Otto Virtanen - kohti top-50 rankingia

Sama puolalainen vastassa ATP-turnauksen avauskierroksella jota vastaan juuri pelaa.

Jos tennistv:n tarjontaan on uskominen, niin Stuttgartin kisasta näytetään vaan keskuskentän matsit, mutta Hollannin kisan osalta pitäisi näkyä keskuskenttä ja ainakin court 1. Vähän epäilen, että Virtasen avausmatsi vietäisiin keskuskentälle, mutta jospa se osuisi tohon toiseksi suurimmalle matsikentälle.

Matsi joko tiistain tai keskiviikon ohjelmassa.

3 tykkäystä

Hollannissa tosiaan televisioidaan singelit center courtilla, ja court 1:llä. Televisiointi noudattaa 250 -kisoista tuttua kaavaa, jossa silloin televisioidaan kahdelta kentältä, kun samaan aikaan pelataan sekä ATP- että WTA turnauksia, kuten nyt Hollannissa.

3 tykkäystä

Viime vuonna ei Otto mennyt tennistv:n tarjontaan kun Etcheverry-matsia kyyhötettiin 360p bookkeristriimeistä. Mikä on aina hauska juttu kun ATP-pääsarjojen matseja saa tuijotella huonommalla laadulla kuin Teho liigan osakilpailuja.

No ei se lopulta niin hauskaa nykyisin ole, suomalaiset ATP-pääsarjoissa aika harvinaisuus niin mielellään ne muutamat kerrat vuodessa katselis riittävällä kuvanlaadulla.

Tuosta Stuttgartin kisasta näkyy kenttä 1 (Colosseum) otteluita Youtubesta (Boss Open) -channel.

Virtasen matsi huomenna päivän neljäs ja viimeinen ottelu kentällä 2. Ei siis näy tennistv:n kautta, vaan pitää tihrustaa betsisivun kautta.

2 tykkäystä

Siitä sitten eilistä toistamaan, ei toki tarvitse kolmea tb:tä voiton eteen käyttää.

En itse onnistunut Oton uralta toista kolmen tie breikin matsia löytämään ainakaan paras kolmesta-formaateissa, eilinen lienee ensimmäinen laatuaan.

S’Hertogenbosch on aika hidas ruohokentäksi, ei tehdä mitään hurjan suuria ässämääriä…Viime vuoden kohtalokkaassa ottelussa Otto voitti Etcheverryn kahdessa erässä, aikaa meni 2h 23 min. Tietysti siinä oli se MTO ja Etcheverry on tosi hidas pisteiden välillä.

Vertailun vuoksi Oton uran pisin bo3 matsi taitaa olla tuo Zhang ottelu Manamassa tänä vuonna 3h 1 min. Oton uran pisin ottelu on 2023 US Open ottelu (5 erää, vastassa Etcheverry niin ikään 4h 25 min).

1 tykkäys

Sääennuste huomiselle ei ole erityisen rohkaiseva, peilaten siihen että on kyseessä päivän 4 matsi ko. kentällä.

Extra lepopäivä ei välttämättä olisi pahitteeksi, voi olla jopa kova työ saada valmiiksi tuota seuraavan kierroksen vastustajaa (McCabe vs Bergs).

1 tykkäys

Sunnuntain finaalista vielä yksi kommentti kun statseja katselin… Otto paukutti ykköstä 62% teholla ruutuun mikä Virtasen keskiarvoihin nähden kelvollinen, voitti 88% ykkösistään mikä huima lukema ja ässäprosentti mainio 25.3. Kakkonen kantoi 50% voittotehoilla eli ei mikään katastrofi.

Kun katsotaan ATP:n antamia kokonaislukuja: Virtasen serve rating 306 - Bu 278. Virtasen return rating 117 - Bu 94. Otto pelasti murtopalloja paremmalla prosentilla kuin Bu, hyödynsi murtopallot paremmalla prosentilla kuin Bu.

Ja se kolmas erä mikä hävittiin: Virtasella ykkösen voittoprosentti 93, ykkössyöttöprosentti 63, koko erään yks tuplavirhe mikä osui pahaan paikkaan.

Silti tuli takkiin, tennis on välillä ihmeellinen laji. Se yksi tupla siellä täysin väärässä paikassa kolmoserää, sille vaan annettava tavallista enemmän huomiota tämän tappion taustalla. Pienestä tää joskus on kiinni mut ehkä samalla sitä tenniksen suolaa, voita oikeat pisteet voita matsi. Tai toisteppäin, häviä väärät pisteet ja poistu tappio niskassa. Näin kävi nyt Otolle tällä kertaa

6 tykkäystä

Hertogenboschin sääkartat tälle päivää lupaa hieman epävakaista keliä joten pienellä säävarauksella tuohon Oton matsiin merkintä.

Tenniksessä taitaa olla maksimit (78p vähemmän), jolla voi voittaa ottelun bo5 -systeemillä…

Esim. 0-6 0-6 7-6 (5) 7-6 (5) 7-6 (8)…Eli kaksi erää vastustajalle golden set x2 ja sitten muut voittoerät silleen, että vastustaja pitää kaikki omat syötöt puhtaasti ja voittoerissä vastustaja saa jokaisella palautusvuorolla (deuce/30) ja kaikki tb:t menee kahden pinnan voittomarginaalilla.

Hollannissakin pelataan. Edellistä matsia pari peliä takana

Siellä taas hetki ihmetelty sateen ropinaa ja pelit seis.

Ottoa edeltävä matsi sentään kakkoserässä mut jos tää tauko pitkittyy tai rupeaa vielä uudestaan sadetaukoja pitelemään päästään jälleen kysymysten äärelle, kuten saadaanko Ottoa kentälle ollenkaan / saadaanko Oton matsi kokonaan pelatuksi tämän päivän puolella.

Turnauksen nettisivujen mukaan tänään ei enää jatketa pelejä. Huomisen ohjelmaa ei ole vielä julkaistu.

Sitten vaan sormet ristiin et jollain lottokoneella tuo matsi siirtyis huomenna Court ykköselle. :grinning_face:

Ei päästy court ykköselle, tiputusta tuli Court kutoselle asti mut matsi kentän ensimmäinen kello 12.00. Sääennusteet tämän päiväistä lupaavammat, hyvä mahdollisuus et matsi alkaa ajallaan.

2 tykkäystä

Ollaan kohta lähellä sitä tilannetta, että Otto jää kaikkien aikojen lupaukseksi Rahusen jälkeen, jollei saa radikaalia muutosta
A) asenteeeseen
B) jalkoihin
C) kämmeneen

Siinäpä sitä savottaa.

1 tykkäys

Virtanen on kohta 25-vuotias ja pelannut ammattilaisena 8 kautta, mutta paineet on liikaa jo ATP250-turnauksen ensimmäisellä kierroksella? Missä on henkinen valmennus? Ei kai missään, kun ei ole tällä hetkellä ollenkaan vakituista valmentajaa. Kämmeneen ei ole luottoa, jolloin ratkaisuhetkillä tuuppaa sitä, kuten nyt hävityssä ottelupallossa.

Majchrzak kyllä paha matchup Virtaselle, kun voitti viime vuonna Wimbledonissa Berrettinin ja Rinderknechin, joilla tykkisyötöt. Eli suorituksena ei huono, mutta ei näitä tilaisuuksia voi jättää loputtomiin käyttämättä.

Tuon kämmenen epävarmuuden ja itseluottamuksen puutteen takia en odota Wimbledonista tällä kertaa mitään, mutta on Virtanen ennenkin yllättänyt, kun odotukset olivat kaikilla alhaalla.

1 tykkäys

Tämäpä. Jotenkin näistä paikoista pitäisi saada se isompi isku läpi ja murtautua väkisin seuraavalle tasolle. Esim tässä kisassa 3-4 voittoa (itseluottamuksen ollessa kunnossa ihan realismia omissa papereissa kun katsoo kaaviota, nimenomaan ruoholla.) Harmi juttu kyllä, jotain tohon valmennuskuvioon pitäisi keksiä ja saada uutta nostetta, nyt vaan pelaillaan ja katellaan miten käy.

Jep, 2. kierroksella olisi tullut vastaan McCabe (ATP-233). Mutta tosiaan tuo Virtasen peli on tällä hetkellä juuri tuollaista pelailua, mikä kertoo siitä, että hänellä ei ole kunnon taustajoukkoja. Koko homma vaikuttaa vähän puuhastelulta.

1 tykkäys