Davis cup

Paperilla USA ehdoton ykkönen ja NL kakkonen. Molemmilla hyvät pelaajat joka otteluun ja USA:lla tietysti huippupelaajia joka lähtöön. Croatialla yksi ATP-tason pelaaja ja nelinpelipari. Suomi kai nyt ihan selkeästi altavastaajana yhdellä ATP-pelaajalla ja puolikkaalla nelinpeliparilla.

5 tykkäystä

Ok, siis näin

  • tästä lohkovaiheesta 12 maata ja
  • world group I voittajat 12 maata

Pelaavat keskenään pareittain (keväällä 2024?) 12 Qualifiers-ottelua joiden voittajat pääsevät ensi vuoden 2024 lohkovaiheeseen, tähän joka nyt on menossa.

Suomen siis tarvitsee voittaa ensi vuonna vain tuo yksi ottelu päästäkseen finaaleihin.

Toisaalta jos se hävitään, sitten 2024 syyskuussa on WG I peli (?) Joka täytyy voittaa että pääsisi Qualifiereihin 2025.

Menikö oikein?

2 tykkäystä

Älkää tuijottako niitä rankingeja. Niillä on harvoin tekemistä tämän hetken pelitason kanssa, vaan enemmänkin kertoo menneen ajan pelitasosta.

Hyvä opetuserä himaan. 6-4. 54min.

1 tykkäys

Jep kyllä. Kaveri hakee kaiken takasin ja ohittelee tosi vaikeistakin paikoista. Vauhdintuotto sitten ihan eri korissa kuin Otolla.

2 tykkäystä

Taitava heppu tuo vastustaja on. Jos oton pelitaso tuosta notkahtaa vähänkin niin erä tappio tulee heti.

Prizmic (18,1v) voitti tänä vuonna muistaakseni Ranskan avoimien poikien mestaruuden.
Kuinka hän on muuten menestynyt junioriturnauksissa?
Mikä on junioriranking nyt ja mikä ennätys?

Todella lupaava pelaaja. Uskon että on Top50-pelaaja kahden vuoden sisällä.

2 tykkäystä

Upeesti ajaa Virtanen :boom: letsgoooo!!

Mutta syöttöpeli on edelleen aivan karseaa ja nyt se myös jo kostautui murtona.

Totta. Ei ihan löydä spotteja nyt ja ei saa syötöllä tarpeeks helpotusta. Vääntö erä käynnissä…

Taas kai vain yksi ykkönen sisään ja toinen syötönmenetys. Jos samanlainen syöttäminen jatkuu 3. erässä, niin tappio tulee.

Tuli notkahdus 2. erän puolessavälissä, mutta saako Virtanen kasattua taas pelinsä, kuten on usein tehnyt 3. erässä?

Kyllä. Ykkösen ja aggressiivisen ensimmäisen lyönnin löydyttävä kolmannessa tämän tyylistä vastustajaa vastaan. Liian varma kaveri tälläisessä rytmitenniksessä.

2 tykkäystä

Jalka ei vaan liiku nyt riittävästi, toki syötössäkin on petrattavaa, mutta kehonkieli oli jo huolestuttavan oloinen 2-2 tilanteessa toisessa erässä, vaikkakin saikin pian hetkellisesti murron, mutta vastustajalla oli myös kohtalaisen heikko hetki siinä erän puolivälin tienoilla myös. Vaatimustaso on vaan selvästi kovempi tässä matsissa, kun ei tule ilmaisia pisteitä, niin paljoa syötöllä kuin VDZ:tä vastaan.

Totta, samaa mieltä. Liike oli vähän vaisua ja passivoitui.

1 tykkäys

67% ykkönen ja aggressiivinen kämmen ollut jees omissa syöttövuoroissa. Paremmalta näyttää nyt. Ei vieläkään mitään huikeeta syöttämistä Oton mittareilla, mutta tällä pelataan voitosta!

2 tykkäystä

Tokassa notkahti pahasti syötönmenetyksen jälkeen selkäranka. Pari kertaa vilkuili Niemisen suuntaan.
Tiukka tämä kolmas.

Vamos! Murto ja 2-4!

Kliininen viimeinen geimi! Hyvä Otto!

1 tykkäys

Heh, kolme ässää 230 km/h vikaan peliin. Oli kyllä todella kova tason nosto vikassa erässä. Jotenkin kai vaan vapautui peli, kun sitä tarvittiin.

6 tykkäystä

Aivan jäätävä lopetus matsiin Otolta. Kolmannen erän alussa olin ihan varma, että tappio tulee. Mutta murto kuudennessa pelissä oli mieletön. Ja mikä viimeinen geimi!

3 tykkäystä

Siisti lopetus!