Davis cup

Näitä viestejä kun lukee, tulee väkisinkin pohtineeksi, että minkälaista nelinpeliä huipputasolla kuvitellaan pelattavan. Juniorisarjoissa ja kansallisella tasolla voidaan miettiä parien ruutuja takakentän kykyjen kautta (Oton kämmenpeli A-ruudussa tahi Emilin rysty B-ruudussa). Samalla logiikalla Harrin pitäisi pelata aina B-ruutua.

Huippunelinpelissä hallitaan lisäksi myös geometria. Takakentälle jäävälle pelaaja ei suinkaan lyödä palloa ulkopuolen lyönnille (outside shot), vaan keskelle kenttää ja mielellään pitkälle, vauhdittomasti. Minimoidaan kulmat ja kontraava, helppo vauhdintuotto. Syötössä sama suuntaus on voittopuolista, mm. Henri Kontisen slice-syöttö B-ruudun keskelle oli jopa esteettisesti hyvä esimerkki tästä. Täten keskellä oleva lyönti saattaakin muodostua merkittävämmäksi. Eikä siellä takakentällä muutenkaan paria lyöntiä pidempään hengailtaisi.

3 tykkäystä

Historiallinen päivä Suomitennikselle! Toivotaan, että pojat venyvät vielä yhden kerran ja kaadetaan kivikova jenkkien ryhmä! Jännäksi menee ja altavastaajia ollaan, mutta meidän tiimissä fiilis varmasti paljon parempi ja pelivire kovempi! :100:

2 tykkäystä

Varmistemalla ei voiteta suuria asioita.
Otossa on ainoana suomalaispelaajana ne elementit joilla voidaan tehdä suuria tekoja. Mutta koska kapteenina varmistelun perikuva, niin tottakai peluuttaa kaltaisiaan, koska näkee enemmän vaaroja kuin mahdollisuuksia.

… ja mitä tulee Heliövaaran tämän hetken tasoon, niiin ei ole ollut keskikesän tauon jälkeen parhaimmillaan. Jatkuvia alkukierrosten tappioita, jotka nähtävillä ATP-tilastoista. Sekanelinpelille en anna mitään painoarvoa pelitasoa vertaillessa muihin kärkiäijiin.

Ruusuvuori ei ole koskaan ollut luontainen dubbelisti.
Niklas-Salminen/Virtanen olisi minun peliparini dubbeliin.

Jos tilanne on 1-1 niin kentälle astuu Harri+Emil, en näe mitään muuta mahdollisuutta. Ainoa kombo, jolla edes pieniä mahdollisuuksia syötönmurtoihin ja siten voittoon. Harrin korkein taso nelipelissä on kiistatta selvästi muita edellä ja samoin Emilin pallokontrolli ja kyky pysyä kovassa temmossa mukana ja voittaa tiukoissa paikoissa. Harri+Patti pelaisivat ihan hyvin, mutta ihan hyvin ei tule riittämään. Harri+Emil voi pelata tosi huonosti yhdessä, mutta molemmat voittajatyyppejä ja jos saavat hurmoksen päälle mitä tahansa voi tapahtua. Vaikka toki pitää olla aika sinivalkoiset lasit, jos uskoo että kukaan pärjäisi Krajicek/Ram:ia vastaan. Mutta toivossa on hyvä elää! :slight_smile:

3 tykkäystä

Kyllä jenkit pitää hoitaa singleissä. Nelurissa ei jakoa ole, vaikka Glasspool saisi pelata Harrin kanssa.

Vahvasti veikkaan, että Otto häviää tänää - Emil voittaa - nelurissa pataan ja 1-2.

Antakaa mun olla väärässä.

Jos nelurilla ei oo väliä, niin Patti/Otto voi hoitaa sen. Nähdään sit miten pitkälle syötöillä päästään tolla alustalla vanhenevien vastustajien kustannuksella…! :tennis::wink::+1:

2 tykkäystä

Mielenkiintoista nähdä myös, miten USA peluuttaa. Vaikka eivät varmaan haluaisi Tiafoe-Ruusuvuori -paria, siihen varmaan kuitenkin päätyvät, kun laskevat että voittavat nelurin ja Paul hoitelee Virtasen varmemmin kuin McDonald.

2 tykkäystä

Krajicekin syöttö (ja verkkopelikin) sakkasi pahasti US openissa ajoittain.
Ei sitä neluria etukäteen ole hävitty. Kukaties nelurin kolmoserä on tänään ratkaisuasemassa ja paineet ovat jenkeillä menestyä. Se olisi hyvin sinivalkoissubjektiivinen tulosveikkaus nyt, että Suomi voittaa ratkaisunelurin 2-1 ja Emil pelaa.

Jos neluri tulee olemaan ratkaisu matsi niin on täysin selvää että parhaat mahdollisuudet on parilla Heliövaara- Ruusuvuori. Harrin kokemus on ylivoimainen. Emil taas on syötön palauttajana ihan omalla tasollaan jos vertaa muihin. Muutkin lyönnit ja syöttö on neluriin hyviä. Ylivoimaisesti vahvin pari Suomelle jolla on kokemusta kovista paikoista.

5 tykkäystä

Melkein Nieminen/Heliövaara mielummin :slight_smile:

1 tykkäys

Itse laittaisin McDonaldin kentälle. Ja saa nähdä pelaako Tiafoe ollenkaan edellisen ottelun taphatumien jälkeen.

2 tykkäystä

Virtanen-McDonald ja Ruusuvuori-Paul

2 tykkäystä

Ja neluri Heliövaara/Kaukovalta mut eiköhän muutu jos tasan.

Muuttuu varmasti.

Tiafoe ei pelaa mikä on Suomen kannalta huono juttu.

1 tykkäys

Late lunch ja ip-kahvit nautittu; virvokkeet ja sipsit varattu! Ei muuta ku virittäytyminen historialliseen tenniskamppailuun! :tennis::tennis::tennis::slightly_smiling_face::+1::+1::+1:

10 tykkäystä

Mistä löytyy muuten parhaiten nuo päivittäiset aikataulut pelien osalta?

Hurja-Otto liekeissä!!!

3 tykkäystä

Vau. On muuten Otto kovassa lyönnissä. Se on Top100 näiden menneiden pelien ja tämä osalta aivan paperia.

1 tykkäys

Kyllä, jos ATP-touria pelattaisiin vain nopeilla hallikentillä.