Ei tule ranskalaista seuraavaksi, vaan Gastonin voittanut britti, Felix Gill. Challengereissa ruohosaldo ennen tätä turnausta 1-4, ja on tähän mennessä viihtynyt urallaan parhaiten massalla.
Holmgrenilla on ihan hyvät näytöt ruoholta viime vuodelta, vaikka jossain sanookin massaa suosikkialustakseen (huonoimmat voittoprosentit tuolla alustalla ja pystyy prosentuaalisesti ihan samaan kuin Otto massalla).
Tietysti luulisi kuitenkin ruohon sopivan suhteessa paremmin Otolle kuin Holmgrenille.
Otto pantu isäntämaan pelurista huolimatta kentälle nro 2, mikä on kolmoskenttä.
Kahden naisten nelurin jälkeen huomenna, mitkä alkavat klo 13. Saattaahan tuo siis esim. neljän korvilla ollakin?
Ei se nyt turnaussimulaatiolla seuraavan kiekan vastus ihan nappiin mennyt, lopputurnauksen vaihtoehdot edelleen mahdollisia.
Kyllä Otto suosikkina huomiseen lähtee. Tänään oli oikein mukava syöttöpäivä joten ei muuta kun samaa rataa.
Sinänsä mukava tilanne nyt kun kaikki voitot kerryttää pistepottia joten rankingeissa pitäisi olla seuraavat kuukaudet vain yksi suunta.
Suomalaisten isona kannattajana nyt jotenkin toivoisi erityisesti onnistumisia Virtaselle. Kaavio vähän aukeni challengerissa ja ruoholla voittoon ihan realistiset saumat! Tähän nyt vähintään semifinaali paikka ja sitten Wimbledonin karsinnoista läpi ja hyvällä nosteella kohti syksyn pelejä. Tosiaan jos nyt ei enää ole pisteitä lähdössä niin olisi oiva sauma tehdä kunnon bounceback! Toivottavasti fiilistely ei mene hukkaan
Otto vaan on todella hyvä pelaaja ruoholla, viimekisa siitä osoituksena vaikka tiukka tappio puolalaiselle tulikin.
Nykypisteet Otolla riittävät tässä vaiheessa kauden päätteeksi minimissään top 300 paikkaan (182p), tämän vuoden pisteissä Otto löytyy sijalta 181…Nyt ruoholta, kun saisi kasattua hyvän määrän pisteitä, niin sitten isoa kuvaa voisi paremmin piirtää kauden osalta myöhemmin, kuinka lähtee sujumaan ulkokovien kisat…
Näistä kisoista nimenomaan toivoisi parempaa menestystä esim. CH-tasolta sellaisia semifinaalipaikkoja tai näitä ATP-Masters karsintojen läpäisyjä sekä yksittäisiä pääsarjaotteluvoittoja…Itse pidän näitä ulkokovien otteluita sellaisina vaa’ankieli asemassa oleviksi, jossa mitataan onko tosiaan tullut kehitystä.
Nuo antaisivat hyvän selkänojan loppukauden hallikisoihin ja mahdollisuudet päästä sinne top 100:n nurkille. Toistaiseksi Otto pelannut vain yhden hallikisan tällä kaudella, tuosta tuli semifinaalipaikka hitaan puoleisilta kentiltä (Thionville).
Toka neluri vasta alkamaisillaan Oton kentällä nyt kun eka meni pitkän kaavan mukaan
Edellinen matsi päättyi ![]()
Huomenna jatkuu pääkentän neljäs ottelu.
Vastaan brittien villikortti Billy Harris. Tänään lähes kolmetuntinen Arthur Geaa vastaan joten saapahan maksimihuilin, ikääkin jo 31 ettei mikään nuori poika enää.
Ihan hyvä ruohorekordi vuoden ajalta 7 voittoa 4 tappiota, vuosi sitten Eastbournessa eteni aina kvartseihin asti.
Billy Harris on voittanut Oton DC:ssä vuonna 2024, tuo oli kyllä vaikea DC Otolle kokonaisuudessaan eikä ollut tuossa matsissa oikein kunnon saumoja haastaa tosissaan kahdesta numerollisesti tiukasta erästä huolimatta.
Otto pelaa jo Wimbledonin kakkosviikolla, suuntana Braunschweigin 125-tason massakisa Saksassa. Ekana jonolistalla joten sisäänpääsy ei ongelma.
Onkohan sitten joku 250-karsinta tiedossa seuraavalle viikolle ja siitä Tampere.
Sitten pitäiskin jo hiljalleen ulkokoville palailla. Ehkä Tampereen jälkeen väliviikko ja mitä sitten touhuaa. Sitä en vielä lähde veikkailemaan
Otto on tainnut olla melko usein tuossa Braunschweigin listoilla, mutta pelannut tuon kisan vain vuonna 2022, tappio avauskierroksella tuolloin, siihen peilaten vetäytyminen ei täysin yllättäisi, riippumatta Wimbledonin tuloksesta…Jollain tavoin tuo kertoo prioriteeteista, kun Braunschweig CH-125 (massakisa) ajaa Newportin CH-125 ruohokisan edelle, tuon voi nähdä jollain tavoin budjettikysymyksenä, voi siinä toki olla muitakin muuttujia (esim. satsataan mieluummin tulevaan ulkokovien kisoihin P-Amerikka -ei ylimääräistä kieppiä yhden kisan vuoksi). Tuossa olisi kuitenkin vähintään viikon puskuri Tampereen CH -kisaan.
Kuten totesit, niin Tampereen jälkeen väliviikko on realismia, vaikkakin siellä olisi tarjolla “lämmittelyksi” Vancouverin CH-125 kisa. Todennäköistä kuitenkin Montrealin ATP-Masters karsinnat seuraava pysäkki.
Ei vielä ekaa erää olla saatu pelattua toisessa (kolmesta) matsissa ennen Ottoa. Eli uskoisin että seiskalta Oton matsin alku olisi realistista.
Ei kyllä seiskalta tule alkamaan, siellä Ottoa edeltävä matsi juuri alkanut.
Välierissä vastaan Zhizhen Zhang, joka voitti Roman Safiullinin kolmessa erässä…Otolle siis suotuisa match up, kun johtaa 3-0…Tämän päivän vireellä ei kahta kysymystä, että pitäisi irrota voitto. Olisin pitänyt ennakolta Safiullinia kovempana vastuksena Otolle.
32.2 saan päivän ässäprosentiksi, ei ihan kärkeen mene Oton uralla. Kaudella -22 tykitetty parissa hallimatsissa aika hurjia lukemia: Bielin Challengerin karsinnoissa Intian Ramanathania vastaan 37.2 ja Bergamon finaalissa Struffia vastaan 35.2.
Nelospaikalle menee tämä matsi ainakin niistä otteluista, missä tennisabstract näyttää ässäprosentin. On samalla korkein ässäprosentti yli kahteen vuoteen sekä uran korkein ulkomatsissa mitattu prosentti.
Nyt vaan toivomaan, että sieltä on joku hot mode löytymässä juuri sopivasti Wimbledonin alla.
Nämä kolme matsia, jos katsoo kokonaispisteitä…Ramanathan ottelu 86 pistettä (43 syötöllä), Struff 124 pistettä (54 syötöllä) ja B. Harris 176 pistettä (93 syötöllä)…Tuohon peilaten Otolta aika kova prosentti tämä matsi, otantaa kuitenkin selvästi enemmän.
Hienoa Otto!!
Rankingeissa myös korjaussarja käynnissä, live näyttää sijaa 147 eli 13 pykälää ylös maanantain viralliselta listalta. Finaalipaikka veisi noin sijalle 136, kisavoitto noin sijalle 125.
Tässähän on tilanne, että mikäli Otto nakuttaisi kisavoiton mikä täyttä realismia ja perään tekisi Wimbledonissa saman kuin kaksi vuotta sitten eli karsinnoista sisään ja avauskiekan voitto: Oltaisiin karkeasti arvioiden satasen rajasta noin 50-60 pistettä perässä kun US-pääsarja lukitaan Wimbledonin jälkeen.
Suoraan paikkaan tuo ei mitenkään riittäisi, mutta mihin kohtaan Otto asettuisi pääsarjajonossa. Sitäpä ei pysty kovin tarkasti ennakoimaan.
Tuossa skenaariossa jos Wimbledonissa jollain taikatempulla saavuttais kolmoskiekan, sitten US-pääsarjat jo todella lähellä. Kolmoskiekalle pääseminen aina kiven alla, lähtökohtaisesti top30-tason pelaaja eteen tulee viimeistään kakkoskierroksella. Ellei käy kaaviotuuria tai sitten itse kantele seediä alkukierroksilla katsomon puolelle.
Braunschweigin pisteet tulevat plakkariin myös Wimbledonin jälkeisenä maanantaina ![]()