Ihmettelin viimeksi sitä, että Harri ja Patti pelasivat ruudut eri päin kuin aina aiemmin. Hollantia vastaan kuitenkin Harri palautti A:sta ja Patti B:stä ja alakynnessä olivat. Ilokseni huomaan, että nyt palattu tuttuun palautusruutuun. Katsotaan toimiiko paremmin, ainakin vastus on riittävän kova taas.
Patilla on kyllä hyvin pattia lyönneissä! ![]()
![]()
![]()
Vähän turha ottelu, kukaan ei jaksa keskittyä ja pelataan tyhjille katsomoille vaikka kotijoukkue pelaa.
Joo kyllähän hieman näyttääkin siltä, että ei yhdelläkään kentällä olevista 100 lasissa ole.
Onko siis niin, että Suomea vastaan tulisi joko A- tai C-lohkon voittaja? Vai voiko tulla myös B (ei Hollantia kuitenkaan)?
Taas ovat vaihtaneet palautusruutuja…
Eli eiköhän tuo tarkoita sitä, että menevät sillä huomennakin
Edit. Voi toki olla että Ruusuvuori pelaa nelurin huomenna, jos tuntuu hyvältä kaksarin jälkeen. No sen näkee sitten.
Kyllä,
A- tai C- lohkon voittaja tulisi vastaan.
USA pitää toki ensin voittaa.
Kun spekulointiin mentiin merkityksettömän ottelun tiimellyksessä, niin mainittakoon että Malagassa pelataan marraskuussa massalla, mikä ei yllätä ketään.
https://www.daviscup.com/191178?channel=daviscupnews
Kyllähän tuossa neluritiimin muodostamisessa on vakavan mietinnän paikka, jos ratkaisu menee huomenna ratkaisevaan matsiin…Itseäni ei tämä nykyinen kokoonpano vakuuta, koska ei olla saatu kahteen ainuttakaan murtopallotilanetta aikaiseksi, niin se ei anna kovin hyvää pohjaa otteluun, jos käytännössä erävoitot nojaavat täysin tiebreak ratkaisuihin tai syötön menettäminen aiheuttaa melkeinpä lähes varman erätappion, tällä kokoonpanolla erityisesti Harrin syöttö on ajoittain haavoittuvainen ja altis syötönmurretuksi tulemiselle.
Siitä syystä näkisin, että kannattaisi muuttaa kokoonpanoa huomiselle esim. Otto/Harri tai Emil/Harri…Sitten jopa jokerikorttina miten olisi Emil/Otto…Toki silloin mentäisiin jo täysin tuntemattomille vesille. Toki on sanottava, että tämä ns. “merkityksetön” matsi oli jo vähän parempaa palautustyöskentelyä/liikkumista Patilta, mitä se Hollanti matsi, mutta olen silti kokoonpano muutoksen kannalla.
Veikkaisin, että McDonald pelaa huomenna ja jompikumpi ”jenkkituristi” huilaa.
Niklas-Salminen pelaa kyllä hyvin, mutta taso on niin jäätävän kova, ettei edes yhtä breikkiä tule. Ja tuskin tulee huomennakaan. Toisiko Emil sitten Harrin parina paremman mahdollisuuden, ei siinä ainakaan mitään häviä.
Luulen, että Harrin otteissa näkyy pientä kireyttä, kun hänellä on niin suuri tulosvastuu palautustyöskentelyssä, silloin murron saavuttaminen on entistä vaikeampaa sen takia jompikumpi kaksinpelaajista olisi oiva valinta…jopa hiukan syöttö tai taktisen puolen kustannuksella. Itse ainakin peräänkuuluttaisin nimenomaan lisää palautustyöskentelyyn tasaisuutta/tasonnostoa, jotta eriä voidaan ratkoa muitakin kautta kuin pelkästään tiebreakin kautta. Toki onhan se täysin selvää, että eihän se ole ihan selviö saada syötönmurtoa tällä alustalla nelurissa, vaikka olisikin mukana ihan A-luokan palauttajat.
Omasta mielestäni se on täysin selvää, että Emil pelaa huomenna nelurin. Luulen,että on säästelty Emiliä kipeilyjen takia, mutta huomenna laitetaan allin!!
Emilissä kuitenkin niin paljon enemmän uhkaa painavien palautuksien kanssa ja muutenkin terävyys vaan eri luokkaa. Patti pelaa ihan hyvin, mutta isot erot vielä verkkopelaamisessa, palauttamisessa jne!
Oton lentolyönnit olivat tänään luvalla sanoen surkeita. Siksi ottelu poikalasta vastaan kesti ylimääräisen tunnin, vaikka lopetus olikin rautaa. En kyllä ymmärrä miksi häntä edes harkittaisiin neluriin. Emiliä taas ei enää huomenna nelurin aikoihin tarvitse säästellä tuleviin koitoksiin. Jarkko ja Harri päättänevät millä mennään kaksinpelien jälkeen, mutta vasta silloin! Suunnitelma A ja suunnitelma B…
Emililtä ainakin löytyi tänään hyvin variaatiota omasta syötöstään ja voitti hyvin ykkösellään pisteitä, kun osui ruutuun…nuo on aika tärkeitä tekijöitä nelurissa, että saisi paikattua kohtuullisen hyvin sitä vajetta, jota syntyisi jos Patti ei pelaa…Toki Emilin syöttö on lyöntinä vähän sellainen itseluottamus lyönti, joka vaihtelee tuloksellisesti pelipäivästä riippuen. Esim. hyvänä päivänä saattaa voittaa tuommoisia tämänpäiväisiä reilusti yli 80 prossaa pisteistä, mutta huonona syöttöpäivänä voittaa ykkösistä vain hieman yli 60 prosenttia.
Italia voittaa Chilen, merkityksetön neluri menossa.
A-lohkon tilanne auki, järjestys ratkennee vasta sunnuntaina.
C-lohkossa Serbia ja Tsekki ratkaisee lohkovoittajan launtaina.
Emil ilman muuta Harrin kanssa ja jatkoon näillä. Vaikka Patti on onnistunut, niin pelkkä syöttö ei vain riitä, kun palauttaakin välillä pitäisi, mielellään usein.
Emil on kova verkkopelaaja ja mieluusti näkisi häntä etukentällä useammin kaksareissakin.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen tämä neluriparin miettiminen. Minusta syytä ottaa myös olosuhteet huomioon ja ketkä tuolla viihtyy. Onhan Harri noin yleisesti se meidän neluriekspertti mutta syöttö se osa-alue, joka kaipaa ruutia ja prosentteja. Harri ei minun mielestäni ole ihan elementissään ollut kummassakaan matsissa, verkolla tilanteita, kun hädin tuskin osuu palloon ja helppoja virheitä muutenkin, syötönpalautuksissa vaikeuksia. Näissä olosuhteissa siis syöttö ja syötönpalautus korostuu entisestään ja nyt nähdyissä nelureissa minusta Patti pelannut Harria paremmin. Patilla on syöttö ase mutta henkinen kantti ei se kaikista pitävin, kaksareita saattaa tulla pahoihin paikkoihin ja se liike… Voisi olla paljon parempi, jos ei olisi suurta ylimääräistä taakkaa kannettavana. Jos neluri ratkaisee huomenna, niin laittaisin siihen riskillä parin Emil ja Otto, Otto A-ruutuun. Molemmat pommittaa peruslyöntiä hyvin takaa ja syöttävät hyvin, jolloin toinen voisi päästä suurella todennäköisyydellä poimimaan ns. helppoja palloja verkolta.
Otetaan 2-0 niin ei tarvitse kumpaakaan heistä.
Mielestäni Harrin syrjäyttäminen on täysin epärealistinen skenaario ilman loukkaantumista. En millään usko, että sitä harkitaan vakavissaan, kun meriittejä kuitenkin on - toista pelaajaa kylläkin.
Nyt ei nimenomaan pitäisi mennä minkään vanhojen meriittien vuoksi, ainoat meriitit, jotka pitäisi nyt ottaa huomioon on tämän viikon Davis Cup -ottelut. Voittavaa tennistä esittäneet ainoastaan Otto ja Eemil ja he ovat kuin kotonaan näissä supernopeissa olosuhteissa, Harri taas ei. Harri on pelannut nyt mielestäni huonosti molemmat matsit. Ja kuten edellisessä kommentissani totesin, syöttö korostuu ja Harrin suurin ongelma nelinpelaajana on nimenomaan se syöttö. Myöskin Oton vahva kämmenpeli sopii A-ruutuun ja Emilillä taas hyvä painava ja matala rysty B-ruutuun. Vähän hitaammat ja “normaalimmat” olosuhteet ja silloin Harri olisi varmasti oikea valinta.

