Davis cup

Mitä turhautuneempi Tiafoe, sen parempi meille…
Jännäks menee tämä viikonloppu!

1 tykkäys

3-0 huomenna ja la pelataan jatkopaikasta.
Tiafoe vois käydä vaikka baarissa nollaamassa - suomalaiset tarjoaa?

2 tykkäystä

2-1 saattais jopa riittää.
Jenkeillä on ikävä kyllä kolme pystyvää kaksinpelaajaa matkassa…

2 tykkäystä

Nyt tietenkin jälkiviisaana helppo huudella, mutta USA:n alavire ei välttämättä yllätä. Monelle jenkille US-Open koko kauden kohokohta. Siellä annettu kaikki mitä irtoaa. Kaiken mediasirkuksen jälkeen lento Eurooppaan, vähän rotsi tyhjänä henkisesti/fyysisesti, pelaamaan johonkin vanhaan sairaalaan jossa kourallinen yleisöä ja niilläkin oranssit paidat ja trumpetti messissä. Kaikki toki vielä heillä mahdollista, mutta jotenkin tuntuu että MacDonald ainoa joka saa itsestään parhaan irti näissä olosuhteissa.

3 tykkäystä

Ei ole voittoluvuilla merkitystä. Jos Kroatia kaatuu, niin FIN-USA pelin voittaja menee jatkoon. Otteluvoittoja lasketaan sitten, jos hävitään Kroatialle. 1-2 tappiolla ainakin puhdas USA-voitto riittää, jos Hollanti voittaa Kroatian. Yhdysvallat on joka tapauksessa pakko voittaa.

1 tykkäys

Jep

  1. Keskinäinen matsi
  2. Jos kolme tai neljä maata tasapisteissä niin
    2.1 Voitettujen otteluiden suhdeluku
    2.2 Voitettujen erien suhdeluku
    2.3 Voitettujen pelien suhdeluku

Juuei. Mut on silti kiva voittaa 3-0 :sunglasses:

Tuossa kolmen joukkueen kahden pisteen mahdollisessa vertailussa on vaan se pulma, että Hollanti tietäisi tilanteen ja voisi laittaa vaikka juniorin ja Haarhuisin kentälle. Kotijoukkuetta ajateltu.
Mutta huudetaan voitto Kroatiasta niin on omissa käsissä sitten.

1 tykkäys

Suomi siis voitoilla Kroatiasta ja USA:sta jatkaa. Ihanan simppeli tilanne. Katsellaan onko takaportteja ja muiden matsien tuloksia lauantaina mikäli kompurointia Suomen osalta tapahtuu Kroatiaa vastaan…

En minä ainakaan Unibetilta löydä tuota USA-Hollanti dubbelia? Ei näy tosin mitään muutakaan Davis Cupin ottelua.

1 tykkäys

Olet oikeassa.
Kummallista, kaksarit näkyivät äsken.

Joo, ei anna livekertoimia jostain syystä edes kyseiseen otteluun. Ja muutkin DC-matsit tosi huonosti edustettuina. ITF karsintoihin kyllä löytyy päivittäin erittäin kattavasti

Vai voiko tuo 2-0 tilanne vaikuttaa :thinking:
Kun maaotteluvoitolla ei ole panosta, ei ottelu ole kohteena eikä sitten striimiäkään.

Onpa meillä hurjat odotukset DC- joukkueelle: kaatakaa Kroatia ja USA! Jos onnistuvat niin on ”vuoden joukkue” selviö. Jos eivät, niin ”liika on liikaa”, on ihan hyvä sanonta. Altavastaajina pääsevät kuitenkin taistoon.

1 tykkäys

Ei kyllä pitäis.

1 tykkäys

Suomi-Kroatia 1-2, Kroatia-Hollanti 1-2 ja Usa-Suomi 1-2 niin lähdettäisiin eräsuhteita vertailemaan Suomen, Kroatian ja USAn välillä.

1 tykkäys

Kaikkein heikoimmalla joukkueella operoiva Hollanti ylivoimaisesti keulilla. Yllättävää. Luulin ettei Hollanti kykene voittanaan yhtään ottelua.

Mihin perustuu Hollannin heikkous arviosi ? Vertaa Hollannin pelaajien ATP rankinkiä esim. Suomen ja Croatian joukkueisiin ??!

Jos mennään tulevaisuutta kohti … Onko eroa miten David Cup jatkuu 2024, Suomen osalta jos nyt ollaan

  • lohkon 4.?
  • lohkon 3.?
  • päästään jatkoon?

Tai siis, miltä tasolta aloitetaan ensi vuoden Davis Cup, ja mikä on mahdollinen reitti näihin lopputurnauslohkoihin 2024?

Jos oikein ymmärrän, niin lähes kaikki käyvät läpi karsinnan, kuten tänä vuonna, pois lukien finalistit ja kaksi villiä korttia. Eli karsinnoissa on 24 joukkuetta. World Group I voittajat 12 kpl, ja nämä nyt lohkoissa pelaavat ilman noita neljää poikkeusta.

2 tykkäystä