Mensikillä myös Oton tapaan turnauskohtaista vaihtelua syötön osalta…Mensik ei hirveästi keuli syöttöjen vauhdeilla vaan hurjalla tarkkuudella ja vaikealukuisempi syöttö pallonnoston perusteella, mutta kakkossyöttöjen kohdalla ei vauhdit päätä huimaa, toisinkuin esim. Otolla.
Peruslyöntiralleissa Mensikin kokonaisuus on huomattavasti parempi kuin Otolla, vaikkakin peruslyöntiprofiilit on kohtalaisen samanlaisia (rysty melko flat ja kämmen kulmikkaampi ja enemmän vaihtelua tasollisesti). Rysty on muutoinkin molemmilla pallovarmempi lyönti eri asetelmista.
Naisten puolella hieman erilaista tennistä. Ekassa erässä 6 syötönmurtoa ja 6 pitoa ja TB alkoi 7 perättäisellä minimurrolla. Lopulta voittoon riitti, että piti syöttönsä kaksi kertaa, kun vastustaja ei kertaakaan. Chwalinskalla todella hyvä tatsi stoppareissa, mutta onhan tuo moonballing hieman turhauttavaa katsojillekin.
Minä melkein tykkään tuosta Chwalinskan pelityylistä, kun moonballeja, mutta välillä yhtäkkiä läpilyönti, kun tulee lyhyempi pallo. Lyö palloa puhtaasti ja tatsi stoppareissa ihan eliittiä.
Tuo kahden käden rystystoppari oli ihan mahdoton. Putosi jatkuvasti sivurajalle ja sivukierteen takia lähti siitä vielä heti metrin sivuoikealle. Ei mitään mahdollisuuksia ehtiä siihen.
Yllättäen en nähnyt toista erää, mutta sama meno taisi jatkua. 3pitoa ja 6 murtoa. Karsija, joka kertoi että tavoite oli päästä pääsarjaan pelaa nyt semifinaalissa. Oliko ranking jotain 110 paikkeilla. Saattaa hieman nousta.
Wimbledonin karsintalistat tulleet ulos…Siellä on vielä ainakin hetken aikaa Berrettini (todennäköisesti pääsee kuitenkin poisjääntien kautta pääsarjaan)…Dimitrov löytyy myös listoilta.
Listoilta löytyy myös armeijan päättävä Soonwoo Kwon, entinen ATP-pelaaja (2 titteliä). Sen lisäksi listoilta löytyy Oton tämän päivän vastustaja Zhizhen Zhang, jolla on ilmeisesti nyt käytetty kaikki suojaranking paikat.
Hurjat 1h 16 min avauserä…Ei kuitenkaan mennyt tb:hen, muuten olisi ollut liki 1,5h pitkä erä. Tästä erästä jäi vaikutelma, että Arnaldi tahallaan koitti pitkittää ensimmäistä erää niin tappiin. Berrettinille ei nuo pitkät koitokset ole varmasti herkkua, vaikkakin Arnaldilla on valtava kuorma alla.
Berrettini joutui luovuttamaan, otti kyllä valtavasti irti avauserässä…Arnaldilta taatusti hyvin laskelmoiva liike avauserässä pelata pitkää peliä.
Se on muuten Arnaldin uran neljäs välieräpaikka (ATP/GS). Ei yhtään finaalipaikkaa/turnausvoittoa ja CH-30.
Niin se vaan taas kerran Berrettinillä kroppa petti, sillä tapaa valitettavasti ei kovinkaan yllättävä lopputulos.
Toivottavasti ei Wimbledon samalla mennyt roskiin. Vähän pahan näköisesti joutui ihan lopussa linkuttamaan vauhdit pois parissa pisteessä, ei hyvä.
No positiivisen kautta, Matteolle paras lopputulos slämiareenoilta sitten kauden -22 ja tietysti 400 pojoa jeesaa kummasti ranking-ahdingossa. Mut aika laiha lohtu jos tässä pidempi huili tuli.
Chwalinska vei ekan erän. Andy Roddick puhui hänestä ja kuinka life-changing-eventistä on kyse. Jo nyt hän on varmistanut, että tällä palkintosummalla tuplaa koko uransa ansiot. Ja koska uusi ranking varmistaa, että pelaa kaikissa isoissa turnauksissa vähintään vuoden, niin tiedossa on ainakin miljoona lisää. Tämä siis pelaajalle, joka joutui pyytämään apua, kun rahat loppui eikä pystynyt maksamaan tiiminsä hotellihuoneet enää (Iga ja Igan sponsori tulivat apuun ja hoitavat Pariisin hotellilaskun tästä eteenpäin)