Valtaosa Oton vastustajista voittanut turnauksessa seuraavan ottelun (tällä kaudella), sen sijaan…Listalla oikeastaan Mejia, Quinn, Budkov Kjaer (Rooma) ja Nardi/Budkov Kjaer (Manama/Thionville -rajatapauksia), loppuvaihe kuitenkin kisasta. Alcaraz aika turha vertailukohde ymmärrettävästä syystä.
Joo, tarkoitin juurikin tätä, että Otto häviää vastustajalle jolla on suonenveto/ylisuorittamisen vaihe menossa tai muuten vain huono arpaonni. Jotenkin tuntuu että tämä tilanne on ollut jotenkin aika usein viime aikoina. Voi olla että kuvittelen vain…
Huomenna kentälle jo aamupäivällä (Suomen aikaa klo 13). Bu Yunchaokete on ruoholla 9 ottelun voittoputkessa, mutta toisaalta vietti lauantain ja sunnuntain aikana kentällä kolmen ottelun ja viiden tunnin verran aikaa, joten kyllä tuossa Otolla on ihan iskun paikka.
Nyt on sellainen kohtaaminen et sieltä tulee varmasti hyvävireinen kiinalainen vastaan, kysymysmerkkinä on matsitahti kun pariin viikkoon painanut kymmenen ottelua, että alkaako jo henkisesti tai fyysisesti vähän väsy painaa. Oton kohdalla ei Bu:n vire muuta mitään, voitto on ainoa mikä tästä kelpaa ja suomalainen lähtee kertoimissa pienenä suosikkina.
Edelleen kiinnostaisi nähdä Oton tuloskäyrät jos ne sais paperille sillä tavalla et mikä ollut matsin aloitusaika. Näiden tonkiminen on mahdollista esim. flashscoren kautta mut liian työläs homma. Uskoisin, että aamupäivästartit ei välttämättä Virtasen lempislotteja ole mut ei anneta sen huomenna haitata.
Kiinalainen ei niin yllättäen vetäytynyt. Uusi vastustaja ei näy vielä.
LL tai SE. SE:llä en pikavilkaisulla löydä potentiaalista, eli vastaan tullee Kwon Soonwoo. Kwon voitti kaksi turnausta putkeen kovilla kentillä, mutta nyt vasta ensimmäinen ruohoturnaus. Kakkosvaihtoehto LL-listalta olisi James McCabe, joka onkin ruoholla jo ihan tekijä. Se, että merkintänä on LL/SE, voisi viitata myös jossain massaturnauksessa pidemmälle edenneeseen.
Katsoin Virtasen edellisen vuoden osalta ottelujen alkamisajankohdat. Otteluita kertynyt reiluun vuoteen 54.
Näistä ennen klo 15:00 on alkanut 15 ottelua.
8 voittoa ja 7 tappiota.
15:00 - 18:00 välillä alkaneita otteluita on 24.
14 voittoa ja 10 tappiota.
18-23 välillä alkaneita otteluita on 15.
10 voittoa ja 5 tappiota.
Tuossa Data osoittaisi, että voittoprosentti nousisi iltaa kohden 53%:sta 67%:iin, mutta määrällisistä menetelmistä muistan sen verran, että tuossa otoskoko on niin pieni, että yksittäiset voitot ja tappiot muuttavat prosentteja selvästi eli tuon perustella ei voi uskottavasti sanoa mitään.
Otto on muistaakseni itse joskus maininnut, että tykkää pelata päivän ensimmäisessä parissa, sillä siinä kohtaa ottelun tarkka alkamisaika on tiedossa ja voi suunnitella matsia edeltävän ohjelman sen mukaan.
Iltamatseja ehkä puoltaisi se, että niissä voi olla usein merkintä not before, niissä muutoinkin voi olla tietty väli ns. “ilmaa” edeltävän ottelun päättymisen osalta.
Tietysti myös tunnelmaa ei voi vähätellä myöskään, varsinkin jos pelataan ATP/GS -tasolla yksittäistä matsia tai vaihtoehtoisesti CH-kisoja Ranskassa, joka kerää ihan kelvolliset yleisömäärät paikan päälle.
Bu:lta ihan viisas liike, ettei lähtenyt tähän kisaan…Ei ainakaan vedä itseään piippuun ennen GS-karsintoja/pääsarjaan mahdollisesti, muutoinkin voi olla fyysistä/henkistä väsymystä. Ainakin nyt pääsee GS-karsintoihin pelaamaan loistavalla itseluottamuksella.
Bu:lta oli tosi hyviä suorituksia ruoholta, en pitänyt kyllä häntä ruohopelaajana erityisenä ennen tuota Birminghamin kisaa, mutta tulokset puhuu puolestaan viimeisen kahden viikon osalta…Entinen ATP-tour pelaaja on siis kyseessä, nyt selvästi tekemässä paluuta tuonne.
Tuolla datamäärällä heikoin slotti on alkupäivän peliajat mut otanta aika pieni, ei montaa voittoa tarvii sinne tänne et nuo voimasuhteet heilahtelee. Aika pelaajakohtaista taitaa olla miten tykkää kentälle saapua. Jotkut vihaa iltaa, toiset pelaa siellä mielellään.
Aamussa toiset saa itsensä viriteltyä helpommin aikaiseen koitokseen toisilla voi olla vähän hakemista. Päivän ekassa on aina se etu, että saa tarkan matsiajan. Jos nyt joutuu vaikka kentän nelosmatsiksi ilman, et siinä on NB-aikoja välissä siinä joutuu vähän soveltamaan, ei ole hajua oletko kentällä kello 18 vai 20.
Mut jos haluaa mahdollisimman hyvin yleisöä katsomoon, päivän eka ei ole se paras peliaika. Ja Otto nyt vähän ehkä hengittää myös siitä että katsomot ei ihan kumisevan tyhjiä olisi
Tekeillä on koko uran ajalta vielä ![]()
Otolle tuli vastaan Soonwoo Kwon. Entinen ATP -pelaaja, joka on suorittanut armeijan käytännössä lähiaikoina, pelaa ensimmäisiä kisoja täten Euroopassa…pl. DC -tshekkiä vastaan.
Kwonin ruohohistoria on yllättävän vaisu…Ei ainakaan itseäni vakuuttanut karsintaottelut, tuli vähän seurattua hänen otteitaan. Selvästi siis enemmän kovien kenttien pelaaja.
Kwon käytti otteluissaan melko paljon slaissia ja stoppareita…Normaalisti pelaa aika aggressiivista tennistä ottaen palloa aikaisin noususta. Syötöllä ei kyllä saanut mitään merkittävää etua, vaikka Aasian CH-kisoissa saikin ihan kelvollisia ässälukemia otteluissaan.
Tässä sitten dataa 5/2023 - 6/2026 kolmelta vuodelta, sen verran menee silmät solmuun tehdessä, että pitää taas muutama vuosi lisätä myöhemmin:
Before 15:00:
W24 / L26 (voittoprosentti 48,00)
After 15:00, Before 18:00:
W36 / L33 (voittoprosentti 53,73)
After 18:00
W34 / L22 (voittoprosentti 60,71)
Otto pelasi kämmentään ihan eri tavalla kuin aiemmin…Paljon lyhyempi swingi oli täten otti palloa huomattavasti aikaisemmin ja hyödynsi paremmin vastustajan tuomaa pallon vauhtia. Tuo toimi ajoittain ihan mallikkaasti, ei niinkään näissä isoissa pisteissä, tuossa oli epävarmuutta ja virheitä sekä heikkoa kiihtyvyyttä syötönpalautuksessa sen takia jäi melko monta murtopalloa piippuun, tästä syystä jäi noissa pinnoissa monesti alakynteen.
Kiitoksia näistä. Isompi datamäärä antaa jo paremman signaalin, Otto on siis iltapelien ystävä vaikka muuta väittäisi. ![]()
Tennisabstractin turnaussimulaatio pukkaa Ottoa Nottinghamin finaaliin.
Tuo ennuste siis perustuu jollain tapaa Eloratingeihin.
Siinä Oton vastukset simulaation perusteella. Aika paljon joudutaan ranskalaisia taas kaatelemaan.
R16: Gaston
QF: Gea
SF: Holmgren
F: Bonzi
Holmgrenia vastaan pitäisi kurssi muuttaa jos näin kävisi, Oton h2h 0-2 tappiollinen.
Nuo matsit taisi molemmat olla massalla, joten jos molemmat semeihin yltää niin toivotaan että ruoholla Otolla on etulyöntiasema.
Tosin simulaation luotettavuus on vähän niin ja näin, sillä Gill voitti Gastonin kolmessa erässä.