasses:

1 tykkäys

Anna kun arvaan, Kevin Anderson? :wink:

1 tykkäys

En paljasta vielä, mutta voin päivittää kierroksittain, onko se pelaaja vielä mukana… :sunglasses:

En tuosta kaaviopuoliskosta nopealla vilkaisulla kyllä muuta potentiaalista löytänyt jos oikein katsoin… Toki joku Berdych, mutta en usko että luotat tai sitten joku täysi jokeriarpa kuten Pablo Carreno-Busta…:smiley:

Vaihtoehtoja on vielä paljon… :grinning:

Minun mielestä oli jo ennen turnausta ihan auki, kuka voittaa, koska Federer/Delpo tosiaan varmaan väsyneitä ja huippuja puuttuu paljon.

Täällä syödään Pirkan riisipuuroa loppukuu, perhanan Nole :face_with_symbols_over_mouth:

Pelasit Nolen turnausvoittoa koko lahalla? :neutral_face:

Perinteinen ALLIN! Kännissä ja läpällä tietty :wink:

1 tykkäys

Herkkumatsit Zverev - Kyrgios ja Shapovalov - Coric ovat yhden voiton päässä kumpainenkin. Kovat vastukset ovat toki kaikilla. Kvartsi pelattais sitten näiden pelaajien kesken, jos niikseen. Hienosti on 96-99 pelaajat esillä, kun alakaaviossakin on Donaldson, Chung ja Mmoh kolmannella kierroksella.

1 tykkäys

Harvinaista,mutta olen tyytyväinen Federerin tappioon. Olin jopa sitä mieltä,että olisi kannattanut skipata koko turnaus. Toivottavasti mies jättää myös tällä kaudella massan väliin ja keskittyy vain wimpeliin.

Ja ilmeisesti jättääkin massan väliin,mikä on loistava päätös.

Joo olin lähinnä yllättynyt että lähti pelaamaan Miamiin. Sen verran ärsyyntyneeltä vaikutti DelPoa vastaan finaalissa että ei hirveästi yllätä tappio.

Mitä pidempi breikki sen parempi. Hienoa että nyt pelikenttä täysin auki uusille tulokkaille. Nadal toki saattaa pilata tilanteen jos jyrää taas massakaudella.

3.kierroksella pelaa 9 kpl 21v tai alle pelaajia ja vielä kymmenentenä yksi 22-vuotias.

Shapovalov 18v
Tiafoe 20v
Mmoh 20v
Zverev 20v
Coric 21v
Donaldson 21v
Khachanov 21v
Chung 21v
Kokkinakis 21v
Kyrgios 22v

Siitä on varmasti vierähtänyt pitkä tovi kun edellisen kerran Miamin 3.kierroksen kohdalta löydätte 9 kpl 21v tai alle pelaajia.

Täytyyköhän mennä jopa vuoteen 2003 tai 2002 saakka kun 1981-1982 porukka oli tuossa iässä.
Tarkistan jossain vaiheessa ellei kukaan muu tee sitä.

Edit
Vuonna 2003 Miamin 3.kierroksella pelasi vain 7 tuon ikäistä

Nieminen 21v
Federer 21v
Fish 21v
Nalbandian 21v
Coria 21v
Roddick 20v
Verdasco 19v
Jarkko oli porukan ainoa joka ei noussut top10 pelaajaksi mutta sijalle 13 kuitenkin.

3 tykkäystä

Nadal nouseekin jo ensi viikon listalla taas maailman ykköseksi. Ihmeellinen on ranking-järjestelmä.