Tennis-liitännäisiä uutisia

Lipunmyynti auennut.
Viikkolippu hintaan 83,50€ eli 11.9€/pvä, ei paha.

Tämän viikon pääsylippuhinnat Ranskan challengeriin:


Voisin väittää, että Talin hinnat ovat vuoden kovimmat challenger-turnaukseen missään päin maailmaa (ellei Tampere ole vieläkin kalliimpi). Silti olen sitä mieltä, että ilmainen sisäänpääsy vähentää koko lajin arvostusta.

Suomen kisoissa täytyy myös muistaa, että nuo ovat koko maan ykköstapahtumat tenniksessä. Ja muuhun urheiluun verrattuna hinta on varsin kohtuullinen. Vrt. yksi lätkämatsi tai koko päivä tennistä.

Sinänsä noita voi kritisoidakin. Nizzan ATP-kisaan pääsi muutama vuosi sitten 22 eurolla, ja Ranskan avoimiin aluelipulla aika lailla samaan hintaan.

Mielellään tuon 20 euroa päivästä maksaa, jos joku viitsii Suomessa kisoja järjestää.

2 tykkäystä

Pietarin ATP-kisaan taisi liput alkuviikolle maksaa alle euron päivä.

Suomessa kaikki on kallista, mutta henkilökohtaisesti tennistapahtumat on melkeinpä ainoa mitä kiinnostaa käydä katsomassa paikan päällä, joten voisin maksaa enemmänkin, että turnaus varmasti järjestettäisiin. Oli tosi harmi juttu, että kolmen vuoden ajan turnausta ei järjestetty.

https://www.liikuntaneuvosto.fi/2019/12/12/move-mittaukset-2019/ huolestuttavaa kehitystä…
Suurimman osan tämän vuoden kv-juniorikilpailuistamme paikan päällä seuranneena olen tehnyt sellaisen huomion, että melko moni junnu käyttää turnausviikolla aikaa enemmän mobiililaitteiden käyttöön kuin itse peleihin ja oheisharjoitteluun…
Muutamalla Pajulahdessa esiintyneellä U14 pelaajalla oli jo melko selvä ryhtihäiriö, ns. kännykkäkaula. Tässäpä haastetta valmentajille ja vanhemmille.

3 tykkäystä

Rankinglistoilla käy aikamoinen “rapina”, jos ja kun YLE:n uutinen saadaan yhdistettyä kaikkiin osallisiin eli https://yle.fi/urheilu/3-11120133

Jostain luin, että tuolla top30 tällä hetkellä/entisellä 3 ATP titteliä.

Jos nykyisistä niin vaihtoehdot tässä: Basilashvili, Paire, de Minaur, Schwartzman, Berrettini

entiset: Troicki, Cecchinato, Sousa, Seppi, Dzumhur

Itse veikkaan, että kyseessä Cecchinato.

Tuossa neljä vuotta sitten siteerasin täällä Atik Ismailin junnuharjoituksissa pari vuotta aikaisemmin antamaa haastattelun pätkää: ‘Onhan se tavallaan hyväkin, että nykynuoret voivat katsella Messin, Ronaldon ja kumppanien suorituksia niillä puhelimillaan, mutta olisi paljon parempi harjoitella niitä itse (=vapaasti muistamani/mk)!’

Ja jatkoin: ‘90-lukulaiset ovat edellisiin verrattuna ensimmäinen mobiililaitteisiin jo hyvin nuorena addiktoitunut härpäkesukupolvi, ja tulokset ovat nyt nähtävillä. Parempaa ei ole näkyvissä, pikemminkin päinvastoin.’

2 tykkäystä

Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin tietyissä maissa pelattavissa15 tonnisista on suuri osa matseista jollain tavalla fixattuja, eikä tuolle mitään voi, jollei vedonlyöntiä lopeteta kokonaan.

Eihän siinä ole mitään järkeä että 15K kisassa on mahdollista olla vedonlyöntikohteita. Houkutus vilpille liian suuri. Ainoastaan 15K finaali voisi olla vedonlyönnissä ilman suurta pelkoa vilpistä.
Vähänkään kokeneemmat pelaajat jotka huomaavat olevansa 15K kisoissa max tasoa SF/QF ja ranking junnaa jossakin 400+ sijoilla useamman vuoden, niin jos haluaa jatkaa propelaajana ilman suurta tappiota, niin ainoa mahdollisuus vedonlyöntivilppi. Ei ihme että yli 100 pelaajaa epäilyksen alla.

Olet oikeilla jäljillä.

Ehtisikö joku tiivistämään tästä uutisesta keskeisimmän? Oli mulle sen verran vaikea ja pitkä englaninkielinen teksti että pääviesti jäi epäselväksi.

On toi vedonlyönti aikamoinen ikiliikkuja. Jokainen pelaaja jää voitolle ja albaanit vetävät välistä ja vedonlyöntifirmat porskuttaa.

1 tykkäys

15K-kisoissa kielletään reaaliaikaisen datan kerääminen. Kielto tulee voimaan asteittain, kunnes 2021 jälkeen dataa ei saa kerätä enää lainkaan. Työ on jo alkanut ja tänä vuonna vedonlyönnissä oli 3500 matsia vähemmän edelliseen vuoteen verrattuna.
Samalla 25K-kisojen määrää lisätään ja uusiin turvakeinoihin laitetaan kahdeksan miljoonaa dollaria. Aiempi ehdotus oli, että datankeräyskielto ulotettaisiin 25K-kisoihin asti, mutta tästä luovuttiin, jotteivät vedonlyöjät alkaisi kiertää kieltoa keräämällä dataa itse epävirallisesti.

1 tykkäys

Fedu on joutunut vasemmiston maalitauluksi.

Maalitauluksi? Ja vasemmiston? Eihän tuossa ole kuin kysytty Rogerilta pitääkö sponsorinsa toimintaa eettisesti hyväksyttävänä. Ja eipä siinä, jos olisin itse tuossa taloudellisessa tilanteessa, niin valitsisin sponsorit aika tarkkaan. Valinnanvaraa varmasti on…

Eiköhän pidetä poliittinen keskustelu pois palstalta, sillä tämä on tarkoitettu keskustelulle tenniksestä. Referoin vain otsikon ja se ei ole mikään statement. Kiitos.

1 tykkäys

Mielellään toki pidetään, mutta referointiin ei kuulu oma poliittinen näkemys. Jatketaan tenniksen parissa.