Otto Virtanen - kohti top-50 rankingia

Otto kohtaa toisella kierroksella Aleksandar Vukicin, jonka kanssa paljon keskinäisiä kohtaamisia viimeisen vuoden aikana (3 kpl, nyt edessä neljäs). h2h 3-0 ja kaikki eri alustoilta (ruoho, ulkokova ja massa)…Eli ei kahta kysymystä, etteikö Oton pitäisi voittaa tämä ottelu. Tässä ei vaan voi mennä enää match-upin taakse. Todellinen reality check vuoden takaisesta, tosin kierrosta myöhemmin.

2 tykkäystä

Otolle ohjelmoitu huomiselle kaksinpeli ja mahdollisesti jopa kaksi neluriottelua, jos tulee avauksesta voitto…

Kaksinpeli ohjelmassa kentällä 3, toisena otteluna (ensimmäinen alkaa klo 12.30), tietysti sateet tuovat luultavasti oman mausteensa…Jokatapauksessa parhaimmassa tapauksessa ei ala ennen klo 14.

1 tykkäys

Joo huomenna koko rahan edestä ruohoista kaikki irti, eihän Oton ekan kierroksen neluri kerennyt kai avauserän 1-1-tilannetta pidemmälle kunnes sateet iski. Kaiken mennessä nappiin pelaisi kaksarin ja kaks täyttä nelurimatsia samaan päivään.

Otto mukana Tampere Openissa. Peli 21.7. Illalla.

5 tykkäystä

Vukic antoi wo:n.

1 tykkäys

Seuraavalla kierroksella vastaan joko Filippo Romano tai Coleman Wong…Näyttäisi, että Wongilla on ongelmia vasemman polven seuduilla.

EDIT. Filippo Romano ATP-368 vastaan (omaa myös ATP-170 neluriranking)…Filippo Romano läpäisi tähän kisaan karsinnat ja nyt kvartseihin…20 vuotiaalle Romanolla menossa ammattilaisuran ensimmäinen ruohokisa. Romanon valmentajana näköjään toimii Gipo Arbino, joka toimi pitkään ATP-pelaaja Lorenzo Sonegon valmentajana.

Romano näköjään viihtyy ihan hyvin nopeilla kentillä (esim. Cherbourgin hallifinaalipaikka tältä vuodelta), ei ainakaan selkeää eroa vs massa. Lähtihän tuolla Romanolla syöttö ihan kelvollisesti ja rysty näytti myös ihan ok ruoholle, sen sijaan kämmen oli kulmikas ruoholle, tuskin kiireestä on kämmen erityisen luotettava.

2 tykkäystä

Virtaselle irtosi myös tänä vuonna villi kortti s’Hertogenboschin kisaan.

The men’s tournament welcomes Alex de Minaur, Otto Virtanen, Thijs Boogaard, and Mees Röttgering with a wildcard. Röttgering has moved directly from the qualifiers to the main draw. The Dutch players Max Houkes and Alec Deckers hold wildcards for the qualifying schedule.

On kohtalaisen kova kattaus ensi viikon kisassa.

12 tykkäystä

FAA osallistuminen kyllä mietityttää…Eilen antoi lausunnon tappion jälkeen, että pitää ottaa viikko happea.

1 tykkäys

Otto heti kärkeen 12:30 kehiin Romanoa vastaan. Sadetta pitäisi tulla vasta myöhemmin iltapäivällä.

3 tykkäystä

Solidi voitto 6-4 6-4. Huomenna välierässä vastaan Kamil Majchrzak (ATP-78). Vähän loukkaantumiset kiusanneet puolalaista tällä kaudella, mutta kunnossa ollessaan ihan tekijämies. Ruoholla vähän vaihtelevaa menestystä, viime kaudella Wimbledonissa neljännelle kierrokselle, tosin sitä ennen kolmessa aluskisassa avauskierroksen tappio.

3 tykkäystä

Viime vuonna tappiot Svajda, Shimabukuro ja Brooksby ennen Wimbledonia…Näistä Svajda on tosi vahva ruoholla, Shimabukuron voitti tänään, joka on myös kyllä kelvollinen ruoholla ja japanilainen pelaa uransa parasta kautta, on siinä ihan top 100 lähettyvillä.

Majchrzak on ollut mielestäni aika vahvoilla sellaisissa otteluissa, joissa vastustaja omaa vahvan syötön, voittanut tänä vuonna mm. GMP:n ja Opelkan eli voi nähdä, että osaa hyvin neutralisoida vahvat syöttäjät.

Vedonlyöjät uskoo Virtasen voittoon, kertoimet painuneet tasakertoimista alle 1,7. Virtasella kuitenkin itseluottamus vielä vähän heikolla pohjalla verrattuna viime vuoteen, joten viime vuonna Wimbledonissa 4. kierrokselle mennyt Majchrzak on kyllä paha vastustaja. Voitti Wimbyssä Berrettinin ja Rinderknechin.

3 tykkäystä

Miten sattuikin juuri Majchrzak vastaan Hertogenboschin avauskierroksella.
Hauska tilanne sinänsä, tänään käydään vähän kuin pre-match ens viikon isompaa kisaa ajatellen. Kolikon toisella puolen tämän päivän matsissa on panoksena 29 lisäpistettä, Hertogenboschissa voiton arvo 25 pistettä.

Kakkoskiekalla sitten Bergs / karsija

3 tykkäystä

Näitä kahta matsia pystyy sitten jollain tavoin vertailee, vaikuttaako suorituskykyyn millä tavoin CH vs ATP -matsi.

Tietysti siinä ympärillä on muutamia muuttujia…Esim. hitaampi ruohokenttä S’Hertogenboschissa. Onhan siinä myös mahdollisuus päiväkohtaiselle vaihtelulle, mutta tuon parempaa indikaatiota vaikea saada.

Sataa

Rehellisesti sanottuna ihan ok, että sataa näkee tuon RG:n finaalin.

Ja siellä jääty tilanteeseen missä Kruegerilla pari eräpalloa eli todennäköisyyslaskennalla kolmoserä tähän päälle aika lähellä.

Ottoa saa odotella tässä ihan rauhassa ei ole hetkeen tapahtumassa.

Ei noi ennusteet loppupäivälle mitään kaatosateita lupaile mut pieniä pylpyröitä kuitenkin

Oton välierä siirretty jatkumaan huomenna klo 13 Suomen aikaa…Myöhemmin olisi sitten luvassa potentiaalinen finaali.

1 tykkäys

Livetilanteessa roikutaan sijalla 163, vähän sentään saatu paikkausta kun tais olla reilusti päälle 170 ennen kisaa vai oliko jopa lähellä 180. Semin voitolla noin 155, kisavoitolla noin 135.

Vielä ens viikolla urakoitavaa 25 lähtevän pisteen verran kunnes päästään pistevapaapätkälle mikä kestää käytännössä lokakuun alkuun asti. Muutama minipotti siinä US:stä eespäin mut nämä eivät isoa kuvaa hetkauta mihinkään.

2 tykkäystä

Joo taisi olla sija 176 tuolloin livessä…Nykypisteillä 145p olisi ensikaudeksi turvattu aikalailla top 350 sijoitus. Tilanne tulee toki kohenemaan tuosta reilusti. Vähän yli 100 pinnaa tarvittaisiin siihen AO karsintapaikkaan. Top 100 taas vaatisi sellaiset about ±500 pistettä, tuo on jo erittäin haastava kuroa.